Mediadrevet går! RR i Metro!

Svane skrev:
Igår JonnyN, idag RR. Väldigt vad mediakåta vissa e här!! :tungan :hihi

http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20050812_A_Metro.pdf sidan 4

Undra om det är Mr K som är skyldig till rubriken under?? :va :rofl
Det är det nog inte... erkänn nu att det är DU Svane!!
Har nog sett dig smygwheela ute på rakan... :hihi

Den där Vibeke Hjalmers får vi nog bjuda in till ett onsdagsgazz så hon får en mer korrekt bild av verkligheten. Artikeln igår var ju under all kritik.
Ja förutom bilden på JonnyN då....

inte jag ... men jag vet vem ...... känns som det blev lite fel .... Vi vill ju inte att sjöborakan ska bli laglig utan att vi skulle vilja ha ett lagligt ställe att leka på.

Maverick_ou812 skrev:
Det är det nog inte... erkänn nu att det är DU Svane!!
Har nog sett dig smygwheela ute på rakan... :hihi

Den där Vibeke Hjalmers får vi nog bjuda in till ett onsdagsgazz så hon får en mer korrekt bild av verkligheten. Artikeln igår var ju under all kritik.
Ja förutom bilden på JonnyN då....

Hmmmm... nu menar jag rubriken UNDER RR-artikeln :D :D Och den är jag helt OSKYLG till!!!
Lika oskyldig som till RR-artikeln, jag får upp hojen på bakhjulet lika ofta som en munk på St. Patricks days eller nått... :rolleyes: :tungan

Saxat: POLISEN BORDE göra mckörningen
vid Sjöborakan
laglig. Det hävdar en av
medlemmarna i mc-klubben
Radical Riders, som
brukar göra uppvisningsåk
där, som Metro skrev i går.
– Polisen gör allt för att
förstöra för
oss. De har
kollat spårdjup
och antecknat
våra
registreringsnummer,
säger
personen
som vill vara anonym.
Han menar att en motsvarighet
till Malmös
dragracingbana borde uppföras,
där mc-förarna kan
öva på sina trick.
– Vår uppgift är inte att
ordna fritidssysselsättningar
till folk, säger poliskommissarie
Lennart Nilsson.
Radical Riders:
Sjöborakan
bör bli laglig
”Polisen
gör
allt för att
förstöra för
oss.”
MC-FÖRARE

:rofl kommer aldrig att hända

tycker det var dumt att nämna RR ,

RR är ju ingen klubb, har det sagts flera gånger här på forumet

Saxat från Ystads Allehanda:

"Förstärker bevakningen
Nu i onsdags hade polisen ett ovanligt stort pådrag vid flygrakan. Klagomål från allmänheten gjorde att fem polispatruller åkte dit. På plats utförde man sedan flera stycken flygande inspektioner på bristfälliga motorcyklar. Dessa resulterade i nio stycken parkeringsanmärkningar för dem som ställt motorcykeln vid sidan om vägen och en fortkörare."

Å fan.... :rolleyes:
Väldigt motiverat dessutom...

Bifogat

• 17 Poliser på vakt1.JPG
    17 Poliser på vakt1.JPG
    71.4 KB · Visningar: 60
  • 22 Poliser på vakt1.JPG
    22 Poliser på vakt1.JPG
    52.3 KB · Visningar: 59
Gangsters är ni! Alla ni vägförare!!! Man vågar ju knappt gå utanför dörren längre utan att riskera bli påkörd av någon galning :machinegu

// Avställd gathoj

:rofl :krama :rofl

Mr K skrev:
inte jag ... men jag vet vem ...... känns som det blev lite fel .... Vi vill ju inte att sjöborakan ska bli laglig utan att vi skulle vilja ha ett lagligt ställe att leka på.
Jag vet oxå vem som pratat med Metro.. Har de riktiga uppgifterna och de kommer här:

Personen ringde Metro för att få reda på vem som sagt att folk kör streetracing. Metro vill då göra en artikel med denna person. Personen ringde K för att få klartecken för detta..

Detta blev sagt:

Vi vill inte att folk ska tro att det är vi som tävlar vid rakan. Vi kör dit för sällskapets skull då det är tryggare att köra i grupp och man lär sig hantera hojen bättre. Sedan fikar vi och tar det lugnt. Endast ett fåtal kör och busar, men om polisen eller någon annan kan ge tillåtelse för dom att köra på kanske ett nerlagt militärområde eller liknande så kostar det inte en massa resurser.

Reportern frågade vad vi kallade oss och personen sa att vi är som de andra grupperna som kör där, som Vulcan Riders och Goldwing klubben. Men vi kör sporthojar och heter Radical Riders.
Reportern undrade vad vår "klubb" :huvet gör. Och personen sa att vi kör i sällskap, hjälper nyblivna förare hantera sin hoj och har allmänt trevligt, vi är ingen klubb utan ett sällskap. :7peta
Reportern undrade vad vi tyckte om polisen och personen svarade: Det är bra att det finns koll på folk så det inte spårar ur. Om någon ur vårt sällskap skulle busköra ser vi till att det sker långt bort från folksamlingen för säkerheten, men som sagt är det inte många som gör så...

"Polisen har kollat oss ibland och då är det sånna saker som däcken och regskyltar men dom är justa mot oss.. Vi bjöd till och med på Doghnuts hörde jag".. har personen sagt till tidningen. Men detta har tolkats till "Dom gör allt för att förstöra för oss" vilket är typiskt.. :kocko :huvet :kocko :huvet

Jag fick höra att allt detta felciterats och att media än en gång visar sitt rätta jag. Polisen som citerats längst ner har ringts upp av den som blev pratade med Metro och han förstod att detta var felaktigt eftersom han inte pratat med dom angående denna artikel och kan därför inte ha sagt att "polisen inte ska hitta sysselsättning åt folk" eller nåt sånt.. Polisen vet redan att RR inte tävlingskör och att nästan alla är där för sällskapets skull..

Så gott folk RR är säkert och det kan till och med visa sig att det blir som Mecca fast för trix :tummenupp Sånt tar tid men "Debatten" är startad...

Ni behöver inte fråga för jag nämner inga namn... :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
Saxat från Ystads Allehanda:

"Förstärker bevakningen
Nu i onsdags hade polisen ett ovanligt stort pådrag vid flygrakan. Klagomål från allmänheten gjorde att fem polispatruller åkte dit. På plats utförde man sedan flera stycken flygande inspektioner på bristfälliga motorcyklar. Dessa resulterade i nio stycken parkeringsanmärkningar för dem som ställt motorcykeln vid sidan om vägen och en fortkörare."

Å fan.... :rolleyes:
Väldigt motiverat dessutom...

Maila detta och bilderna till Ystads A's konkurrenter.

Maffan skrev:
Jag vet oxå vem som pratat med Metro.. Har de riktiga uppgifterna och de kommer här:

De e ju inte direkt nytt att media förvrider allt för att få läsare och försöker få vanligt folk att tycka som dem utan att de har någon aning om vad de handlar om... :kocko

Men de kommer nog att dra igång en massa snack och hoppas då att de e riktig fakta istället för en massa löst snack som inte stämmer... :fatta!

Kan bara säga att reportar e sjuka i huvet... varför behöva förvränga någon ord? Andra tidningar kanske förvränger sina interjuver för att få det att sälja... men FÖR FAN metro e en gratis tidning :4skrika

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien