Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Här har du en fin sträcka att svänga konstant på istället (långt roligare än bulten och bogan där det skall tävlas till förbannelse ibland). Mums-mums
japp den sträckan är fin också, ja det finns så oändligt många både roligare och bättre vägar än de där två tråkiga där man ändå bara samlar på sig tråkiga minnen i form av döda och skadade vänner..
Allt är väl relativt hur lång utflykt du ämnar åtaga.. Roslagen är bra (och Gillinge, Brottby, Kårsta, Svinninge m.m.), om än bitvis potentiellt grusigt (körde ut mot Riala förra säsongen och ångrade att jag inte tagit en endurohoj, om vi säger så). 76:an mellan Rimbo och Östhammar går det att mangla på rätt bra på, eventuellt längre norröver än så också (återkommer när jag testat biten upp till Gävle).
Almungevägen och däromkring är fint också, om man inte kör på skit i kurva och flyger ut i spenaten..![]()
En till som jag har använt i gpsen några gånger....
Väg2
Fan, nu blev man sugen.![]()
(edit; nu blev det förhoppningsvis rätt)
Så det finns alltså mer än 2 mc-vägar runt Stockholm, helt otroligt!![]()
Skaffa en hoj för grusåka så finns det hur mycket som helst![]()
Rialavägen har blivit rejält gropig nu efter vintern. den är nästan värre nu än innan dom la nya belägningen
Jag har kört drygt 6000 mil de senaste 4 åren i min jakt på roliga MC-vägar i Stockholmsområdet och kan bara instämma att denna väg är en av de absolut bästa/roligaste.En väg som absolut är värd att rekomendera är sträckan mellan Lunda (Ö om Arlanda flygplats) och Väg 77/Gottröra kyrka. Gott om kurvor, både tvära och lite öppnare.
Nästan hela vägen är det god sikt genom kurvorna och det tillsammans med den jämna och fina asfalten hjälper till att göra körningen mer harmonisk![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |