Mck Vilse-Skånevårenturen 2008-19 april

Jasså?:)

Tell me about it!
En riktigt lång och fin runda hoppas jag att du kan hitta på, jag missade ju denna turen.
Vägar i storlek med dem som du jag och gröön körde efter en kväll i sjöbo i somras, (för du va väll med då?:)) är suget enormt efter just nu..!

Du, jag och tewdie var det. :) När var det du körde upp? någon gång efter valborg väl? Du kan ju köra med din handledare annars...

Av den enkla anledningen att varje gång som jag fick ett avstånd till hojen bakom så började han att "vingla" vilket jag trodde berodde på att hojarna bakom honom inte hängde med. När vi stannade så frågade jag JKay och fick till svar nä fan det är för att han försöker få upp värmen i däcken, bara gasa till du inte ser dom och sen saktar du ner vilket jag sen gjorde :)

aha okidoki. :tungan Jag hade ett jävla huvudbry med varför du körde så sakta i alla fall, men sen glömde jag att fråga...

Hon låg väl bakom din sjukt trötta 125a.

Du har rätt roligt åt det va? Jag tycker den rör på sig rätt friskt för att vara 4t 125:a, även om det inte går undan....

Last edited:
Du har rätt roligt åt det va? Jag tycker den rör på sig rätt friskt för att vara 4t 125:a, även om det inte går undan....

Nä det har jag inte, men kommer du och är spydig mot andra om hur de kör så får du tillbaka spydiga kommentarer.

Kommer en liten film som jag fick till på rundan..

Måste varna att det är mest skitsnack, med lunda, skurups och ystad folk ;)
Ja och lite JKAY... TREVLIG som han är ;):huvet :rolleyes: :tungan :tummenupp

[YOUTUBE-ID]P3csd-TZork[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]TkB3Cemz5hs[/YOUTUBE-ID]

Jasså?:)

Tell me about it!
En riktigt lång och fin runda hoppas jag att du kan hitta på, jag missade ju denna turen.
Vägar i storlek med dem som du jag och gröön körde efter en kväll i sjöbo i somras, (för du va väll med då?:)) är suget enormt efter just nu..!

Jag har redan tänkt ut en perfekt runda!! :) Måste bara klara uppkörningen...

Missar nog nationaldagsrundan.:huvet :huvet :huvet
Gubbenblå tog lappen för mig. Vet inte om det blir en eller två månader. :huvet :huvet :huvet

De stog vid kyrkan mot staffanstorp när de tog mig. De måste ha mätt precis vid skyltarna när jag bromsade in. Tittade på mätaren när jag fick syn på dem och då visade den 60 och jag trodde det var lungt. 83km/h sa de att hade kört så det skulle bli 4000:-. Han kunde inte säga hur länge jag kom till att vara utan då det var länsstyrelsen som beslutade det.

De stog vid kyrkan mot staffanstorp när de tog mig. De måste ha mätt precis vid skyltarna när jag bromsade in. Tittade på mätaren när jag fick syn på dem och då visade den 60 och jag trodde det var lungt. 83km/h sa de att hade kört så det skulle bli 4000:-. Han kunde inte säga hur länge jag kom till att vara utan då det var länsstyrelsen som beslutade det.

ÅNGEST

Sörjer med dig. Hoppas du hinner köra nåt innan säsongen e över.
Vad det en stor kontroll lr endast 1 bil?
Tydligen så ska de vara rejält på hugget denna vecka.

Stod tre bilar. Tror inte jag blir utan mer än två månader, så slutet på juni lär jag ha tillbaka det. Halva säsongen är ju kvar då så så farligt är det inte, bortsett från att jag kanske missar ndr.
Smällar man får ta om man nu inte klarar att hålla hastigheten. :gnissla

Ska nog ta det lite lugnare själv med, det är ju sjukt lätt att komma in efter en 70väg, hållandes något över in på en 50-aträcka när det är bra förhållande. Håller man då 10-15 (eller mer) över på 70, så blir det ingen höjdare om man precis passerat en 50-skylt.

Åkte själv på 3lappar i fjor på 63km/h på 50 i slutet av förra säsongen. Kändes som jag verkligen inte förtjänade någon böter. Kom som en överraskning helt.

Jaja...hoppas du får det på 1månag istället för 2 :tummenupp

Precis... Denna vecka är det "den där" veckan då alla poliser e ute och jagar fortkörare... Så ta det lite extra lugnt, även om jag vet att det e svårt i detta väder:rolleyes:

Precis... Denna vecka är det "den där" veckan
Man kan kolla varje vecka... var man kan tänkas ta det eeeextra försiktigt :tummenupp

Onsdag 23 april
Hastighetskontroll, väg 109, E22
Torsdag 24 april
Hastighetskontroll, väg 17, E6 Malmö – Landskrona
Fredag 25 april
Hastighetskontroll, E4, E6, Malmö
Lördag 26 april
Hastighetskontroll, Nordvästra Skåne, E22, riksväg 23
Söndag 27 april
Hastighetskontroll, E4, E6, E65, E22

Intensifierad övervakning av hastigheten pågår hela vecka 17 i hela Skåne.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=32990&pageversion=1.jsp

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul