Nu står vi här igen, en tävlingshelg är avslutad som varit fylld av tight racing, krascher, banrekord och en ovanligt snygg LMS-depå.
Vid en snabb sökning verkar det som att en liten notis om lokale Watz framgång i SST600 är den enda mediala uppmärksamhet detta arrangemang fick.
Tråkigt? Pinsamt? Katastrof?
Kan vi göra något då? Ja, förmodligen.
Uppmaning #1
Skrivs det något i era lokala tidningar eller medier, lägg in länkar och sprid det här och på andra platser så att de artiklarna får uppmärksamhet och klick". Det går att mäta nyhetsvärde, se till att göra det värt att skriva om.
Uppmaning #2
Sök! Kanske inte Bjuvs Allehanda i nån vidare utsträckning, men Aftonslampan och Xpressen har garanterat bra koll på vanliga sökord i deras sökmotorer. Om ord som Roadracing, Pro superbike, Superstock 600 eller namn på toppförarna ofta söks på så ser de att det finns ett intresse, och chanserna för medialt utrymme ökar markant.
Uppmaning #3
Klicka! Corren skrev om det (http://www.corren.se/sport/motorsport/artikel.aspx?articleid=6064936), se till att klicka på det, dela och gilla så mkt det går.. Likaså med annat som dyker upp. I en värld där tom bankledningar uppmaning sin personal att "gilla" dem på FB för att de ska fler likes än sin konkurrent så ska man inte tro annat än att det har stort inflytande på media.
Vid en snabb sökning verkar det som att en liten notis om lokale Watz framgång i SST600 är den enda mediala uppmärksamhet detta arrangemang fick.
Tråkigt? Pinsamt? Katastrof?
Kan vi göra något då? Ja, förmodligen.
Uppmaning #1
Skrivs det något i era lokala tidningar eller medier, lägg in länkar och sprid det här och på andra platser så att de artiklarna får uppmärksamhet och klick". Det går att mäta nyhetsvärde, se till att göra det värt att skriva om.
Uppmaning #2
Sök! Kanske inte Bjuvs Allehanda i nån vidare utsträckning, men Aftonslampan och Xpressen har garanterat bra koll på vanliga sökord i deras sökmotorer. Om ord som Roadracing, Pro superbike, Superstock 600 eller namn på toppförarna ofta söks på så ser de att det finns ett intresse, och chanserna för medialt utrymme ökar markant.
Uppmaning #3
Klicka! Corren skrev om det (http://www.corren.se/sport/motorsport/artikel.aspx?articleid=6064936), se till att klicka på det, dela och gilla så mkt det går.. Likaså med annat som dyker upp. I en värld där tom bankledningar uppmaning sin personal att "gilla" dem på FB för att de ska fler likes än sin konkurrent så ska man inte tro annat än att det har stort inflytande på media.