nazurro skrev:
2283564 Är ruskigt sugen på en rs250 och snurra lite med på Sviestad då och då. Tävling är inte ett krav. Men läser man här på forumet tycker jag inte att man ser annat än att allting pajar hela tiden. Hinner man köra några varv mellan reparationerna? Och dessutom - är det någon ide att börja om man inte är meckar kunnig?
/Sugen som s-tan men redan knäckt(?)
Nja, man behöver inte vara särskilt kunnig. En ängels tålamod hjälper, dock.
Mina problem har bara varit på grund av bristande förebyggande service. Skruvar som lossnat, slangar som läckt, skit i förgasare, osv.
Tar man sig tid att gå igenom hojen då och då minskar frustrationen betydligt.
Var du på Sviestad igår kväll? Såg jag ut att lida? Flinet sitter fortfarande kvar i nyllet. Köp en bara, tveka inte.
Okej. Jag utvecklar mig lite till då.
• Jag har lyft en cylinder, vilket visade sig vara onödigt i efterhand. Sjön av bensin i vevhuset hade nog gått att få ur på annat vis.
• Jag har blåst rent bensinkran, bensinfilter och förgasare två gånger. Det hade gått att lösa genom att dels tanka genom nån slags filter, och dels montera ett biltemafilter mellan tank och förgasare. Som det är nu sitter det två pyttesmå filter i vardera förgasaren. Dom sätter man igen genom att titta för länge på dom, ungefär.
• Jag har fått plocka av vänstra avgaspipan två gånger för att svetsa den.
• Jag har bytt koppling en gång, och kämpat med att få en svetsad kopplingskåpa tät. Det ät tätt nu, bara att gegga på med tätningsmassa.
• Jag har mekat med elen på styret. Även detta rätt överflödigt, eftersom det funkade bra innan. Nu funkar det utsökt.
Det har inte varit några groteska fel, och inget som jag känt mig beredd att ge upp inför. Det ÄR inte svårt, är du normalbegåvad och vet vilken ände av ett spärrskaft du ska hålla i så går det. Just maddafakkin do it.