Medium / Spå-gumma -gubbe

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Min gammelmorbror är borta och efter idogt sökande vet vi fortfarande inte vad som hänt honom.

Så i brist på andra idéer så har det nu funderats på om det här med medium eller dylikt skulle kunna hjälpa. jag är själv djävligt skeptiskt till denna företeelse men har ingen egen erfarenhet.

Så, alla. Konkreta tips, idéer eller erfarenheter efterlyses.

I somras skulle jag delta i ett sånt medium möte, ngn slags halvkändis i andevärlden som enligt uppgift skulle vara den bästa.

Vi var väl typ åtta främlingar som salade in nån femhundring var.

jag gick in i det med vidöppet sinne, eftersom jag VILL att det ska fungera, MEN det var bara rent bondfångeri på hög nivå, så allmänna "syner" att det skulle passa på varenda jävla levande människa.

Ledsen för din släkting, men sånt här skit hjälper bara svagsinta idioter.

Och du är väl inte en?

/ Lycka till iaf. Större risk att du finner svaret inom dig själv. Sinnesvidgande droger kanske?

Min sambo har blivit övertalad av sina kollegor att gå och besöka nån djävla spåtant på lördag. En av kollegorna brukar besöka tantan och nu hade de iaf lyckats övertala min sambo som förvisso mest tar det som en kul grej... Igår hade vi typ följande samtal...
- Spåtant sa du, vad kostar det då?
- 300kr, men det är ju mest en kul grej!
- Mm.. det är dina pengar... Jag tänkte förresten gå och köpa ett nytt pingisrack för 300.
- Vad ska du med det till, du spelar ju inte pingis?
- Jag ser det som en kul grej!

- Spåtant sa du, vad kostar det då?
- 300kr, men det är ju mest en kul grej!
- Mm.. det är dina pengar... Jag tänkte förresten gå och köpa ett nytt pingisrack för 300.
- Vad ska du med det till, du spelar ju inte pingis?
- Jag ser det som en kul grej!

:) Bra där Korvis!!

Varför ska man slösa pengar på någon som tror sig veta nåt om ens framtid. VILL man verkligen veta något??

Och om dom möjligvis råkar veta något om det som redan har hänt, är det ännu mer meningslöst, för då vet man redan om det själv.

ALDRIG att jag skulle gå och spå mig. Inte ens om jag fick betalt.

Så nåt program på discorvery där något medium hade hittat en bortsprungen pojke. Men då fanns några skeptiker som påvisade att det var ren logik att hitta ungen just där.

Vet inte vad jag ska tro om medier som hittar försvunna personer. Men visst funkar det så FINE..då är det bara köra.

//M

Så nåt program på discorvery där något medium hade hittat en bortsprungen pojke. Men då fanns några skeptiker som påvisade att det var ren logik att hitta ungen just där.

Såg ett program på någon motsvarande kanal där de bjöd in fyra eller fem medium till en fastighet. Huset hade de bara lånat för tillfället. Innan spågubbarna och tanterna dök upp hade de skapat en hemsida där de angav att det var en gammal chokladfabrik. De hade även planterat lite "historik" på hemsidan som beskrev fabriken. De hade dessutom planterat nån historia om att någon blivit ihjälslagen vid någon lastkaj i anslutning till huset. Utöver detta hade man dessutom hittat på en herre som hette typ Mr. Bull....

Sedan vallade man runt spåtanter och gubbar där och mycket riktigt började de se syner och höra röster... Alla började rapa upp utdrag ur den planterade historian och sa sig komma i kontakt med någon Mr. Bull...

INGEN av dem lyckades säga ett ord om det fastigheten EGENTLIGEN hade använts till genom alla år vilket var något helt annat än att vara chokladfabrik....

Skämskudden åkte fram när de väl konfronterade dem med sanningen.

Men hur kan vuxna människor hålla på med sånt här? Allvarligt. Skärp till er eller lämna tillbaka rösträtten! :mad:

Biturbo, allvarligt, det måste vara sjukt jobbigt att inte veta vad som hänt någon som försvunnit, jag kan inte ens ana men vänd er hellre till Efterlyst eller något i den stilen.

Last edited:
Men hur kan vuxna människor hålla på med sånt här? Allvarligt. Skärp till er eller lämna tillbaka rösträtten! :mad:

Valmyndigheten i samarbete med SÄPO borde bevaka alla spåtanter och stryka alla kunder från röstlängderna.

Valmyndigheten i samarbete med SÄPO borde bevaka alla spåtanter och stryka alla kunder från röstlängderna.

Ska man hårddra det borde det även gälla div kyrkliga samfund och övriga som mentalt inte lever i den verklighet de röstar om.

Ska man hårddra det borde det även gälla div kyrkliga samfund och övriga som mentalt inte lever i den verklighet de röstar om.

Även folk som besöker Homeopater borde få rösträtten indragen. Och dessutom borde man svartlista vissa produkter hos TV-Shop där man röstbefriar köparna. AbTronic och SaunaBelt är två exempel. Alla Lillemorar bör helt enkelt röstbefrias.

Biturbo, allvarligt, det måste vara sjukt jobbigt att inte veta vad som hänt någon som försvunnit, jag kan inte ens ana men vänd er hellre till Efterlyst eller något i den stilen.

Nja. Detta, om det nu mot förmodan skulle fungera, är det sista halmstrået.

Nja. Detta, om det nu mot förmodan skulle fungera, är det sista halmstrået.

Ja om det nu fungerar så får jag leta upp någon gammal hatt och käka upp. Lycka till i alla fall.

Även folk som besöker Homeopater borde få rösträtten indragen. Och dessutom borde man svartlista vissa produkter hos TV-Shop där man röstbefriar köparna. AbTronic och SaunaBelt är två exempel. Alla Lillemorar bör helt enkelt röstbefrias.

Vad fan e Sauna Belt?:va

Last edited:
Dessa människor lever på att lura pengar av människor som befinner sig i utsatta och påfrestande situationer. Personligen skulle jag aldrig, aldrig stödja sådant lurendrejeri.

Jag ska inte utesluta att det finns någon som verkligen är klärvoajanta. Men för varje person som då är det så går det så många bedragare som inte är det så att det är omöjligt att på förhand säga vem som är äkta vara eller inte. Det är samma sak med currylinjer, healing och all annan pseudovetenskap, alternativmedicin och newagetrams som folk lägger sina desperata förhoppningar till.

Min gissning om ni vänder er till ett medium är att ni inte kommer att få några konkreta svar på vart han är, utan en ganska vag och luddig beskrivning på vart han kan finnas.

Ungefär:
"Han är ensam i mörkret. Det är kallt och fuktigt. Han är ganska nära en väg eller stig, men han går inte att se därifrån. Det finns träd nära honom."

Vad den beskrivningen kan betyda är:
* Han har gått ner sig i en myr.
* Han har gått vilse i skogen, satt sig mot en gran och somnat in i den sista vilan.
* Han har snubblat i en jordkällare och slagit skallen.
* Han sitter under en palm på Bahamas och smuttar på en Piña Colada just som den svala kvällsbrisen kommer in och solen går ner.

Vad fan e Sauna Belt?:va

Ett bälte som egentligen inte gör något annat än att det blir varmt. Värme gör att man svettas, svettas man blir man smaaaal och fiiiin....
"- Du tappar upp till en klädstorlek på 20 minuter!" :mattias
....Ja, sen dricker man ett glas vatten så är storleken tillbaka....:mad:
saunabelt1.jpg

Haha ja fasen. Kan man söka till tjänsten som utvecklare av tv-shopprodukter tro? Fasen vilket kul jobb!

När försvann han? Trisst som fan, är hemvärnet ute och leter?

När försvann han? Trisst som fan, är hemvärnet ute och leter?

Jag är nyfiken på samma sak.
Är han bara som uppslukad av jorden eller finns det något som tyder på att hanf örsvann av egen fri vilja? Hade han packat kläder, städat ur kylen och låst dörren och därefter försvunnit eller var det ett lötsligare försvinnande där ni hittade bostaden olåst med kaffet fortfarande puttrandes i köket?!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back