McDonalds i ny skandal

Minns nån förresten att det var mc-donalds som lät ett parti hamburgare stå bortglömt ute på lastkajen en hel dag i sommarvärmen? Sen tog dom naturligtvis in burgarna, tillagade dom och sålde. Det här är några år sen men jag minns det som igår, eftersom jag stod i bilkön utanför och väntade på min hamburgare när jag hörde det på nyheterna.

Japp, så går det till, precis som att den lokale kebamakaren runkar i vita såsen och pizzerian använder råttor o självdöda duvor på pizzan.

Har du sett hur knökfullt det är på en populär innerstadsdonken klockan halv 4 en fredagkväll?
Horder av människor som var och en ska ha åttioellva cheeze och en cola.
Kan ge mig fan på att det är det enda tillfället man kan få en nylagad burgare. :mattias
Jupp. Och här i stan verkar de aldrig ha något färdigt någon annan tid på dygnet. När man för ovanlighetens skull får för sig att käka en Big Mac för att man tror att det ska gå snabbt så blir det alltid "aaa, det är färdigt om fyra minuter".

Annars kan man som någon sa beställa något som är special för att vara säker på att det är nylagat. T.ex. välja bort den värdelösa gurkskivan om man vill ha en liten cheese.

Men man vet ju fortfarande inte hur det är med datummärkningen.

Själv så föredrar jag Frasses. Kommer man inte mitt i lunch- eller middagsrusningen så brukar det ta tio minuter från det att man kliver in genom dörren tills att man kommer ut därifrån med maten i sin hand. Och då har man fått vitlökskrydda på stripsen, ordentligt med onyttig dressing på den saftiga burgaren och en Trocadero på burk. :yoparty

För cirkus 10 år sedan käkade jag på McD här i norrpan,
jag kände att jag fick något hårt mellan tänderna och pillade bort det.

Det såg ut som ett vitt ägg.

Efter nogrannare inspektion av min Big Mac så såg jag både flugor och ägg.

Efter en snabbhulkning på dass, gick jag fram till kassan med mitt fynd.
Personalens ansiktsfärg började skifta och min burgare cirkulerade bland personalen.

Vad hände då?
Jo, jag fick en check på en ny Big Mac!
Den kastade jag..

(likt förbannat kan jag äta på McD ibland)

det är ju inte så andra restauranger är mycket bättre. Samma skit på alla överallt

Tur att jag odlar mina egna organiska produkter och föder upp och äter mina egna kreatur. Vågar inte handla maten på ICA eller äta på någon restaurang.

Det där är bara skrönor. Du har väl inte gått på det?

Mycket möjligt att det inte är mer än en vandringsskröna. Kan inte gå i god för sanningshalten men det talas om ett ställe här i stan där folk blivit smittade av klamydia. Gemensamma nämnaren för de smittade var kebab haket.

Mycket möjligt att det inte är mer än en vandringsskröna. Kan inte gå i god för sanningshalten men det talas om ett ställe här i stan där folk blivit smittade av klamydia. Gemensamma nämnaren för de smittade var kebab haket.

Vad Gör ni med maten där nere?

Någon som kan den medicinska termen för detta?

Henrik

Det är en jävla hysteri med dessa datummärkningar. Det slängs tonvis med fullt ätbar mat varje dag, vansinne.

Jag sommarjobbar med att göra gifflar. Hållbarhet i Sverige: 8 dagar. Hållbarhet i danmark, tyskland och så vidare 5 - 8 veckor. :)

IMG_1457.JPG

Last edited:
Kan inte gå i god för sanningshalten men det talas om ett ställe här i stan där folk blivit smittade av klamydia. Gemensamma nämnaren för de smittade var kebab haket.
Det är inte så att alla lyckats ragga upp samma smutsiga luder i kön på kebabhaket efter att krogarna stängt och fått smittan av henne då?

Kan nästan intyga att det nog är en "urban legend", vi har nämligen en liknande historia ang ett kebabställe här.

Det där är bara skrönor. Du har väl inte gått på det?

Det var det jag menade, har haft tillräcklig kontakt med McD för att tro att många av dessa skandaler är just skrönor.
För jag har svårt att tänka mig att just de McD jag haft möjlighet att studera på närmare håll skulle vara några extrema undantag, de sköttes nämligen precis som de skulle.
Ex. kontrollerades tempen på alla frysvaror som anlände, var dom det minsta för varma togs dom inte emot, dessutom togs sticktemp på varor i frysrummet vid varje skiftbyte.
Köken var nog de i särklass renaste resturangkök jag någonsin sett.
Att någon burgare kanske fick ligga 15min istället för 10min framåt nattkröken är knappast något jag finner anmärkningsvärt.

Ja det är ju inga raketforskare dom har till kunder, vad tror man att kvaliteten ska vara med mycket tillfällig personal i stressig miljö och förmodat vinstsugna chefer? Precis som sagt så sitter de som inte har större krav där inom kort och gottar sig, ingen varaktig förändring kommer ske hos vare sig donken eller kunderna. Uppfunnet av tjocka amerikanare, det som funkar där funkar i stort sett i resten av världen eftersom befolkningen är från övriga världen. Det finns det studier på =)

Last edited:
Jag äter inte på McD, inte pga sånahär saker, utan för att det helt enkelt är förjävligt äcklig mat.

Ja, men det gäller ju i princip samtliga hamburger-kedjor, man sitter ju med samma äckliga eftersmak efter måltid på valfri kedja. Insåg också varför för ett tag sen när jag såg en näringsjämförelse mellan olika kedjor, som Burger King hade affischerat upp. Alla (i det här fallet McD, BK, Max och Lithells/Sibylla) använder smakförstärkare (natriumglutamat) i sina burgare, inte konstigt att det smakar lika då.

Är det för mycket begärt att slippa smakförstärkare i maten? Hellre mindre smak än den kladdiga smaken av E621 som suger sig fast i gommen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park