mcförfrågan

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
mcförfrågan VTR

Hej Alla!
Är sugen på en VTR, har kollat lite på en 98 men även på några nyare. Vad jag undrar är, hur är vtr att försäkra, klassas den som en sport eller sporttourer?? Vill ju8 gärna ha något som går att försäkra för rimliga stålar.
Varit lite inne på VFR med, någon som har förslag på liknande hojar.

Last edited:
Tips, lägg till VTR i överskriften så ska du se att du får upp ögonen på VTR ägarna här och kanske svar på din fråga.:)

Hej.

Har haft en Vtr-98. Var väl en trevlig hoj med devil highpipe i kolfiber och så. Honda har en märkesförsäkring genom if tror jag. Betalade 5.200:- drygt Helår/hel och då var jag 28 år.

Klassas som sporttouring. -01 så fick dom större tank och lite mer upprätt körställning. Kolla in www.vtr.nu mycket kunnigt folk där:-)

Var dock förberedd på att om du köper en v-twin kommer du aldrig vilja sitta på en rad4 igen...

//
Stefan

Liknande hojar är Aprilia Falco, Suzuki Tls och Yamaha TRX. Har aldrig haft någon av dem, men Trx:en är väl den som brukar vara billigast i försäkring.

Tack för svaren. Jag har fått höra att det är en driftsäker maskin, är detta något som ni håller med om.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard