Mc-utrustning i Thailand?

Hej

Jag bor i Thailand /bkk sedan 4 år tillbaka och i bkk finns det är stort utbud utav mc-tillbehör mm både original och kopior.

Kopior/thailändska märken är självklart billigt här. t ex en Index hjälm kostar ca 150:- ink extra visir, ett par mc-hanskar finns från 10:- och uppåt. Om du ska hitta skinnställ, import hjälmar mm så måste du vända dig till dom butiker som säljer större hojar. Inte dem lokala honda butiken som säljer moppar.

Original saker som är importerade till thailand är normalt lite billigare här än hemma med inte mycket billigare och risken är att man kan aldrig vara säker på om det verkligen är en orginal man köper. Har själv hittat kopior på Lacoste i Lacoste butikerna i dom finaste köpcentra här till nästan samma pris som en original hemma.

Jag har även bott i Phuket innan och där är utbudet ganska begränsat om du ska hitta något där får du åka till Phuket town och möjligtvis har dom någon mc affär där med sporthojar och tillbehör mm men är tveksamt till att dom har det.

Jag reste runt i thailand i en månad och tro mig dom har inte ett skit där utav intresse! Folket kör inte runt me arai och shoei, dom har inte ens sånna hjälmar där. Dom vet inte ens vad skinnställ är för något, förutom deras egna skinn. Som många andra sagt, förvänta dig inte att du hittar nått där nere, lägg dina pengar på kvalite utrustning här hemma istället.

tro inte att du får ut nån ersättning från försäkringsbolagen om du klotar i skitgrejjor,värt att tänka på :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT