med risk för att framstå som retarded

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
men hur fan får man bort sadeln på en 00:a LC4? har ingen instruktionsbok å jag lyckas fan inte få bort den

är de inte som på de flästa offroad?. En skruv längst bak mot skärmen? Brukar ju bara vara den och sen att lyfta upp dynan bak och dra bak den för att dra ur den ur fästet.

philsson skrev:
är de inte som på de flästa offroad?. En skruv längst bak mot skärmen? Brukar ju bara vara den och sen att lyfta upp dynan bak och dra bak den för att dra ur den ur fästet.

ne det va ju inte de. syns inga fästen från utsidan. så jag plocka bort lite kåpor på sidorna men hita inge fästen där helle :rolleyes:

r matte skrev:
ne det va ju inte de. syns inga fästen från utsidan. så jag plocka bort lite kåpor på sidorna men hita inge fästen där helle :rolleyes:
då överlåter jag hjälpen till någon annan.. :hihi
lycka till. Inget snabbfäste?. typ man trycker på nån knapp under nån ramdel eller nåt?.

r matte skrev:
(gissar vilt eftersom jag inte vet)
Har du hjälmlås på sidan så använder man ibland nyckeln för att "låsa upp" sadeln.

Olof Eriksson skrev:
(gissar vilt eftersom jag inte vet)
Har du hjälmlås på sidan så använder man ibland nyckeln för att "låsa upp" sadeln.

fanns inget sådant heller vad jag kunnde finna. den sadeln är idiotsäker :)

r matte skrev:
men hur fan får man bort sadeln på en 00:a LC4? har ingen instruktionsbok å jag lyckas fan inte få bort den
kolla under bakskärmen. sitter förmodligen 3 skuvar där.(gör det på en 97:a) skruva ur den mittersta o visp så e sadeln lös.. dras sedan av bakåt.

chukabowa skrev:
kolla under bakskärmen. sitter förmodligen 3 skuvar där.(gör det på en 97:a) skruva ur den mittersta o visp så e sadeln lös.. dras sedan av bakåt.

ok det låter vättigt ska kolla imorgon. tack för tipsen

har gjort de tusen ggr på min gamla men komma ändå inte ihåg :3freak

tror de e en skruv under iaf :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...