media trubbel

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Jag har gjort en dvd av lite filmningar jag har gjort, men nu vill jag ha in den idatorn igen och redigera den men det blir ju bara vob filer utav en dvd-skiva.

Så jag undrar hur jag får dvd-skivans filer till att bli en eller om man kan dela upp skivan till olika svcd eller mpeg så jag kan leka lite med filmen igen???

Om jag förstår dig rätt, så vill du rippa av en dvd till t.ex Svcd?

Nu var det ett bra tag sen jag rippade på så sätt, men det programmet jag använde då var: Dvdx 2,2 :tummenupp
Med det så kan du välja Vcd,Svcd,Avi, sen är det bara att du labbar med bitrate m,m för att få bästa resultatet!

Gumpa skrev:

Nu var det ett bra tag sen jag rippade på så sätt, men det programmet jag använde då var: Dvdx 2,2 :tummenupp
Med det så kan du välja Vcd,Svcd,Avi, sen är det bara att du labbar med bitrate m,m för att få bästa resultatet!

ååå tackar ska testa detta

Gumpa skrev:

Ett litet problem bara, jag kan inte få över helafilmen får bara med 10 min av filmn. Den är på 3,5 gb.... :huvet

Hmm, min första tanke är att du kanske har fått hem ett demo?
Annars så kan du ställa in vilken storlek du vill ha på filen/filerna, när du har valt typ (Vcd,Svcd,Avi) så finns det en rulllista nere till höger på hur man kan dela filerna/filmen: per kapitel, full 650mb skiva, full 700mb skiva, hela filmen
Hoppas det löser sig!
Annars så får du väl prova programmet: TMPGEnc, det kanske funkar bättre?
Mvh
//Gumpa

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer