Mecka framhjul.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Är det ngn som provat att ställa gaffelbenen på pallbockar och ta bort framhjulet?
Eller är man dömd till vältning då eller?
Jag har inget depåstöd och behöver lossa framhjulet, ngr tipps?
Hänga upp hojen i rep och taljor har jag inte möjlighet till.
//Tobbe

Jag gjorde så sist när jag bytte framhjul... inga problem med stabiliteten, dock måste man vara 2 för att få dit dem.

Mattiaz skrev:
Jag gjorde så sist när jag bytte framhjul... inga problem med stabiliteten, dock måste man vara 2 för att få dit dem.

Samma här. Luta den bak på stödet EFTER du har lossat alla bultar. Sen e det bara att luta upp den på stödet och slita loss hjulet. No problemos. Se till att pallen/backen är lagon hög så att båda gaffelbenen lutar mot den lika mycket... :tummenupp

Min hoj står just nu på två träpallar. Man ska sitta på dom igentligen tror jag :va

Min hoj är iofs inte så stor och tung.

Pall som pall? :D

Out_Spinner skrev:
Min hoj står just nu på två träpallar. Man ska sitta på dom igentligen tror jag :va

Min hoj är iofs inte så stor och tung.

Pall som pall? :D
Ja bock är du kanske själv? :hihi
//Tobbe

Jag lånade en trädgårdstraktor på morsans jobb och fäste en stropp kring styrkronan för att få upp den i luften. efter det la jag någon träbit härådär för att få extra stabilitet på den. Funkade kalas, men depåstöd ska jag nog införskaffa mig ett :D

elmgren skrev:
Jag lånade en trädgårdstraktor på morsans jobb och fäste en stropp kring styrkronan för att få upp den i luften. efter det la jag någon träbit härådär för att få extra stabilitet på den. Funkade kalas, men depåstöd ska jag nog införskaffa mig ett :D
Hmm...tror du att en traktor är billigare än ett depåstöd? :va
För hur ball vore det inte att parkera en trädgårdstraktor av aktat märke i min 10kvadratmeter stora tomt? :D
....vid närmare eftertanke tror jag att jag nöjer mig med att min polare får stå och brumma medans jag lossar framhjulet :hihi
//Tobbe

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck