Mc verkstan i Eskilstuna stänger

Jonas_Västerås

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda CBF1000A 2008
Tråkiga nyheter är väl många på sporthoj som servat sin Aprilia här? Jag har anlitat dom några gånger och varit helnöjd. Tydligen har dom blivit av med rätten att sälja Aprilia, Moto Guzzi etc.

Aldrig varit där men vibbarna känns igen.

Generalagenten vill ha stora fina butiker där hela butiken ska vara i märkets tema, trots att man kanske inte har volymmärkena. Svårt på en liten marknad som Sverige och dessa klassiska aktörer slås ut.

Jag har gärna fel.

Tråkigt. Att det inte finns en åf som mc-verkstan i stockholm är anledningen att jag inte har någon nyare aprilia längre. Probike kommer jag aldrig att befatta mig med igen.
Får nöja mig med en gammal aprilia som jag servar själv. 😄

Tråkigt. Att det inte finns en åf som mc-verkstan i stockholm är anledningen att jag inte har någon nyare aprilia längre. Probike kommer jag aldrig att befatta mig med igen.
Får nöja mig med en gammal aprilia som jag servar själv. 😄
Eftersom inkomsterna minskar med åren så får man åka på
hojen som man kan serva själv.

Man blir ju klokare (snålare?) också och inser att fabriksnya hojar oftast kostar mer än de smakar. :)
Förr var jag som galen efter nya hojar, så gött med allt nytt det ena värre än det andra, men numera känns det ganska tunt. En tio år gammal hoj gör allt det en ny gör fast billigare och enklare.

Min BMW är tio år i år, med 12000 mil på mätaren drygt. Ny motsvarande är en R1300RS och den kostar nästan 300kkr. Och vad får jag som jag inte har? 20hk, värme i sadeln, radarfarthållare och att hojen själv kan ringa 112. That’s it. Det är fan inte värt 250 tuss med inbyte.

Det hände mer förr, om jag jämför en 2005:a med min 2015 då är det väldigt stor skillnad.

Det känns som att mognaden på hojarna är nådd sen länge, då lägger jag hellre pengarna på annat. Eller köper en begagnad hoj till kanske.

För mig ligger en stor del i att jag inte köper nytt där. Blev själaglad över nya CBR600RR tills jag insåg att det är samma hoj som de senaste 15 åren med lite mer elektronik. Inget fel i det men då kan jag ju köpa en 2008 för 60k istället för en ny för 200k.

Hade jag tagit det resonemanget 2008 och jämfört hade jag fått kika på 1990 års CBR, då snackar vi skillnad.

Eller är det bara jag som tycker det är så här? 🤣

Aldrig varit där men vibbarna känns igen.

Generalagenten vill ha stora fina butiker där hela butiken ska vara i märkets tema, trots att man kanske inte har volymmärkena. Svårt på en liten marknad som Sverige och dessa klassiska aktörer slås ut.

Jag har gärna fel.

Det är samma på bilsidan till en viss del, jag vet en uppskattad bilhandlare som sålde ett udda
men populärt märke som slutade med det märket för att dom krävde att han byggde om bilhallen enligt deras koncept.

Det är en sak att kräva att bilarna ska stå på varsin matta med logga på, en annan sak att kräva att fasaden på ett gammalt hus ska byggas om för att se ut som alla nybyggda hallar för samma märke

Förr var jag som galen efter nya hojar, så gött med allt nytt det ena värre än det andra, men numera känns det ganska tunt. En tio år gammal hoj gör allt det en ny gör fast billigare och enklare.

Min BMW är tio år i år, med 12000 mil på mätaren drygt. Ny motsvarande är en R1300RS och den kostar nästan 300kkr. Och vad får jag som jag inte har? 20hk, värme i sadeln, radarfarthållare och att hojen själv kan ringa 112. That’s it. Det är fan inte värt 250 tuss med inbyte.

Det hände mer förr, om jag jämför en 2005:a med min 2015 då är det väldigt stor skillnad.

Det känns som att mognaden på hojarna är nådd sen länge, då lägger jag hellre pengarna på annat. Eller köper en begagnad hoj till kanske.

För mig ligger en stor del i att jag inte köper nytt där. Blev själaglad över nya CBR600RR tills jag insåg att det är samma hoj som de senaste 15 åren med lite mer elektronik. Inget fel i det men då kan jag ju köpa en 2008 för 60k istället för en ny för 200k.

Hade jag tagit det resonemanget 2008 och jämfört hade jag fått kika på 1990 års CBR, då snackar vi skillnad.

Eller är det bara jag som tycker det är så här? 🤣

Men för helv...! Shh! Shhhhh!!! :gnissla

När alla börjar lista ut det där kommer våra kära beg priser sticka iväg som raketer, och miggen kommer inte kunna köpa på sig massa 20 år gamla sporthojar för 50k som klarar 300 blåst utan problem :hojsmilie

Tyst...! Tyst nu! Vi tar myyyycket hellre en helt ny modern 2026 årsmodell gsxr 1000 för massa pengar med massa vikt och elektronik än en ny 2005 gixxer :fakta Dem där K5orna är inget att ha, absolut inte, livsfarliga faktiskt, man kör ihjäl sig dIrEcKT, fyfan... :mattias

Det är samma på bilsidan till en viss del, jag vet en uppskattad bilhandlare som sålde ett udda
men populärt märke som slutade med det märket för att dom krävde att han byggde om bilhallen enligt deras koncept.

Det är en sak att kräva att bilarna ska stå på varsin matta med logga på, en annan sak att kräva att fasaden på ett gammalt hus ska byggas om för att se ut som alla nybyggda hallar för samma märke
Verkligen, och det är inte fasaden som säljer bilar, även om det såklart spelar roll hur stället ser ut. Tråkig utveckling, generiskt McDonald’s koncept ”du ska få samma upplevelse överallt”. Ingen verkar ha stannat upp och frågat varför.

”du ska få samma upplevelse överallt”. Ingen verkar ha stannat upp och frågat varför.

...samma DÅLIGA upplevelse...

Näe det funkade inte här, det var en uppskattad gammal bilhandlare som hade sin egen rätt avslappnade stil, han hade stort upptagningsområde och sålde bilar vida omkring, på sitt eget vis.

Tråkiga nyheter är väl många på sporthoj som servat sin Aprilia här? Jag har anlitat dom några gånger och varit helnöjd. Tydligen har dom blivit av med rätten att sälja Aprilia, Moto Guzzi etc.

Det beror på att importören har blivit av med hela piaggio gruppen, men skall istället ha övertagit Suzuki från KGK hur det skall fungera

Det är väl Pro Bike som är importör?
Suzuki och Honda har väl samma importör?

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back