Meck hjälp i Nacka/Värmdö

JakobEn

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Kawasaki zrx 1200 -04
Hej, Jag är ny på forumet och undrar om det finns någon som är intresserad av att hjälpa till med lite småjobb på min Kawasaki? Självfallet mot ersättning :). Jag bor i Nacka utanför Stockholm och kan komma över med cykeln om det finns intresse.
 

JakobEn

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Kawasaki zrx 1200 -04
Hej! Tack för snabbt svar. Precis, justera växlar, byta motorolja. Och så funkar inte varvräknaren… Tror inte att det är svårt, men jag är hopplös på el & motorer.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hej! Tack för snabbt svar. Precis, justera växlar, byta motorolja. Och så funkar inte varvräknaren… Tror inte att det är svårt, men jag är hopplös på el & motorer.
Är det bara att justera in växelpetaren så gör du det enkelt själv med en liten skiftnyckel eller en fast nyckel. Motoroljan är ingen raketforskning heller, men visst, det kan ju vara bra om någon visar knepen första gången. Att varvräknaren kan vara en ärjad kontakt, trasig varvräknare, trasig kabel eller trasig givare, dvs lite mer komplext, antingen fixar man det på 2 min, eller så krävs det mycket felsökning och nya (dyra) delar och en hel del jobb att byta.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top