Mcmässan i Göteborg

Ska du till Mcmässan?

• Antal röstningar
    0
NO_FEAR skrev:
Jag kan eventuellt haka på dig. Om det blir så att jag ska dit.
Ska du till sh-festen eller?
Har för tillfället ingen bil. Och vet hur kul det är att köra så långt själv. *NOT*

jag har inte bestämt mig om jag ska på sh-festen, men troligtvis så ska jag inte det...

Dede skrev:
Visst. Vi är 4 från Malmö så det är bara att komma och hämta oss :7peta
Vilken tid kommer du :hihi :rofl

malmö.... va fan, kan vi inte ge tillbaka hela skåne till danskarna.

iof så skulle danskarna väll se det som en krigshandling...

ser att det är öppet i 4dagar i rad (har aldrig varit där innan), är det samma utbud så att säga alla dagarna, jamenar så man inte missar något "grande speciale"... fredagen lockar för mig annars...

Japp, Robban o jag ska dit! Bor på Hotell Gothia, så det blir nära o bra! :)

Är Mc-mässan i Göteborg i år istället för sthlm eller? Jag bara undra för jag har bara hört talas som mc-mässan i sthlm, men sen så sa en polare till mig att Mc-mässan i sthlm är i februari eller nåt snacka han om!! :confused:

TurboTorsk skrev:
Är Mc-mässan i Göteborg i år istället för sthlm eller? Jag bara undra för jag har bara hört talas som mc-mässan i sthlm, men sen så sa en polare till mig att Mc-mässan i sthlm är i februari eller nåt snacka han om!! :confused:

varannat år.

Klart man ska dit enda sättet att se sin nya cbr1000rr (REPSOL) live
innan mitten på mars,det är lång tid när man väntar!!!

:yoparty Klart man ska till Mässan, bor i Sthlm, tips till alla som inte vet
som bor här, man tar X2000 på morgonen vid 08.00 och är frame vid 11.00 sedan tar man tåget vid 20.00 hem igen, då har man ca 8 timmar på mässan och det räcker nog, kostnad 700:- tur och retur. Hur bra som helst.

Det går en MC-mässa i sthlm den 15 mars i solletuna, men den blir nog inte mycket att se i år.

Ska nog investera i en Repsol honda.

Första gången jag var på mcmässan var i Sthlm i slutet av 80-talet (eller början på 90 :va )

Det coolaste var när dom brände däck i en av hallarna med en grön Kawasaki ZXR 750.
Helvete vad det rök! Hela lokalen blev helt rökfylld och det var lågt i tak som fan :yoparty

Men den tiden när sånt oansvarligt och roligt hände är nog över sen länge, tyvärr.

Last edited:
Funderar bla på ett nytt skinnställ...
Kan man köpa ställ och grejer där eller är det enbart visning av tillbehör? Brukar dem ha provhytter eller får man springa omkring i kalsonger på mässan? :rolleyes:
Är det några bra priser eller är det standardpriser på det mesta?

Det brukar väl vara som på Bike-festivalen i Trollhättan varje år?
Att dom har allt och lite till, provhyttar och sånt, men att det e så satans mycket folk så man inte orkar jobba sig.

Ska investera i ett nytt ställ (sm) nya handskar samt boots.

Blir väl lite däck samt allt annat skit man anser sig behöva när ser det. :(

Elgasen skrev:
Funderar bla på ett nytt skinnställ...
Kan man köpa ställ och grejer där eller är det enbart visning av tillbehör? Brukar dem ha provhytter eller får man springa omkring i kalsonger på mässan? :rolleyes:
Är det några bra priser eller är det standardpriser på det mesta?

Jag köpte ryggskydd & skinnjacka av lelles i GBG för 2 år sen.
Då var det så att de inte fick sälja dyrare pryla än 400:-? eftersom det var mässa. Jag fick alltså beställa (tror det var fraktfritt). 10% rabatt hade de så det var ingen superdeal.

Dez skrev:
Jag köpte ryggskydd & skinnjacka av lelles i GBG för 2 år sen.
Då var det så att de inte fick sälja dyrare pryla än 400:-? eftersom det var mässa. Jag fick alltså beställa (tror det var fraktfritt). 10% rabatt hade de så det var ingen superdeal.

Men dem har för provning iaf? Är sugen att testa ett Dainese Mako för att se om det sitter bra. Har problem att komma i många ställ på marknaden :huvet.

Jag har testat ett Dainese K och det satt som smäcket :tummenupp , så nu hoppas jag att Dainese Mako har likn passform.

Givetvis ska jag dit. Förhoppningsvis har man lite stålars så kan man köpa ett par nya stövlar... Eller nåt annat sköj...

Hoppas inte Arméns Lejon ska köra iår igen :zpy

TurboTorsk skrev:
Jaha okej. Då vet jag.
Eller det kvittar ju vart det är åker iaf dit. :tummenupp

Skall visst vara en liten mässa i stockholm med har jag hört.

EDIT:Läs hela tråden innan du svara Farbros-jävel....

Last edited:
Vad var det nu den nya Yamahan hette?
Den som e typ som bulldog. M1 eller nåt? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...