MClive på Stora Holm 23-25 april

M_LILJA

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Ducati 996-00, Ducati Hypermotard-08såld, Husaberg FS 650-04, Husaberg FE 550-07såld, KTM 380 SX-02KTM 300 EXC-11
Nån som vet om provkörning av cross/endurohojar vad det finns för några märken och modeller.
Har kollat på hemsidan men det är ju bara väghojar som går att hitta.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Vet nån hur själva provkörningen går till? Är det en liten asfaltsplätt man får trixa runt på eller en hel flygraka? Kurvor? Grus? Hopp?
 

tricky

Mmmmm Ducati
Gick med
30 Sep 2005
Ort
götebörg
Hoj
848
Hittar inte värdechecken från SMC men jag vet att jag har haft den.. Hur ser den ut, när fick jag den?
Borde det inte räcka med medlemskort?
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Medlemskortet gällde åtminstonde vid parkeringen. Min biljett kom lös med MC-Folket, dock så har jag inte varit inne och tittat på spektaklet.
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Man får billigare inträde (30kr) och gratis parkering om man har smc medlemskortet med sig.

Har varit sjukt roligt idag. :tummenupp
Själv provkörde jag 22 hojar , i princip allt mellan cb125 till Rocket III i motor stlk. :tungan

Träffade "naken" idag och tjatade på honom att han måste testa BMW S1000RR. Grym motor, sjuka bromsar, quickshift mm
ALLA som kört den ink jag har varit helt lyriska. När han provat den frågade jag vad han tyckte.... Han kollar på mig och säger. Jag gillar den inte.
ha ha sa jag, allvarligt.... vad tyckte du. Han stirrar på mig och svarar igen. Jag gillar den inte. Jag gillar att sitta upprätt. :hihi

"Naken" bevisade idag att han skall köra naket... :D
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Tyckte fan det sög, eller "banorna" sög.

1198S var porr, fick inte ut så mycket av provkörningen kanske men herregud vilken hoj ändå. Jag har hittat rätt... men vid fel tidpunkt haha :)
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Man får billigare inträde (30kr) och gratis parkering om man har smc medlemskortet med sig.

Har varit sjukt roligt idag. :tummenupp
Själv provkörde jag 22 hojar , i princip allt mellan cb125 till Rocket III i motor stlk. :tungan

Träffade "naken" idag och tjatade på honom att han måste testa BMW S1000RR. Grym motor, sjuka bromsar, quickshift mm
ALLA som kört den ink jag har varit helt lyriska. När han provat den frågade jag vad han tyckte.... Han kollar på mig och säger. Jag gillar den inte.
ha ha sa jag, allvarligt.... vad tyckte du. Han stirrar på mig och svarar igen. Jag gillar den inte. Jag gillar att sitta upprätt. :hihi

"Naken" bevisade idag att han skall köra naket... :D

Ja den va kass...skulle inte vilja ha den om dom kastade den efter mig:)
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Ja den va kass...skulle inte vilja ha den om dom kastade den efter mig:)

Om någon kastar den efter dig kan du ge den till mig så skall jag bjuda dig på så många öl du vill under en hel helg. Om du inte lyckas supa upp 180,000 eller vad den nu kostar så blir det billigt för mig. :D
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
överlag tyckte jag att det var ett helt ok event..!! banorna var la si så där, men utbudet var ju helt enormt! kasta gärna en BMW s1000 rr efter mig också :) vilken maskin annars kan nån sate kasta ducce 1198 efter mig också om vi ändå håller på att kasta hojar fram och tillbaka ;)
 

GSRider

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
SUZUKI GSR600A
är ju jätte dålig planerad och upplaggd! Tycker d har vart bättre föra året. Fans ju en viss känsla där. Nu efter att d togs över av mc butikerna i gbg, är d bara ett stort moneymaking event :( finns ju många anledningar varför d var bättre och sen fattar jag inte hur d bara kunde ta över d här eventet?! Va jag vet så blev ingen frågad av mc butikerna utan d bara togs av d för att känna pengar!? Dålig stil!! Sen var d verkligen för oss som bor i eller runt om gbg och nu känns d som mässa och folk från general agenterna som ska ta hand om oss inte bryr sig längre....så varför är d där? för att se fint ut? Då kan vi ju ha mässa som vanligt igen?!

Hoppas Mc butikerna ta över igen!!
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Är det fel att MCRF har backat upp evenemanget, och kunnat erbjuda dig fler hojjar att provköra?
Att MC för provkörningarna erhölls från generalagenterna behöver väl inte vara någon nackdel med tanke på att utbudet förmodligen kunde breddas?

Vilka lokala handlare från Göteborg saknade du? Honda MC-center, Yamaha center, Johans MC mfl var där, både med tillbehörsförsäljning och vid visningsmontrar.

Personligen tyckte jag att det på flera punkter var betydligt bättre än förra året.
Provkörningsbanorna innehöll flera raksträckor och flera kurvor och bjöd på en bättre möjlighet för provkörningarna.
Säkerheten kring provkörningarna var bättre och ambulanser stod i beredskap inne vid provkörningen hela tiden. Förra året var det ett par olyckliga omkullkörningar, och vid ett tillfälle så hade ambulansen problem med att hitta in och det drog ut ganska bra på tiden.

Nackdelarna med detta område kan jag känna var att det blev lite för utspritt mellan allt. Lite för mycket luft. Jag tror även att det skulle varit trevligt om MC-parkeringen kunde flyttats närmre för en trevligare gemenskaps-känsla.
 

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Tycker evenemanget var mycket bättre arrangerat detta år med provkörningen i alla fall och själv fick jag testat denna modell "http://www.totalmotorcycle.com/photos/2010models/2010-Victory-VisionTour.htm" Funderar starkt på att byta ut den gamla rettan
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
är ju jättedålig planerad och upplaggd! Tycker d har vart bättre föra året. Fans ju en viss känsla där. Nu efter att d togs över av mcbutikerna i gbg, är d bara ett stort moneymaking event :( finns ju många anledningar varför d var bättre och sen fattar jag inte hur d bara kunde ta över d här eventet?! Va jag vet så blev ingen frågad av mcbutikerna utan d bara togs av d för att känna pengar!? Dålig stil!! Sen var d verkligen för oss som bor i eller runt om gbg och nu känns d som mässa och folk från generalagenterna som ska ta hand om oss inte bryr sig längre....så varför är d där? för att se fint ut? Då kan vi ju ha mässa som vanligt igen?!

Hoppas Mcbutikerna ta över igen!!

Sluta särstava ord som är skall var ett ord!!:huvet:huvet
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top