MCM Classic blir Allt om MC - tankar om det?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Har länge övervägt att avsluta min prenumeration på MCM Classic. Detta på grund av ett läsvärde nära noll, då tidningen till 90% bestått av byggen, byggen och byggen. Nä just det, glömde artikeln om utställningen där man kan rösta på - byggen.
Det jag vill läsa om är t.ex. renoveringen av 70-talaren, artikeln om den osannolika lågmilaren, eller kanske besöket hos samlaren, något som Classicbike täckte tillräckligt bra.

Det är med en försiktig förhoppning om bättring som jag betalar avgiften för ett års prenumeration till. Vad tror ni, törs vi tro på en tidning som inte dignar av reportage om byggen runt HD-motorn?

Inget blir bättre för att dom slår ihop tidningar, varenda gång blir det bara mer o mer annonser, om inte 2 tidningar bär sig så bär inte dessa sig heller ihopslagna, folk med kunskap får sluta, folk utan kunskap får order att vara kreativa utan kunskap.
Tidningarnas tidigare inriktningar likriktas o det blir samma soppa som ex mc folket.

Det var ju en trist spådom.
Jag tror att bli av med allt HD-relaterat kan öppna för mer riktiga hojreportage. Ska bli intressant att se vad nästa nummer innehåller.

Har länge övervägt att avsluta min prenumeration på MCM Classic. Detta på grund av ett läsvärde nära noll, då tidningen till 90% bestått av byggen, byggen och byggen. Nä just det, glömde artikeln om utställningen där man kan rösta på - byggen.
Det jag vill läsa om är t.ex. renoveringen av 70-talaren, artikeln om den osannolika lågmilaren, eller kanske besöket hos samlaren, något som Classicbike täckte tillräckligt bra.

Det är med en försiktig förhoppning om bättring som jag betalar avgiften för ett års prenumeration till. Vad tror ni, törs vi tro på en tidning som inte dignar av reportage om byggen runt HD-motorn?
Va! HD täckningen minskade ju med 50% när det blev ihopslaget häromåret, nu blir det ju en Mc Nytt av vad det verkar, med ER-6 tester varvat med köpta BMW alptouringreportage. En lång läsvärd era är nog över.

Finns en del tankar i den förra tråden också...

Finns knappast någon bra svensk mc-tidning längre. Kan bara hålla med om vad som sagts i denna o andra trådar. Vill man läsa om sporthojar, fräscha ombyggda hojar o racing så får man prenumerera på engelska tidningar - men även där härjar tidningsdöden. Läsvärda blaskor just nu är Fast Bikes https://www.fastbikesmag.com/ Classic Racer https://www.classicmagazines.co.uk/issue/View/issue/CR202203/mar-apr-2022
Tyvärr har de bästa tidningarna Performance Bikes o Practical Sportbikes gått i graven

Står man ut med att läsa på platta så finns appen Readly https://se.readly.com/ med ovan nämnda tidningar plus alla de svenska o mer därtill för 120:- i månaden (testa en månad för 9 kr) Då finns också alla äldre nummer att hitta

Jag kör brittiska Bike, tycker den är bra. Fick den för någon vansinnig Black Friday deal för £1 i månaden. Den har egen app med alla backnummer.

Jag prenumererar på svenska Bike också, tycker den är ok numera, saknar gamla Bike dock.

Finns en del tankar i den förra tråden också...

Aha, den tråden har jag missat.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...