MC-väder!!

Nu blir jag sugen, det blir dock att hålla sig till början på april och +15.

Körde hela min lediga dag igår. Flickvännen lär inte bli glad när jag skippade städning, tvättning och annat jox... Får ta det imorgon.. om det inte blir fint väder. :)

Mer romantiskt än såhär blir det inte!

Säsongen har börjat för mig med, ställde på hojjen i går och nu använder jag den dagligen så nu får bilen vila .:)

Jag adderar mig själv till samlingen..
I dag var det officiell start av MC säsongen.
Jag tog hojen till jobbet..

Noterade just att det var ett tag sedan man ägnade sig åt lane splitting.. huh..
Så försiktigt det går..
Men WTF.. Jag fick köra mina friska 5 mil till jobbet på 30 minuter kortare tid än med bilen..

Första rundan:P

Tog min första runda igår. Solen sken o värmde så gött.
nu e säsongen här :yoparty
WOHOOOO

väder har ju aldrid varit ett problem...när jag gjorde lumpen så hade vi en hel pluton som alltid körde MC året runt...de gled liksom omkring i -15grader utan problem...hehe men jag tror nog att de frös ganska bra....är ju en helt annan grej att nöjesköra dvs. inte frysa på hojjen

Hojen står på utsidan av kontoret. Inköpt igår. Fan jag går runt med ett pirr i magen och ett smile som om jag vore både nyknu**ad och nykär på en gång. Dessutom kom solen nu och jag har 20 minuter kvar på lunchen...

äntligen är vintern över! Har varigt ute och kört upp en tank nu på förmidagen
hoppas bara vädret är här för att stanna....

De va la gött de va la gött det... fast lite kyligt om fingrarna på slutet, men ändå :tummenupp
/A.

Man blir ju lite avundsjuk. Här uppe i norr är det 8+ men mycket snö kvar. Som kontrast till hojåkandet i söder, så körde jag snöskoter i helgen. Är dock nästan som att åka hoj, skotern gör ca 180 km/h. Men den som väntar på något gott väntar alltid förlänge.:)

Var ute igår på premiärtur, ca7 mil vart det. Blir nog åka en tur idag också efter jobbet...

Vad har du för

skoter som gör 180? Enligt mätaren eller GPS? Och vilket underlag? Skare?

Man blir ju lite avundsjuk. Här uppe i norr är det 8+ men mycket snö kvar. Som kontrast till hojåkandet i söder, så körde jag snöskoter i helgen. Är dock nästan som att åka hoj, skotern gör ca 180 km/h. Men den som väntar på något gott väntar alltid förlänge.:)

Smälter undan bra här nu, många torra vägar men får hoppas solen skiner hela veckan kan man köra lite försiktigt i helgen :D

Ja, de senaste två dagarna i Umeå så har ju typ hälften av snön försvunnit. Var ute en sväng med bilen på lunchen och då var det strålande sol och +10 grader.

Ja, de senaste två dagarna i Umeå så har ju typ hälften av snön försvunnit. Var ute en sväng med bilen på lunchen och då var det strålande sol och +10 grader.

Synd det är mkt slask och grus än på de flesta vägarna, får krypa ut till E4:an på lördag :D

åh hatar alla er som har sådan tur att ni kan köra..
Nej mest glad för er skull, själv vet jag inte om jag vågar hämta hem hojen ifall att "det kommer mer snö" för jag har nämligen inget garage innan 1 Juni så tills dess får den stå på en altan vilket funkar men inte om det blir snö.

Hur skall jag göra, vågar jag eller inte :( vill ju köra ja me

det blev ca10 mil igår och lika mycke idag - första repan på Bulten avklarad i touringtempo eftersom jag inte fått mitt nya bakdäck ännu men det var UNDERBART ändå !!!!

Tog årets första tur idag jag med (om jag inte räknar med de 700m jag körde mellan 2 garage i januari).
Tror inte jag kan le mycket mer än vad jag gjorde idag!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul