MC Varuhuset - MC Experten

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
2003 Yamaha R1
Vill återigen upplysa er alla om hur bra MC Varuhuset och MC Experten är. Jag köpte ju min Ninja där förra sommaren. Fick problem med koppling och ett hål i avgösröret. Ringde till Micke på MC varuhuset som hade sålt mig Ninjan och berätta om mina problem. Trotts att jag hade kört ganska många hundra mil sedan jag hade köpte den så sade han åt mig att komma in så skulle de åtgärda rör och koppling.

I början av denna vår tar jag fram hojjen och kopplingen börjar slira igen. Jag ringer Micke igen bara för att lyssna lite med honom vad de hade gjort och så eftersom den redan hade börjat slira igen. Utan att blinka så säger Micke att jag ska komma in med den igen och vips så har jag fått en ny koppling igen utan att det kosta mig en krona. Visst kan man hävda att de är skylda till det enligt olika konsumentsköpslagar osv men det är irrelevant. Jag har aldrig varit med om någon affär/verkstad oavsätt branch som tagit ett sådant ansvar som MC Varuhuset och MC Experten har gjort.

Det jag vill ha sagt är igentligen. Har ni problem med hojjen och inte kan/vill lösa det själva, gå till MC Experten. Sugen på ny hoj, gå till Micke på MC Varuhuset. Bättre service och kundvård har jag aldrig träffat på förut. Inte ens i närheten. Så åter igen, dit ska ni gå om ni vill slippa bli lurade.

/Johan

Pluto skrev:
Vill återigen upplysa er alla om hur bra MC Varuhuset och MC Experten är. /Johan
Kan bara hålla med (förutsatt att vi snackar MCvaruhuset i Sthlm...) Lysande verkstad, trevligt bemötande. har bänkkört maskinen där, de fick problem med bänken och då ringde de och sa att om jag ville köra i helgen kunde jag hämta ut hojen och lämna den igen nästa vecka när bänken var fixad. Jag har fått privatguidning i deras däckslager, goda tips osv. jag har servat alla mina hojar där, t.o.m. suzukin som de officiellt inte repar... Alla är super därinne!
:tummenupp

Kan bara hålla med ang MC-Varuhuset. Hade en Yamaha FJ 1200 -86 som dom förgasarjusterade blev upplyst om att o-ringar inne i förgasaren behövde bytas kollade detta och mycket riktigt det stämde. Och reservdelar, allt som jag beställt till den (och det var en hel del med åren) har blivit rätt och med en leveranstid på max 4 dagar,så det blir 5 tummen upp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag kan bara hålla med, jag har provkört Micke några gånger och han ger minst 15 hästar mer i röven än AVA.

En till tårta till honom kanske? =)

eisbaer skrev:
Jag kan bara hålla med, jag har provkört Micke några gånger och han ger minst 15 hästar mer i röven än AVA.

En till tårta till honom kanske? =)

Ja en tårta är han värd! (Fast han får dela med sig till Leffe på verkstan också) Vi får glida förbi med en tårta i dagarna. Jag ska faktiskt dit idag föresten och köpa nya stövlar.

Pluto skrev:
Ja en tårta är han värd! (Fast han får dela med sig till Leffe på verkstan också) Vi får glida förbi med en tårta i dagarna. Jag ska faktiskt dit idag föresten och köpa nya stövlar.
Har du köpt nya handskar än? :hihi

Så allt vad jag har hört och mitt eget intryck från butiken (kläder) är fel :confused:

Jag fick intrycket att inte en j*vel bryr sig om att hjälpa en. Dom stog o snacka i en klunga, såg att man gick helt lost bland stövlar o läder men inte en kom fram och frågade om jag behövde hjälp. Jag har hört precis samma sak från massor av folk, man finns inte.

Nu kan det vara så att dom har haft personalmöte osv ang butiken och rett ut och bättrat på?

ps. Jag har INGEN erfarenhet av dom på verkstan eller i hoj-avdelningen.

vågen skrev:
Så allt vad jag har hört och mitt eget intryck från butiken (kläder) är fel :confused:

Jag fick intrycket att inte en j*vel bryr sig om att hjälpa en. Dom stog o snacka i en klunga, såg att man gick helt lost bland stövlar o läder men inte en kom fram och frågade om jag behövde hjälp. Jag har hört precis samma sak från massor av folk, man finns inte.

Nu kan det vara så att dom har haft personalmöte osv ang butiken och rett ut och bättrat på?

Hmm, jag tycker det är tvärtom. De tiotal gånger jag handlat där har jag flera gånger fått hjälp utan att fråga efter det. Trevliga och kunniga.

vågen skrev:

Nej nu tänker du på Mc-Huset i Malmö!!!
I hojbutiken får man ingen hjälp..

Last edited:
förvänta dig inte bra service när det gäller kläder.
Köp bara det du vet att du vill ha.
Prutmån finns "bara om du köper komplett utrustning", alltså inte hur mycket du köper för.
Klädbutiken suger! :gnissla

McRae skrev:
Nej nu tänker du på Mc-Huset i Malmö!!!
I hojbutiken får man ingen hjälp..

Aldrig varit där :7peta

Trevligt att få veta att det finns trevligt folk på MC-Varuhuset iaf, även om kanske inte alla är det.

Mc varuhuset är jävligt bra när det gäller verkstan! Riktigt schyssta snubbar som bjuder på lite skruvar eller tar in mig på verksatn för att visa vad dem har för roliga jobb där :) I klädavdelningen är det segt faktiskt.

Lämnade in min cykel när en tant körde på den. Dem kollade på den direkt och fixade fram en besiktningsman samma dag, nu har dem beställt delar så jag ska hämta den idag och dem ska ringa mig nästa vecka så jag kan komma in med den och dem ska ersätta alla skadade delar! :tummenupp

Japp!

Håller också med!
Alltid kanonservice!
De hjälpte tom mig upp på en hoj samma dag som jag blev utskriven från SÖS, kunde inte låta bli att provsitta... :Bugar

Måste också ge tummen upp för MC-Varuhusets verkstad (har ingen direkt erfarenhet av dom andra avdelningarna). Förutom att dom var hyfsat billiga så började killen medan vi snackade gräva fram servicehistorik om hojen när jag sa att det var dom som sålde den ny.

vågen skrev:

QUOTE]

Jag fick hur mycket hjälp som helst !.... Alla gånger jag handlat där.... Så jag hoppas du hörde fel !

De är ju snälla och så men det verkar som om min hoj framkallar kräkningar hos dom när jag kommer dit. Dom kanske inte riktigt är inne på italienskt? :näsblod

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2