Lindén
Slutkört!
Tycker vi behöver en sådan här=)
Jag får vara först ut.
Skulle ut och prova justeringarna utav min framgaffel efter gotland ring då Öhlins teknikerna fick sig ett gott skratt.
2,5w istället för 15w gjorde susen!
Så i måndags drog jag till ett smock fullt rörken, Men tänkte att jag kunde ju starta den iaf.
Mcn ville absolut ej starta.
Försökte ivrigt att starta mcn redan i söndags, följden blev att jag krämade ur batteriet...
Sedan kom jag på att jag skulle nog prova o tanka
Far till uppsala på måndagen och föröker rulla igång den.
Japp då har den surat ner sig.
Idag onsdag beger jag mig glatt till ett fält för att prova o köra o justera lite.
Har ju laddat batteriet så nu skall den ju starta.
Vad händer jo den tänder på 2cyllar.
O batteriet torskar igen.
Lämnar moppen åker hem o letar febrilt igen efter 3/8 spärrskaftet utan att lyckas.. någa förlängare o skiftnyckel får duga.
Ut på fältet plockar den tank o sliter den locket på luftburken.
Nu kommer meckar tabbarna.
Ser att inte luftflödes givaren e inkopplad...
Den ligger mot vevhusventilations slangen som släppt!
Inte konstigt att den inte ville axa och gick som en påse skit nere på gotland o small o levde om.
Vad hittar jag i luft burken jo spärrskaftet..
Tyckt det klonkat lite ibland.
Nåja lite nöjd var jag iaf o kommenterade det med att jag har ju ingen plats för verktygen.
Och det enda jag har den nyckeln till e tändstiftena så den ligger ju bra där.
Och att det e bra o kunna börja direkt när man vurpat osv..
Alla köpte det!!!!
Sedan bad jag till gudarna att jag inte hade någon nyckel satt i skaftet.
Med ett ganska stort garv
Nåja ur med tändstiftena rengör dem o provstartar...
3cyllar men snart var den igång på alla 4:a
Nöjd och glad skruvar jag ihop allt byter om o skall dra iväg.
Jahapp nu känns den lika orklös o tråkig igen fast ännu värre rullar tillbaks efter några inbromsningar för att kolla vars strippan på benet sitter o jo den har bottnat.
Klämmer på en nystrippa, för att sedan styva upp ännu mer o ser då att jag inte kopplat in luftgivaren utan den hänger ut i fartvinden
Bort med tanken igen o kopplar in den.
Ny runda o jävlar i helvetet vad den gick!
Rullar tillbaks o kikar på strippa nr2 o det skiljer ca: 1 cm.
Nöjd och glad rullar jag in moppen i whitney och åker hem och ber min mor far o sambo om ursäkt för de senaste 2 veckornas tjat om att de måste lagt undan spärrskaftet för mig.
Jag får vara först ut.
Skulle ut och prova justeringarna utav min framgaffel efter gotland ring då Öhlins teknikerna fick sig ett gott skratt.
2,5w istället för 15w gjorde susen!
Så i måndags drog jag till ett smock fullt rörken, Men tänkte att jag kunde ju starta den iaf.
Mcn ville absolut ej starta.
Försökte ivrigt att starta mcn redan i söndags, följden blev att jag krämade ur batteriet...
Sedan kom jag på att jag skulle nog prova o tanka
Far till uppsala på måndagen och föröker rulla igång den.
Japp då har den surat ner sig.
Idag onsdag beger jag mig glatt till ett fält för att prova o köra o justera lite.
Har ju laddat batteriet så nu skall den ju starta.
Vad händer jo den tänder på 2cyllar.
O batteriet torskar igen.
Lämnar moppen åker hem o letar febrilt igen efter 3/8 spärrskaftet utan att lyckas.. någa förlängare o skiftnyckel får duga.
Ut på fältet plockar den tank o sliter den locket på luftburken.
Nu kommer meckar tabbarna.
Ser att inte luftflödes givaren e inkopplad...
Den ligger mot vevhusventilations slangen som släppt!
Inte konstigt att den inte ville axa och gick som en påse skit nere på gotland o small o levde om.
Vad hittar jag i luft burken jo spärrskaftet..
Tyckt det klonkat lite ibland.
Nåja lite nöjd var jag iaf o kommenterade det med att jag har ju ingen plats för verktygen.
Och det enda jag har den nyckeln till e tändstiftena så den ligger ju bra där.
Och att det e bra o kunna börja direkt när man vurpat osv..
Alla köpte det!!!!
Sedan bad jag till gudarna att jag inte hade någon nyckel satt i skaftet.
Med ett ganska stort garv
Nåja ur med tändstiftena rengör dem o provstartar...
3cyllar men snart var den igång på alla 4:a
Nöjd och glad skruvar jag ihop allt byter om o skall dra iväg.
Jahapp nu känns den lika orklös o tråkig igen fast ännu värre rullar tillbaks efter några inbromsningar för att kolla vars strippan på benet sitter o jo den har bottnat.
Klämmer på en nystrippa, för att sedan styva upp ännu mer o ser då att jag inte kopplat in luftgivaren utan den hänger ut i fartvinden
Bort med tanken igen o kopplar in den.
Ny runda o jävlar i helvetet vad den gick!
Rullar tillbaks o kikar på strippa nr2 o det skiljer ca: 1 cm.
Nöjd och glad rullar jag in moppen i whitney och åker hem och ber min mor far o sambo om ursäkt för de senaste 2 veckornas tjat om att de måste lagt undan spärrskaftet för mig.
Last edited: