Mcid card...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Kan man ha 2hojjar på ett å samma kort? Om inte kan man bara flytta över den ena till kortet osv.:pannkyss

Tveksamt, uppgifterna borde ju ligga i en speciell ordning för att kunna läsas i datorn... Men jag vet inte...

J.Andersson skrev:
2371933 Kan man ha 2hojjar på ett å samma kort? Om inte kan man bara flytta över den ena till kortet osv.:pannkyss

man kan ha så många hojar man vill, det som begränsar är hårdiskplatsen på servern där databasen ligger, men några miljoner sådär är nog maxgränsen ;)

Ditt kort innehåller endast en siffermängd, bestående av 4:a stycken, tex 0014

//håkan

Rotorp skrev:
2388072 Måste man ha id card för att få tävla/träna?
Har ju vanliga reg-papprena liksom....
Ja, ska du köra licensträning ska du ha MC Idcard. Har aldrig behövt visa det på träning, men för race måste du ha det med dej.

Jag är lite förvirrad: köpte en banhoj i augusti. Fick med mig en bit kartong och längst upp står MC Identification Card. Några bilder på hojen tillsammans med uppgifter som ramnummer osv. Men killen som sålde mig hojen hade även ett plastkort med storlek av ett kreditkort, som han kallade för sitt MC-id card. Det var dock personligt sa han, så det fick jag skaffa själv.

Vad var det för kort? Består ett MC id card av både en bit papper/kartong samt ett plastkort?

Plastkortet är MC-id kortet. Det andra vet jag inte vad det är.

Plastkortet är det som gäller på tävling i alla fall.

nazurro skrev:
2541143 Jag är lite förvirrad: köpte en banhoj i augusti. Fick med mig en bit kartong och längst upp står MC Identification Card. Några bilder på hojen tillsammans med uppgifter som ramnummer osv. Men killen som sålde mig hojen hade även ett plastkort med storlek av ett kreditkort, som han kallade för sitt MC-id card. Det var dock personligt sa han, så det fick jag skaffa själv.

Vad var det för kort? Består ett MC id card av både en bit papper/kartong samt ett plastkort?

Bara plastkortet,tekniken går framåt.
Kolla länken jag postade lite högre upp, fyll i och skicka in blanketten så har du snart ditt mc id card.

nazurro skrev:
2541143 Jag är lite förvirrad: köpte en banhoj i augusti. Fick med mig en bit kartong och längst upp står MC Identification Card. Några bilder på hojen tillsammans med uppgifter som ramnummer osv. Men killen som sålde mig hojen hade även ett plastkort med storlek av ett kreditkort, som han kallade för sitt MC-id card. Det var dock personligt sa han, så det fick jag skaffa själv.

Pappbiten är det gamla mc-idcardet. Användes innan 2003 och följde med hojen. Nya är en plastbricka och är personligt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon