Mc-verkstad med "motortester"

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Någon som känner till en mc-verkstad (eller bilverkstad) med en "gammeldags" t.ex 80-tals motortester typ Sun, Bosch,...; med oskilloskop-skärm för att visa/se t.ex tändningen per cyl eller laddningspänningen. Helst i stor-Stockholmsområdet.
-jag skulle ha ett jobb.. (hatar inställningen att börja byta boxar och spol, en efter en, utan att först lokalisera och förstå felet)

--
-Det verkar förresten saknad en tråd för MC-verkstad-relaterade diskussioner..

Autokinito i Uppsala har ett gammalt Sun-skåp stående. Jag tror inte att används speciellt ofta, men kompetensen finns kvar i firman.

Tack för svaret. Jag ska kontakta dem (och hoppas det planera en tur/retur till Uppsala med gamla hojen under nån vardag då vädret också passar).

oscilloscope borde varje verkstad med lite självaktning ha. dock saknas ofta kunskapen att hantera/arbeta med oscilloscope och ställa in det och sedan förstå vad det är man ser på skärmen.
har du vägarna förbi älmhult kan jag hjälpa dig...

Mina garagekompisar tittade storögt på mig när jag köpt ett datoriserat SUN instrument från -84, typisk bra att ha sak. Nu är ju Kalmar en bit bort dessutom är dagsformen på scopet smulan osäker. Datorn är up & running.

Kul att någon kom ihåg att sådan utrustning existerade...

Osciloskop är det något man drar på sig efter ett full moon party i Thailand?:glömdet

Osciloskop är det något man drar på sig efter ett full moon party i Thailand?:glömdet

:tummenupp För de ynglingar som inte är så där värst nära livets slut, här ett oscilloskåp - längst upp på instrumentracken till vänster, dvs "den lilla TV-apparaten". jobb1986[1].jpg
En RBS882 (AMPS) test/kalibrering som reggades som "brink-box" i Ericsson artikelnummerregister. :rock

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...