McCoy til NCR Ducati, WSB

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Fra MCN:

McCoy moves to WSB
11 Dec 2003

The NCR Ducati squad has confirmed that Garry McCoy will ride for the team in the 2004 World Superbike Championship.

The Australian rider, who was with the Kawasaki MotoGP team this year, will replace Regis Laconi after the Frenchman left to ride for the factory Ducati WSB squad in 2004.

We'll bring you more details of the move as they come in.

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212132&documentID=187997

Ska bli kul o se om han fortfarande har det i sig, nu när han hamnar på en hyffsat kompetent hoj! Bra för WSB att få en karismatisk förare!

Azzurro skrev:
Fra MCN:

McCoy moves to WSB
11 Dec 2003

The NCR Ducati squad has confirmed that Garry McCoy will ride for the team in the 2004 World Superbike Championship.

The Australian rider, who was with the Kawasaki MotoGP team this year, will replace Regis Laconi after the Frenchman left to ride for the factory Ducati WSB squad in 2004.

We'll bring you more details of the move as they come in.

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212132&documentID=187997

Fy fan vad sorgligt. Han övertar Laconis plats i WSBK. Om han inte sopar rent i WSBK lär vi inte få se McCoy i MotoGP igen. Och inga mer av hans sladdar. Jag tror att det skulle vara möjligt att skramla ihop de $ som krävs för att världen ska få forsätta att se McCoy i MotoGP.

Last edited:
Det finns både för och nackdelar. Det positiva är att vi i alla fall får se karln på TV. Förhoppningsvis väldigt högt upp dessutom.

Nyteknik skrev:
Fy fan vad sorgligt. Han övertar Laconis plats i WSBK. Om han inte sopar rent i WSBK lär vi inte få se McCoy i MotoGP igen. Och inga mer av hans sladdar. Jag tror att det skulle vara möjligt att skramla ihop de $ som krävs för att världen ska få forsätta att se McCoy i MotoGP.
Jag tror inte att han kan rå på Toseland eller Laconi med NCR hojen, om de inte får ett matrial som är närmare Ducatis fabrikshojar än vad som varit fallet i år.

Last edited:
sbk duccen är i mina ögon ingen sladdmaskin jag tror inte den passar hans körstil men det lär vi märka om jag har rätt eller fel

jag blir så trött, all denna politik i vm racing, karln är ju hur duktig som helst.
OM duccen passar honom, då vinner han wsb, om inte så kan vi nog glömma en gp comeback.

han e ju gud. :Bugar

Lord Melchet skrev:
Men när Klot-Kurtis Krashat färdigt i Kennystallet kommer det att finnas en plats där i mitten på säsongen, Kurtis enda tillgång som förare är hans legendariske pappa, och även Kenny är en man med ett begränsat tålmod.
Kurtis Roberts i Moto GP, Merde :mad: !

En bra synpunkt som förhoppningsvis visar sig stämma. Jag tror inte heller på Kurits och ogillar den typ av svågerpolitik som har gett honom platsen hos Proton. Men även om McCoy får köra KR5:an innebär det ytterligare bedrövelser med en bångstyrig maskin.

Lord Melchet skrev:
Jag tror inte att han kan rå på Toseland eller Laconi med NCR hojen, om de inte får ett matrial som är närmare Ducatis fabrikshojar än vad som varit fallet i år.

NCR ska väl köra med 999F03, eller?

PutteLiten skrev:
Intresset för WSB ökande när McCoy ska köra där :)

Precis! Nu ser jag hellre SBK än Motogp, helt klart. Garry i toppform är tio ggr mer underhållande än nån annan. Ska nog kolla på Sydafrikaracet i eftermiddag.....

Nyteknik skrev:
En bra synpunkt som förhoppningsvis visar sig stämma. Jag tror inte heller på Kurits och ogillar den typ av svågerpolitik som har gett honom platsen hos Proton. Men även om McCoy får köra KR5:an innebär det ytterligare bedrövelser med en bångstyrig maskin.
Tog bort detta då det egentligen inte är vad tråden handlade om, men Kurtis på en KR 5 blir årets Pere Riba.

Chris Ash skrev:
Precis! Nu ser jag hellre SBK än Motogp, helt klart. Garry i toppform är tio ggr mer underhållande än nån annan. Ska nog kolla på Sydafrikaracet i eftermiddag.....

När var han i toppform senast då. Jag inbillar mig att den gode Sladdguden har otroligt mycket att bevisa. Han är inte den ende som sladdar längre och det var ett tag sen det gick fort....

Den mest älskade jumbon inom motorsport???

Chrille skrev:
När var han i toppform senast då. Jag inbillar mig att den gode Sladdguden har otroligt mycket att bevisa. Han är inte den ende som sladdar längre och det var ett tag sen det gick fort....

Medhåll. Alla som snackar om att de saknar McCoys sladdar, har ni helt missat exempelvis Nicky Haydens framfart? Hans långsladdar i 180+ över krönet på Phillip Island? McCoy är en föredetting, precis som Kenny Roberts Jr.

Chrille skrev:

Äh, Garry är som Yngwie, han är kanske inte snabbast längre, men han är coolast.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8