mcställ

Asfalt= skinn
grus= goretex

Det är vad jag tycker i alla fall.

Jag kör med skinnställ när ja åker asfalt och sprätter jag grus/stubb/is så åker jag med ett goretex ställ.

både och..välj sen de du känner för :tummenupp

Jag ska köpa skinn... Var inne i roadbike och testade motardstället från -03 med knäpuckar, satt som en smäck.. men väntar med det tills man kan köra tror jag...

Säger bara det, att det är fan inte kul att åka med goretex... Tänker konstant på hur ont det skulle göra att ramla... Skrapa upp hela kroppen mot asfalten...

Så jag håller igen som fan i kurvor osv... Vågar absolut inte luta mig allt för mycket....

Men med skinn ska det bli andra bullar.

Zana skrev:
Säger bara det, att det är fan inte kul att åka med goretex... Tänker konstant på hur ont det skulle göra att ramla... Skrapa upp hela kroppen mot asfalten...

Så jag håller igen som fan i kurvor osv... Vågar absolut inte luta mig allt för mycket....

Åker du i fjällräven gore-tex jacka eller?
Klart som fan att kläderna skyddar, iaf hyfsat, sen att det blir skit av dem efter en vurpa är en annan sak.
Två vurpor i hög fart på asfaltsbana - sen var det till att slänga underdelen till mitt gamla Halvarssonställ..

Per skrev:
Åker du i fjällräven gore-tex jacka eller?
Klart som fan att kläderna skyddar, iaf hyfsat, sen att det blir skit av dem efter en vurpa är en annan sak.
Två vurpor i hög fart på asfaltsbana - sen var det till att slänga underdelen till mitt gamla Halvarssonställ..

hmm.. ja hellre vurpar jag nog med skinn än goretex som sagt.. fast fan skiter nog i mcställ , kör ju som en gud i allafall i myspys och sandaler och t shirt :)

haha

Zana skrev:

Nja! Då får se hur det blir med det! :D
Nu banne mig ska du väl åka över till Åland och köra istället för att posera på stockholms gator? "Vågar absolut inte luta mig" :va Med andra ord så har du inte slangar med den ännu? :hihi

Se nu till att boka upp dig på nån av Ålandskörningarna så får du lite körträning! :tummenupp

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back