Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
blom skrev:2335426jag ligger på 96db med akra helsystem.. men det är säkert jäkligt olika från hoj till hoj
mätt på tomgång då eller? hur gör dom på tävlingar med ljudmätning.. sätter nån stackare med örat till som får avgöra hur mycket det låter ellerblom skrev:2335426jag ligger på 96db med akra helsystem.. men det är säkert jäkligt olika från hoj till hoj

Stefan på forumets R1:a -03 mätte vi till 122.1 dB @ maxvarvRonta skrev:2335324Tjena..
Jag undrar hur många db det är med ett Akrapovic slipon på en 525 smr.. Måste jag ha en sån där db-plugg i systemet för att få köra tävling, alltså inte över 96db..?
/R
mätt vid tävlingchukabowa skrev:2335492mätt på tomgång då eller? hur gör dom på tävlingar med ljudmätning.. sätter nån stackare med örat till som får avgöra hur mycket det låter eller![]()
Man mäter vid ca 4500 rpm på din hoj (hänger egentligen på kolvhastighet men....) en halvmeter bakom och en halvmeter vid sida av hojen.Ronta skrev:2335324Tjena..
Jag undrar hur många db det är med ett Akrapovic slipon på en 525 smr.. Måste jag ha en sån där db-plugg i systemet för att få köra tävling, alltså inte över 96db..?/R
Spider skrev:2335964svetsa ett kors tvärs över utblåset (lägger du upp bild Lasse?). Bara denna enkla grej slår sönder ljudet förvånansvärt mycket.
Eller så ställer du och M:et era hojar bredvid varandra och så jämför ni.![]()
.
Hoppas du fattade det jag menade med att tillverka en egen buttplug i stället för att sätta svetsen i dämpen direkt.Ronta skrev:2336599Det där med kors ska jag prova, vet inte om jag hinner få fram en riktig db plugg till strängnäs..
Spider skrev:2337038Hoppas du fattade det jag menade med att tillverka en egen buttplug i stället för att sätta svetsen i dämpen direkt.
.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |