McCoy til NCR Ducati, WSB

Tycker personligen det känns trist att McCoy går til WSBK, men kanske hellre det än att han ska fortsätta med Kawa eller hamna i Proton, WCM eller nåt ditåt.
Som tidigare nämnts, skulle han skörda framgångar i SBK (nån som tror det?) vet man ju inte vad som händer följande säsong.
Sen att alla enbart koncentrerar sig på hans sladdar...
Hobbiten kan ju faktiskt köra fort också, inte bara spektakulärt.
Visst, på Kawa var så inte fallet, men hur många Kawaförare var bättre då?
Hans storhetstid kan vara förbi, men det tror jag beror på hur det går hos Ducati och om han sen ev. kommer tillbaka till GP.
Tror fortfarande inte på att den lille illbattingen saknar talang, (läs: VET), finns bara motivationen och materialet kan han också vara med och fajtas.

Ja, ball jul på er! :tomten

Mattias skrev:
Nu cyklar du där ute igen...
2001 körde han Bridgestonetesterna.
Jag borde ha nämnt årtalet, men jag trodde att alla visste... :P
Nobuatsu Aoki körde inga GP-race under 2001, alltså. Då är man ju inte superhet på marknaden och får ta andrasorteringen på styrningar...

je1128b.jpg

Cykla mig hit och cykla mig dit.

Det märkliga bestod i att en 250-doldis byter till 500, placerar sig aldrig sämre än femma, tar fyra pallplater, blir rookie of the year, trea i sammandraget och Honda belönar honom med foten.

Suzuki, som hade förlorat Beattie och sagt upp Russell, måste ju ha varit helnöjda. Men jag undrar varför Honda inte behöll honom. :va

Hade Aoki fortsatt att köra Honda är mitt tips att han hade tagit titeln -99 och -00. Om inte om hade varit. :rolleyes:

jesseboy skrev:
--edit --
Visst, på Kawa var så inte fallet, men hur många Kawaförare var bättre då?
--edit --

Alex Hoffmann var snabbare vid de tillfällen han fick köra Kawan, trots mindre tid i sadeln.

Nyteknik skrev:
Några japaner med "riktigt psyké" förutom Kato:

Harada
Nakano
Ueda
Ui
H.Akoki
T.Aoki
N.Aoki
Okada
Haga
Abe

Amerika, australien, italien, storbritannien och spanien har med ett undantag lagt beslag på alla 500/MotoGP-titlar sedan 1949. Så man kan med visst fog påstå att en förares nationalitet avgör hans chanser till framgång. :rolleyes:
duktiga förare både gp och vm vinnare men ingen med riktigt psyke fast det beror ju på vad man jämför med

Nyteknik skrev:
Vad jämför du med och vad är ett "riktigt psyke"? :va

Svårt att hävda att en kille som vunnit gp-lopp/vm-titel tagit banrekord har klent psyke men ändå tex ui stått flera gånger i första led men sen inte hängt med förstaklungan imål H aoki vunnit 125vm 2 ggr men sen inte greja 250 å 500 förns det blir regn då är han heltplöstligt toksnabb,Abe bölar när han vinner som vildcard rätt sött men ändå. Motsatsen enkelt Vallentino Rossi behöver varken meditera vara för sig själv 30 min innan start han går ut och vinner ändå Biaggi i 250 sista rejset på året det står mellan han och waldman den som vinner rejset vinner vm Biaggi går ut och gör det han ska vinner vm det finns fler exempel orkar bara inte nu. Kan förstå dina argument men ändå aja

moto-gg skrev:
Svårt att hävda att en kille som vunnit gp-lopp/vm-titel tagit banrekord har klent psyke men ändå tex ui stått flera gånger i första led men sen inte hängt med förstaklungan imål H aoki vunnit 125vm 2 ggr men sen inte greja 250 å 500 förns det blir regn då är han heltplöstligt toksnabb,Abe bölar när han vinner som vildcard rätt sött men ändå. Motsatsen enkelt Vallentino Rossi behöver varken meditera vara för sig själv 30 min innan start han går ut och vinner ändå Biaggi i 250 sista rejset på året det står mellan han och waldman den som vinner rejset vinner vm Biaggi går ut och gör det han ska vinner vm det finns fler exempel orkar bara inte nu. Kan förstå dina argument men ändå aja

Förstår inte riktigt din poäng. Men jag konstaterar att förare med mänskliga egenskaper finns representerade i fler länder än Japan.

Penguin skrev:
Att ni orkar gaffla om sånt där!?!?!? Det klart att folk tycker olika om olika förare. Läs detta, skratta och var glada istället:

http://www.crash.net/uk/en/feature_view.asp?cid=6&fid=4199

God hjul på er! :tomten

Den har jag också skrattat åt tills jag fått kramp i magmusklerna.

Bäst är den självlysande, blinkande dräkten till Checa och de högklackade stövlarna till Capirossi. :rofl

(För övrigt så är McCoy en trist medelmåtta som numera är för gammal för att vara ens det :brinnerup )

Macho Woman skrev:
Den har jag också skrattat åt tills jag fått kramp i magmusklerna.

Bäst är den självlysande, blinkande dräkten till Checa och de högklackade stövlarna till Capirossi. :rofl

(För övrigt så är McCoy en trist medelmåtta som numera är för gammal för att vara ens det :brinnerup )

" Is that so, mam?"

Bifogat

• 52742.jpg
    52742.jpg
    9.3 KB · Visningar: 33
Nyteknik skrev:

Hört talas om flamebait?

Fast det är faktiskt delvis sant. Det är ganska trevligt att se McCoy sladda, men det är ingen större del av MotoGP-upplevelsen för mig. Det finns en hel hög med förare som är mycket viktigare för mig.

Nyteknik skrev:
Oj, detta låter personligt. Berätta mer!

Klart det är personligt. Alla gillar inte hojar, och ännu färre av dem gillar MotoGP. Klart det är ett personligt intresse. Vad vi gillar inom rr:en är väl också personligt.

Jag gillar Rossi, först och främst, eftersom han gör så få misstag, är så oerhört anpassningsbar och att han trots detta kör kul, med långsladdar och intressanta omkörningar, helt obegripliga uppkörningar och de där enstaka tokavåkningarna...

Biaggi är alltid en goding. Jag gillar hans oberäknelighet (även om den naturligtvis inte är i nivå med Checas, som jag inte står ut med). Ibland är han bäst, ibland går det lite sämre. Kul att han är duktig på att kvala också. Den gamla fejden med Rossi förgyller också, även om de nu gått och blivit artiga mot varann på senare tid.

Capirossi, för att avsluta de tre italienarna. Han har alltid kört ganska vilt och yvigt, t.o.m. dumdristigt ibland och vem vill inte se sådant.

Sete, för att man inte vet var man har honom heller.

Barros, för de håriga inbromsningarna, även om vi inte sett mycket av dem i år. But he'll be back. Han var ju skadad och tappade nog en del i motivation när han bytte från Hondan till Yamman.

Superbikegrabbarna Edwards och Bayliss (samt Hodgson och Xaus som kommer nu, som jag förväntar mig lika mycket av) uppskattar jag verkligen för att de faktiskt visade att de duktigaste SBK-förarna faktiskt platsar i MotoGP.

Jag skulle kunna räkna upp ett par till som jag hellre kollar på än Garry, men när det gäller min upplevelse av sporten är det inte bara körningen i sig som intresserar, utan förarna som personer. Garry kan väl skoja till det, men han har aldrig varit någon av mina stora favoriter. Jag antar att jag gillar eldiga italienare och skrytsamma amerikaner... :va

Macho Woman skrev:
Klart det är personligt. Alla gillar inte hojar, och ännu färre av dem gillar MotoGP. Klart det är ett personligt intresse. Vad vi gillar inom rr:en är väl också personligt.

Jag gillar Rossi, först och främst, eftersom han gör så få misstag, är så oerhört anpassningsbar och att han trots detta kör kul, med långsladdar och intressanta omkörningar, helt obegripliga uppkörningar och de där enstaka tokavåkningarna...

Biaggi är alltid en goding. Jag gillar hans oberäknelighet (även om den naturligtvis inte är i nivå med Checas, som jag inte står ut med). Ibland är han bäst, ibland går det lite sämre. Kul att han är duktig på att kvala också. Den gamla fejden med Rossi förgyller också, även om de nu gått och blivit artiga mot varann på senare tid.

Capirossi, för att avsluta de tre italienarna. Han har alltid kört ganska vilt och yvigt, t.o.m. dumdristigt ibland och vem vill inte se sådant.

Sete, för att man inte vet var man har honom heller.

Barros, för de håriga inbromsningarna, även om vi inte sett mycket av dem i år. But he'll be back. Han var ju skadad och tappade nog en del i motivation när han bytte från Hondan till Yamman.

Superbikegrabbarna Edwards och Bayliss (samt Hodgson och Xaus som kommer nu, som jag förväntar mig lika mycket av) uppskattar jag verkligen för att de faktiskt visade att de duktigaste SBK-förarna faktiskt platsar i MotoGP.

Jag skulle kunna räkna upp ett par till som jag hellre kollar på än Garry, men när det gäller min upplevelse av sporten är det inte bara körningen i sig som intresserar, utan förarna som personer. Garry kan väl skoja till det, men han har aldrig varit någon av mina stora favoriter. Jag antar att jag gillar eldiga italienare och skrytsamma amerikaner... :va

Garry gillar Thrash metal. Det gör honom automatiskt till coolast, som om han inte skulle vara det ändå....

Hittade den här guldklimpen på http://www.motogpnews.tk :

Garry's still hoping to move back to MotoGP but his chances are very slim as this 'table of prediction' shows.

Year Occupation
2003 MotoGP (Kawasaki)
2004 WSB (Ducati)
2005 Bus Driver
2006 Refuge collector
2007 Toilet de-cruster
2008 WSB (Petronas)

Mattias skrev:
Hittade den här guldklimpen på http://www.motogpnews.tk :

Garry's still hoping to move back to MotoGP but his chances are very slim as this 'table of prediction' shows.

Year Occupation
2003 MotoGP (Kawasaki)
2004 WSB (Ducati)
2005 Bus Driver
2006 Refuge collector
2007 Toilet de-cruster
2008 WSB (Petronas)

De älskar verkligen Fogarty på den sidan. :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026