MC-varuhuset söker personal

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Vi söker helgpersonal till vårt café.
Är du en glad och positiv tjej över 18 år som vill jobba i vårt café? Arbetet avser lördagar mellan 09.00-15.30 fram till i vår.

Maila oss på tbh@mcvaruhuset.se eller titta in på tillbehöravdelning och prata med Annika.

Dvs, svara inte här =)

//Per

Last edited:
Vill inte vara den som är den, men jag fick skäll för att jag la ut en post om att jag ville hjälpa folk med hemsidor, men fick posten borttagen för det var reklam, samt lite syrliga PM skickade.

Är inte detta reklam också då?

PS. Personligen tycker jag inte en sådan här post är fel, men då borde ju alla sådana här poster vara ok. DS.

smallsocks skrev:
2523711 han försöker nog bara ragga... varför annars just en tjej? :)

Precis! Är inte detta diskriminering?

"16 kap. 9 § första-tredje styckena brottsbalken (BrB)
En näringsidkare som i sin verksamhet diskriminerar någon på grund av hans ras, hudfärg, nationella eller etniska ursprung eller trosbekännelse genom att inte gå honom till handa på de villkor som näringsidkaren i sin verksamhet tillämpar i förhållande till andra, skall dömas för olaga diskriminering till böter eller fängelse i högst ett år."

:mad:

jP skrev:
2523776 Precis! Är inte detta diskriminering?

En näringsidkare som i sin verksamhet diskriminerar någon på grund av hans ras, hudfärg, nationella eller etniska ursprung eller trosbekännelse genom att inte gå honom till handa på de villkor som näringsidkaren i sin verksamhet tillämpar i förhållande till andra, skall dömas för olaga diskriminering till böter eller fängelse i högst ett år."

z z z z z

jP skrev:
2523776 Precis! Är inte detta diskriminering?

Det star inget om kön i din text :confused: Han kan ju vilja utjämna könsfördelningen....plus att det är skojigare att köpa kaffe av en söt tjej än av nagon harig kille :D

Palmas skrev:
2523841 Det star inget om kön i din text :confused: Han kan ju vilja utjämna könsfördelningen....plus att det är skojigare att köpa kaffe av en söt tjej än av nagon harig kille :D

trosbekännelse syftar väl om något på en tjej tycker jag allt :tuttar

Macaper skrev:
2523663 Är inte detta reklam också då?

PS. Personligen tycker jag inte en sådan här post är fel, men då borde ju alla sådana här poster vara ok. DS.

Det här är lite annorlunda... du som person ville tidigare genom spam-reklam säga att du kan göra hemsidor åt folk för betalning. DU tjänar pengar. Det här är en tråd om att ett företag vill anställa där den som blir anställd / är intresserad blir betald. Det är mer rätt.

Din tråd var fel.

Hej, mitt namn är Em... elie. :tuttar Får man personalrabatt på en Triumph motorcykel om man får jobbet? :angel

Var är Mattias när man behöver honom? :)

Swedie skrev:
2523861 Det här är lite annorlunda... du som person ville tidigare genom spam-reklam säga att du kan göra hemsidor åt folk för betalning. DU tjänar pengar. Det här är en tråd om att ett företag vill anställa där den som blir anställd / är intresserad blir betald. Det är mer rätt.

Din tråd var fel.

Cool, ville bara vara säker, för framtida poster.
Tack för förklaringen :)

eisbaer skrev:
2523421 Vi söker helgpersonal till vårt café.
Är du en glad och positiv tjej över 18 år som vill jobba i vårt café? Arbetet avser lördagar mellan 09.00-15.30 fram till i vår.

Maila oss på tbh@mcvaruhuset.se eller titta in på tillbehöravdelning och prata med oss.

Dvs, svara inte här =)

//Per

Vore bra om :tuttar som är intresserade av jobbet kunde lägga upp en bild här så vi alla får betygsätta :) Det är ju trots allt Vi som är era kunder :D

Det vore bättre om MC-Varuhuset anställde fler MC-säljare som kan glida runt på säljgolvet och snacka med kunder, för det är alltid kusligt tomt på folk ute bland hojarna, det brukar sitta några lirare och trycka inne på rummen men annars är det kliniskt fritt på folk att fråga. :surochirriteradkundsmiley

sgtpepper skrev:
2524207 Det vore bättre om MC-Varuhuset anställde fler MC-säljare som kan glida runt på säljgolvet och snacka med kunder, för det är alltid kusligt tomt på folk ute bland hojarna, det brukar sitta några lirare och trycka inne på rummen men annars är det kliniskt fritt på folk att fråga. :surochirriteradkundsmiley

:fakta

Eller eventuellt sätta säljarna som finns i arbete. Vore billigare.

Eisbaer ringde mig och frågade om det var okej att lägga ut den här tråden. Jag resonerade som Swedie och sa att det var okej. Visst, i förlängningen tjänar väl MC-varuhuset mer pengar i och med detta, men först och främst får någon in en fot i motorcykelbranschen. Det är väl roligt?

Mattias skrev:
2525116 Eisbaer ringde mig och frågade om det var okej att lägga ut den här tråden. Jag resonerade som Swedie och sa att det var okej. Visst, i förlängningen tjänar väl MC-varuhuset mer pengar i och med detta, men först och främst får någon in en fot i motorcykelbranschen. Det är väl roligt?

Helt klart!

Personen i fråga ska ansvara för att det ALLTID finns ostmackor...

Sånt e viktigt har jag hört :rolleyes:

(för er som fick högt blodtryck nu, jag försökte faktiskt skämta)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back