Meckbilder [STORA BILDER!]

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Efter att 2an börjat hoppa ut i slutet på förra säsongen så inleddes operation plocka ur motor.



Bort med kåpor och tank.


Luftburk, förgasare å kylmedel borta.

pict15221dg.jpg



Bort med kylare * 2, sving.

pict15310yp.jpg



Honda's dumma motorbultar.

pict15373yc.jpg



Hemgjort vertyg för att ta bort ovanstående. Fulmeck.

pict15446mk.jpg



Kolossen bortplockad! Trodde inte den skulle väga så j*vligt!

pict15492ug.jpg



Nu kommer motorn lämnas in, då jag varken har kunskap eller verktyg att fixa växelådan själv.

/Mattias
 
Last edited:
Men..Kan du inte förminska dom? stackars alla modemare:D Nu blev man ju meksugen som fäään.Lycka till
 
[ironi_mode]

jag tycker personligen att det var lite dålig size på de bilderna... :tungan

[/ironi_mode]

Lycka till med renoveringen och körandet!

//Anders
 
.......
 

Bifogat

  • pict15221dg.jpg
    pict15221dg.jpg
    66.8 KB · Visningar: 176
  • pict15310yp.jpg
    pict15310yp.jpg
    127.9 KB · Visningar: 237
  • pict15373yc.jpg
    pict15373yc.jpg
    50.3 KB · Visningar: 245
  • pict15446mk.jpg
    pict15446mk.jpg
    112.5 KB · Visningar: 210
  • pict15492ug.jpg
    pict15492ug.jpg
    60.8 KB · Visningar: 354
MatteKholm skrev:
Hmm. funkar bilderna för er altså?


Ja,men man får scrolla både upp/höger och vänster..du måste förminska! annars går inte forumet att använda tillfredsällande:=)

Fattaru väl :tungan
 
MatteKholm skrev:
Nu förstår jag inte vad du menar. Jag har inte fått något pris ännu. Motorn står fortfarande i mitt garage.


Inte? Du blir debiterad, vad dem anser är ok efter eller?
 
Machmud skrev:
Inte? Du blir debiterad, vad dem anser är ok efter eller?

Hmm. Jag är inte säker på att jag förstår nu heller. Jag ska bort med den till min lokala mc-meck på måndag, då får jag ett pris på att åtgärda lådan.

twinner: Neee. Stort är bra :D Vad har du för miniupplösning på skärmen?
 
MatteKholm skrev:
Hmm. Jag är inte säker på att jag förstår nu heller. Jag ska bort med den till min lokala mc-meck på måndag, då får jag ett pris på att åtgärda lådan.

twinner: Neee. Stort är bra :D Vad har du för miniupplösning på skärmen?


Aha : ) då e jag med, jag trodde att du skulle lämna in den innan du hade fått ett pris på det hela : )

Skriv gärna in priset du fick i tråden sen :)
 
2500 meck + grejor låter helschysst.

Vet ett fall där motorn till en Honda crf 450 (motard) hade storrasat det skulle kosta 55000kr att fixa hos Hondaverkstad :3freak :3freak
 
Pjaha. Efter lång tid är nu motorn tillbaka i ramen.. 6000:- fattigare blev jag. Då är dock nytt drivpaket + diverse packningar å sånt nödvändigt medräknat.
Istället för nya drev så undercuttade dom, ska tydligen hålla bättre än nya drev? :rolleyes: Återstår att se!

Här är skönheten, passar bättre på en hoj än i bagaget på skrutt-mazdan, ellerhur?



Nu återstår att montera allt annat roligt som ska sitta på en hoj, återstår att se om jag kommer ihåg vart! :) Synd att man ska jobba så jävla mycket, annars kanske premiären hade kommit till helgen.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top