Mr K skrev:
inte jag ... men jag vet vem ...... känns som det blev lite fel .... Vi vill ju inte att sjöborakan ska bli laglig utan att vi skulle vilja ha ett lagligt ställe att leka på.
Jag vet oxå vem som pratat med Metro.. Har de riktiga uppgifterna och de kommer här:
Personen ringde Metro för att få reda på vem som sagt att folk kör streetracing. Metro vill då göra en artikel med denna person. Personen ringde K för att få klartecken för detta..
Detta blev sagt:
Vi vill inte att folk ska tro att det är vi som tävlar vid rakan. Vi kör dit för sällskapets skull då det är tryggare att köra i grupp och man lär sig hantera hojen bättre. Sedan fikar vi och tar det lugnt. Endast ett fåtal kör och busar, men om polisen eller någon annan kan ge tillåtelse för dom att köra på kanske ett nerlagt militärområde eller liknande så kostar det inte en massa resurser.
Reportern frågade vad vi kallade oss och personen sa att vi är som de andra grupperna som kör där, som Vulcan Riders och Goldwing klubben. Men vi kör sporthojar och heter Radical Riders.
Reportern undrade vad vår "klubb"

gör. Och personen sa att vi kör i sällskap, hjälper nyblivna förare hantera sin hoj och har allmänt trevligt, vi är ingen klubb utan ett sällskap.
Reportern undrade vad vi tyckte om polisen och personen svarade: Det är bra att det finns koll på folk så det inte spårar ur. Om någon ur vårt sällskap skulle busköra ser vi till att det sker långt bort från folksamlingen för säkerheten, men som sagt är det inte många som gör så...
"Polisen har kollat oss ibland och då är det sånna saker som däcken och regskyltar men dom är justa mot oss.. Vi bjöd till och med på Doghnuts hörde jag".. har personen sagt till tidningen. Men detta har tolkats till "Dom gör allt för att förstöra för oss" vilket är typiskt.. :kocko

:kocko
Jag fick höra att allt detta felciterats och att media än en gång visar sitt rätta jag. Polisen som citerats längst ner har ringts upp av den som blev pratade med Metro och han förstod att detta var felaktigt eftersom han inte pratat med dom angående denna artikel och kan därför inte ha sagt att "polisen inte ska hitta sysselsättning åt folk" eller nåt sånt.. Polisen vet redan att RR inte tävlingskör och att nästan alla är där för sällskapets skull..
Så gott folk RR är säkert och det kan till och med visa sig att det blir som Mecca fast för trix

Sånt tar tid men "Debatten" är startad...
Ni behöver inte fråga för jag nämner inga namn...