Medel och snabbturer i Sthlm

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har åkt offroaden hela våren där man sitter skönt som i tv-soffan. Idag tog jag fram R1:an för besiktning imorrn. Fasiken vad obekvämt det var . Man sitter ju som en makaron, o läskigt fort går det. Få se om jag hinner vänja mig till på söndag. :)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag har åkt offroaden hela våren där man sitter skönt som i tv-soffan. Idag tog jag fram R1:an för besiktning imorrn. Fasiken vad obekvämt det var . Man sitter ju som en makaron, o läskigt fort går det. Få se om jag hinner vänja mig till på söndag. :)

Haha jag förstår känslan. Räckte med att jag provkörde ett par KTM Adventure hojar här om veckan för att sen uppleva sittställningen på min sporthoj smått bisarr. Men efter någon minut var man på banan igen. Då kan vi räkna med att du kommer köra rettan med lite ställ i kurvorna nu också? ;)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag har åkt offroaden hela våren där man sitter skönt som i tv-soffan. Idag tog jag fram R1:an för besiktning imorrn. Fasiken vad obekvämt det var . Man sitter ju som en makaron, o läskigt fort går det. Få se om jag hinner vänja mig till på söndag. :)

Haha jag förstår känslan. Räckte med att jag provkörde ett par KTM Adventure hojar här om veckan för att sen uppleva sittställningen på min sporthoj smått bisarr. Men efter någon minut var man på banan igen. Då kan vi räkna med att du kommer köra rettan med lite ställ i kurvorna nu också? ;)

Haha :D Man kan köpa Adventurehojjar med 150 Hk nu för tiden. Då har man pulvret kvar, utan att behöva sitta som en märla när man kör. Äventyrshoj med streetfighter- prestanda är helt OK. Jag saknar inte sporthojjen på gatan längre. :D
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
JA Ragge , det är nog melodin.
Nu är R1:an nybesiktad och körställningen börjar kännas halvbra. Vi får se på Söndag vad vädret säger. Det måste vara kanon för att jag skall slippa hemifrån, då honan har lite andra planer samt Monacos GP lockar även mig.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Haha :D Man kan köpa Adventurehojjar med 150 Hk nu för tiden. Då har man pulvret kvar, utan att behöva sitta som en märla när man kör. Äventyrshoj med streetfighter- prestanda är helt OK. Jag saknar inte sporthojjen på gatan längre. :D

Tråkigt att det är för tunga bara.
Tankad och klar, max 210kg tack (och minst 140hk med en toppfart på ~290:hihi).
 

corken

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2013
Ort
stockholm
Hoj
2011 Suzuki GSX-R 750, -09 Honda CBR600rr Race
tänkte ta det lite lugnt, första turen iår för mig. skogis kl. 11?
kanske imorgon också om någon är på, ser ut att bli bättre väder imorgon (lördag) än på söndag.
samma plats samma tid? :)
 

Ami

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Kawa er-6
Blir det en tur imorgon? Är det kl 11 som gäller då?
Tänkte våga mig på en tur med denna o se hur jag klarar av tempot

Regn regn regn här nu :-(

tänkte ta det lite lugnt, första turen iår för mig. skogis kl. 11?
kanske imorgon också om någon är på, ser ut att bli bättre väder imorgon (lördag) än på söndag.
samma plats samma tid? :)

Gissar på att jag kommer

Är troligtvis på

Ja, det var ju nära 2 år sedan :arsele :crash

Jag har åkt offroaden hela våren där man sitter skönt som i tv-soffan. Idag tog jag fram R1:an för besiktning imorrn. Fasiken vad obekvämt det var . Man sitter ju som en makaron, o läskigt fort går det. Få se om jag hinner vänja mig till på söndag. :)
 

corken

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2013
Ort
stockholm
Hoj
2011 Suzuki GSX-R 750, -09 Honda CBR600rr Race
rosen- skansundet - nykvarn eller nåt? =)

- - - Updated - - -

kl 11
 

Ami

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Kawa er-6
Uppfattade det som kl 11 i skogis....har bestämt träff med en till där nu
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Högst osäker på medverkan, då hantverkare väntas hem, men kan ej säga när. Men jag åker nog mot Rosen så får jag väl vända om han ringer.

Hantverkare i ett nötskal. Bra på det dom gör, men inte administration/kundkontakt. Jag är nog lite så oxå. :D
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
På plats o kräkmätt på mangoraja!!1
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tack för trevligt sällskap o bra körning idag!

Sammanfattningsvis en soppatorsk (ehum, tack för knuffen pumpe!), en tappad navkraschpuck, plus två rökta gaffelpackboxar på två olika hojar... får finåka Sveavägen nästa gång istället :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top