McCoy til NCR Ducati, WSB

Bifogat

  • bergskurvan1.jpg
    bergskurvan1.jpg
    97 KB · Visningar: 76
Last edited:
Teddy skrev:
Äh, det där var väl ingenting. Så där gör Torkel och jag varje tisdagsträning *Hrmpf, host, host* eller nåja, nästan i alla fall. :clown
Ja sepåfan! :fyllisar
För övrigt håller jag med NyTeknik om att McCoy är mer sevärd än någon av de andra, he is the ultimate one man slideshow liksom! :Bugar
 

Bifogat

  • tbsviestadburn.jpg
    tbsviestadburn.jpg
    89.6 KB · Visningar: 73
Nyteknik skrev:
En bra synpunkt som förhoppningsvis visar sig stämma. Jag tror inte heller på Kurits och ogillar den typ av svågerpolitik som har gett honom platsen hos Proton. Men även om McCoy får köra KR5:an innebär det ytterligare bedrövelser med en bångstyrig maskin.


Final MotoGP action of 2003 concludes at Valencia






Unofficial lap times:

1.- Troy Bayliss, Ducati – 1’33.15 (75 laps)
2.- Sete Gibernau, Honda – 1’33.20 (78 laps)
3.- Colin Edwards, Honda - 1’33.40 (63 laps)
4.- Loris Capirossi, Ducati - 1’33.48 (62 laps)
5.- Makoto Tamada, Honda - 1’33.50 (20 laps)
6.- Max Biaggi, Honda – 1’33.85 (50 laps)
7.- Shinichi Itoh, Honda – 1’34.50 (75 laps)
8.- Rubén Xaus, Ducati – 1’34.66 (78 laps)
9.- Kurtis Roberts, Proton – 1’34.70 (35 laps)
10.- Neil Hodgson, Ducati – 1’35.15 (61 laps)
11.- Shane Byrne, Aprilia - 1’35.30 (86 laps)
12.- Nobuatsu Aoki, Proton – 1’36.26 (42 laps)
13.- Marcelino Lucchi, Aprilia – 1’36.40 (45 laps)

så dålig tycker inte jag att kurtis är
 
Nyteknik skrev:
Kurtis Roberts snabbare än Hodgson och före sin teamkompis Aoki! :va

Tänk på att det är absolut första testerna för dem, och de prövade dessutom en massa nya däck på 16.5" fram.
Vi vet ju hur fort duccarna kan gå med rätt piloter, sen tror jag iofs vare sig xaus eller hodgson kommer åka fortare än capirossi eller bayliss, men de kommer närma sig mer än de varot hittils.
 
oFFkeFF skrev:
Tänk på att det är absolut första testerna för dem, och de prövade dessutom en massa nya däck på 16.5" fram.
Vi vet ju hur fort duccarna kan gå med rätt piloter, sen tror jag iofs vare sig xaus eller hodgson kommer åka fortare än capirossi eller bayliss, men de kommer närma sig mer än de varot hittils.

Jovisst. Men ändå. Trodde att Roberts Minior skulle bli -04 års rundningsmärke.

En av de minst motiverade killarna verkar på något vis vara Aoki. Inga toppnoteringar på massa år, ena brorsan invalidiserad och Kato död. "På sin tid" var han inte långt efter Doohan. -04 blir nog hans sista säsong.
 
Nyteknik skrev:
Jovisst. Men ändå. Trodde att Roberts Minior skulle bli -04 års rundningsmärke.

En av de minst motiverade killarna verkar på något vis vara Aoki. Inga toppnoteringar på massa år, ena brorsan invalidiserad och Kato död. "På sin tid" var han inte långt efter Doohan. -04 blir nog hans sista säsong.

Framförallt verkar fyrtakt passa honom väldigt illa. På tvåtaktaren gjorde han en hel del sjyssta race, med tanke på hur underlägsen KR3:an var de japanska hojarna.
 
Nyteknik skrev:
Jovisst. Men ändå. Trodde att Roberts Minior skulle bli -04 års rundningsmärke.

En av de minst motiverade killarna verkar på något vis vara Aoki. Inga toppnoteringar på massa år, ena brorsan invalidiserad och Kato död. "På sin tid" var han inte långt efter Doohan. -04 blir nog hans sista säsong.


att japaner är duktiga rr förare har vi sett men förutom katoh så har jag aldrig sett någon med riktigt psyké jag menar någon som kan gasa grymt utan att allt ska stämma det verkar som om dom har fått för mkt kärlek och puttinuttnutt som barn snälla övertyga mig om att jag har fel jag vägrar tro att någon är bättre/sämre pga ras eller nationalitet
 
Teddy skrev:
Lika snabb som Mc Coy ungefär? Skillnaden mellan förare på samma maskinmaterial är sällan stor men det är inte det som är grejen. Alla tar i Mc Coy med vita handskar som om han vore självaste Jesus bara för att han kör med sladd. Han är inte mycket bättre eller sämre än någon annan, han är en i högen av duktiga förare. Det blir lite löjligt när folk gråter sig till sömns för att en medelmåtta lämnar MotoGP. Att höja Mc Coy till skyarna bara för att han kör med sladd är för mig oförståeligt och den uppmärksamhet han får står inte i proportion till hans talang eller de resultat han presterat. Sedan fyrtaktarnas intåg har sladd blivit vardagsmat men Mc Coy är tydligen fortfarande kung? Vem sände ett kondoleanskort till Ukawa? Var var avtackningskommitten när Criville lade handskarna på hyllan? Vem gick med i begravningståget när Abe blev av med sin ordinarie plats?

Jag förstår inte.

Du kan väl försöka fatta? Är det så otroligt svårt att inse att Ukawa och Criville är ungefär lika karismatiska som två kassaskåp? En spektakulär förare som har en körstil som han är fullständigt ensam om(vare sig ni vill fatta det eller inte) är
självklart en potentiell folkhjälte. Är det så svårt att se i fler nyanser än bara resultat? Måste alla ha Rossi som favorit? Garry McCoy är en sån kille som skapar lite kult och intresse för en sport som annars domineras av stereotypa spanjorer och japaner. När man snackar roadracing med "vanligt folk" känner de flesta till "Rossi,Biaggi och den där lille galningen från Australien".
 
Goodstuff skrev:
Framförallt verkar fyrtakt passa honom väldigt illa. På tvåtaktaren gjorde han en hel del sjyssta race, med tanke på hur underlägsen KR3:an var de japanska hojarna.

Det är lite märkligt att han hamnade på KR3:an från början. Bortsett Okada är han den ende japan som har presterat regelbundna topp-fem resultat när han haft tillgång till konkurrenskraftigt material. Låg 50-70 poäng före Abe, Checa och Barros -97. Säsongen efter flyttade han till Suzuki och håller sedan dess till i mitten någonstans. :confused:
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
Det är lite märkligt att han hamnade på KR3:an från början. Bortsett Okada är han den ende japan som har presterat regelbundna topp-fem resultat när han haft tillgång till konkurrenskraftigt material. Låg 50-70 poäng före Abe, Checa och Barros -97. Säsongen efter flyttade han till Suzuki och håller sedan dess till i mitten någonstans. :confused:

Inte så märkligt. Han blev tillfrågad av Bridgestone att utveckla 500-däck (på en NSR500) och gjorde så under en säsong i Erv Kanemotos regi. När sen KR ville köra med Bridgestone följde Aoki med på köpet, så att säga.
 
Mattias skrev:
Inte så märkligt. Han blev tillfrågad av Bridgestone att utveckla 500-däck (på en NSR500) och gjorde så under en säsong i Erv Kanemotos regi. När sen KR ville köra med Bridgestone följde Aoki med på köpet, så att säga.

Fick KR/Proton honom på köpet?

Samtidigt som han "utvecklade däck" tog han tredjeplatsen i mästerskapet efter Doohan och Okada. Det måste ha varit första gången på riktigt länge som någon gjorde det under sin första 500-säsong. Speciellt en japan. Men istället för att ge honom toppmaterial till nästa säsong lät Honda honom gå till Suzuki (Michelin) där han presterade skitresultat under tre år. -01 gick han till KR/Proton och maken till misskött GP-karriär har jag sällan skådat.

Märkligt...
 
moto-gg skrev:
att japaner är duktiga rr förare har vi sett men förutom katoh så har jag aldrig sett någon med riktigt psyké jag menar någon som kan gasa grymt utan att allt ska stämma det verkar som om dom har fått för mkt kärlek och puttinuttnutt som barn snälla övertyga mig om att jag har fel jag vägrar tro att någon är bättre/sämre pga ras eller nationalitet

Några japaner med "riktigt psyké" förutom Kato:

Harada
Nakano
Ueda
Ui
H.Akoki
T.Aoki
N.Aoki
Okada
Haga
Abe

Amerika, australien, italien, storbritannien och spanien har med ett undantag lagt beslag på alla 500/MotoGP-titlar sedan 1949. Så man kan med visst fog påstå att en förares nationalitet avgör hans chanser till framgång. :rolleyes:
 
moto-gg skrev:
Final MotoGP action of 2003 concludes at Valencia






Unofficial lap times:

1.- Troy Bayliss, Ducati – 1’33.15 (75 laps)
2.- Sete Gibernau, Honda – 1’33.20 (78 laps)
3.- Colin Edwards, Honda - 1’33.40 (63 laps)
4.- Loris Capirossi, Ducati - 1’33.48 (62 laps)
5.- Makoto Tamada, Honda - 1’33.50 (20 laps)
6.- Max Biaggi, Honda – 1’33.85 (50 laps)
7.- Shinichi Itoh, Honda – 1’34.50 (75 laps)
8.- Rubén Xaus, Ducati – 1’34.66 (78 laps)
9.- Kurtis Roberts, Proton – 1’34.70 (35 laps)
10.- Neil Hodgson, Ducati – 1’35.15 (61 laps)
11.- Shane Byrne, Aprilia - 1’35.30 (86 laps)
12.- Nobuatsu Aoki, Proton – 1’36.26 (42 laps)
13.- Marcelino Lucchi, Aprilia – 1’36.40 (45 laps)

så dålig tycker inte jag att kurtis är

Den tid han satt som bäst är enligt crash-sidan satt med kval-setup och däck.
Tror inte att han skulle vara snabbare på en lika inställd maskin som Aoki, i alla fall inte första gången som han kör den.
Nästa säsong så ger det sig hur det är med den saken, men efter att ha sett honom vara rundningsmärke i 250 VM 97 så tycker jag att han har mycket att bevisa.
 
Chris Ash skrev:
--edit --
När man snackar roadracing med "vanligt folk" känner de flesta till "Rossi,Biaggi och den där lille galningen från Australien".

Jag tror aldrig jag träffat något vanligt folk som känt till Gary McCoy, men det kanske beror på vad man menar med vanligt folk.
 
Nyteknik skrev:
Fick KR/Proton honom på köpet?

Samtidigt som han "utvecklade däck" tog han tredjeplatsen i mästerskapet efter Doohan och Okada. Det måste ha varit första gången på riktigt länge som någon gjorde det under sin första 500-säsong. Speciellt en japan. Men istället för att ge honom toppmaterial till nästa säsong lät Honda honom gå till Suzuki (Michelin) där han presterade skitresultat under tre år. -01 gick han till KR/Proton och maken till misskött GP-karriär har jag sällan skådat.

Märkligt...

Nu cyklar du där ute igen...
2001 körde han Bridgestonetesterna.
Jag borde ha nämnt årtalet, men jag trodde att alla visste... :P
Nobuatsu Aoki körde inga GP-race under 2001, alltså. Då är man ju inte superhet på marknaden och får ta andrasorteringen på styrningar...

je1128b.jpg
 
Goodstuff skrev:
Jag tror aldrig jag träffat något vanligt folk som känt till Gary McCoy, men det kanske beror på vad man menar med vanligt folk.

Skrev jag följande?

"När Goodstuff snackar roadracing med vanligt folk så känner de flesta till Rossi, Biaggi och Garry McCoy"
 
Chris Ash skrev:
Skrev jag följande?

"När Goodstuff snackar roadracing med vanligt folk så känner de flesta till Rossi, Biaggi och Garry McCoy"

Har du mens? Garry McCoy är en loser. (just fuelling the fire...)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top