McDonalds i ny skandal

Ja, men det gäller ju i princip samtliga hamburger-kedjor, man sitter ju med samma äckliga eftersmak efter måltid på valfri kedja. Insåg också varför för ett tag sen när jag såg en näringsjämförelse mellan olika kedjor, som Burger King hade affischerat upp. Alla (i det här fallet McD, BK, Max och Lithells/Sibylla) använder smakförstärkare (natriumglutamat) i sina burgare, inte konstigt att det smakar lika då.

Är det för mycket begärt att slippa smakförstärkare i maten? Hellre mindre smak än den kladdiga smaken av E621 som suger sig fast i gommen.

I och för sig svårt att hitta burgare utan natriumglutamat eftersom det finns naturligt i kött. Jag tror över huvud taget att det är jävligt svårt att undvika det när du äter ute eftersom att det är nog svårt att undvika hemma. Så länge du inte gör nånting helt och hållet från grunden så kan du ge dig fan på att det är E621 i det.

Det är en jävla hysteri med dessa datummärkningar. Det slängs tonvis med fullt ätbar mat varje dag, vansinne.

Exakt. Har man en tarmflora som kan förtära en förmarinerad flintastek från Willy´s så kan man väl käka en 4 timmar gammal QP?

I och för sig svårt att hitta burgare utan natriumglutamat eftersom det finns naturligt i kött. Jag tror över huvud taget att det är jävligt svårt att undvika det när du äter ute eftersom att det är nog svårt att undvika hemma. Så länge du inte gör nånting helt och hållet från grunden så kan du ge dig fan på att det är E621 i det.

Poängen var väl att det inte behöver tillsättas EXTRA natriumglutamat, då det snarare förstör än leder till någon förhöjd smakupplevelse.

Det finns dessutom massa andra konstiga miljögifter som djuren stoppar i sig när dom äter. Men kryddar tillverkarna med kärnavfall, så ursäktas ju inte det med att det redan finns höga halter från början.

Rätta mig om jag har fel, men de har väl inte brutit mot typ Livsmedelsverkets regler utan sina egna riktlinjer? Har alla kedjor lika snäva interna regler?

Rätta mig om jag har fel, men de har väl inte brutit mot typ Livsmedelsverkets regler utan sina egna riktlinjer? Har alla kedjor lika snäva interna regler?

Nja. De har snäva interna riktlinjer. Problemet är att man får inte ändra Bäst före datum efter att det är satt. Om du märker burgaren med 10 dagars bäst före eller 10 sek., det spelar ingen roll. Ändrar du Bf till 11dag/ sek. så begår du brott.

Har förövrigt fått lära upp McD-personal hur deras egen tidsmärkning funkar, jag är alltså kund där, inget annat " Jaha, är det det siffrorna betyder..??" Idioter.

Ja, men det gäller ju i princip samtliga hamburger-kedjor, man sitter ju med samma äckliga eftersmak efter måltid på valfri kedja. Insåg också varför för ett tag sen när jag såg en näringsjämförelse mellan olika kedjor, som Burger King hade affischerat upp. Alla (i det här fallet McD, BK, Max och Lithells/Sibylla) använder smakförstärkare (natriumglutamat) i sina burgare, inte konstigt att det smakar lika då.

Är det för mycket begärt att slippa smakförstärkare i maten? Hellre mindre smak än den kladdiga smaken av E621 som suger sig fast i gommen.

Ja jag ratar samtliga hamburger-kedjor i bästa mån, tyvärr jobbar man som man gör och har inget annat val ibland när man är redigt hungrig kl ett på natten.
Slutar dock ofta med att man sitter med en halvuppäten hamburgare o nästintill spyr.

Som vanligt: En konsument som gnäller så fort nån ropar att kolla, den donken missköter sig. Om 3 veckor är det glömt.

Även om man beställer en "specialare" så har ju köttet kunnat ligga i steamern eller behållaren en hel timme. Liten stund i micron o så märker INGEN det.
Det är heller inget fel på maten. Den smakar lika äckligt(gott?) för det.

Sök anställning där så ni lär er hur nånting alls i världen faktiskt fungerar, de är ju inte direkt ensamma om en sådan sak.

Det står ÖVERALLT var man än går: Bästa köttet, färska råvaror, finaste tomaterna, bästa......
Vart tar andra-, tredje- och fjärdesorteringen vägen?

Jag vet.
Men jag vet rätt mycket med som den vanlige drönaren inte verkar veta ;)
Jo, jag är nog lite bättre helt enkelt :fyllisar chivoli!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park