MC uthyrning i Norrland (Luleå) ?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Googlat efter de och sökt på forumet och inget vettigt hittat, fann en äldre tråd men alla tips där var återvändsgränder. Kanske är så enkelt att de inte finns nån som hyr ut MC eller så skyltar dom inte med det.

Postat i Norrlandsforumet, men där var de relativt dött, eller så tyder tystnade på att de inget finns ?!

Ska upp till Haparanda till helgen och landar i Luleå med flyg på Lördag. Frågan ja stället mig är om de finns några som hyr ut hojar där uppe eller om ja får hålla mig till ett 4-hjuligt fordon istället veckan (22/6-28/6) ja är där uppe ?!

Är väl en kostnads fråga med i slutändan, får ju inte kosta hutlösa summor. Så har ni några tips eller liknande så hojta till, är inte ute efter en sporthoj främst eller en custom men sen är de mesta intressant.

Ah, Luleå-borna har helt enkelt ingen hyfs :)

Det jag känner till är Lindroths, de är stora återförsäljare och kan eventuellt även hyra ut någon mc? Ring dom och fråga, det är den bästa möjlighet jag känner till :)

Men inte ens Luleå-borna hänger ju i Luleå tråden... :tummenupp

Sowflakes har tidigare hyrt ut sportigare bågar (dom är annars stora på skotrar..lite fel säsong), men allt jag hittade på sidan nu är http://www.snow-flakes.se/uthyrnings-fordon/motorcykel-c-185-1.aspx :(
Lindroths http://lindroths.jetshop.se/ sammarbetar med artic-car-rent eller något sådant, men vad jag vet finns tyvärr inga bågar att hyra där. Skadar ju inte att slå en pling dock.

Vill inte låta nedlåtande, men det ser fan mörk ut här uppe på MC-uthyrningsfronten.. Kanske finns någon från orten som hänger på forumet som skulle kunna tänka sig låna ut sin, mot en vettig kompensation?
Fast det är nog lättare att hitta en "roligare" (än standard) bil att hyra.

Sökte runt som en idiot för nått år sen när jag skulle hem till Pite på semestern och ville åka med brorsan men lyckades inte hitta nått. Säg till om du hittar nån uthyrning!

Håller inte gissern? :crash
Då hade du ju fixat hela semestern på en gång!

jodå den håller men med tanke på att de är en 280mil+ tur fram och tillbaka så var ja inte så sugen på att gasa sporthoj så långt. Utan planen var att flyga upp till Lule och sen hoja där uppe. :tummenupp

Har iofs en långfärdstraktor i garaget ja kan ta upp :tungan

Säg till om du hittar nån uthyrning!

Will do, blev lite uppehåll på resan som får bli av lite senare än planerat.

Men inte ens Luleå-borna hänger ju i Luleå tråden... :tummenupp

Nä har märkt de nu, men kändes som där man börjar då de gäller de området. :hihi

Ska kolla med de firmor du tipsade om, kanske får nått napp. Ja alternativet är väl om de finns nån som kan tänka sig låna ut mot skälig kompensation. Får se men de löser sig på nått sätt. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...