MC-Utbildning för MC i F.Klass5-7. Linköping. 1:e Juli

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
SMC anordnar kurs / bankörning för endast sporthojar i försäkringsklass 5-7. Dagen kommer innehålla både teoretisk och praktisk utbildning och borde vara obligatorisk för alla som kör sporthoj.

Anmälan och mer info finns här.

/HW

Last edited:
Är detta en nyplanerad utbildning?
Jag hittar ingen info på SMCs sidor....
SMC kör ju broms- & kurv-kurs 11/7

Japp, det är lite nytt. Det är oklart om det kommer läggas ut på deras sida alls, det är i första hand tänkt som en lokal insats.

/HW

"heltäckande ryggskydd (ej ryggskena)" hur ser respektive skydd ut? har nåt av dem men vilket?? vill juh inte bli nekad körning pga. det, varken nu eller senare.

frekke skrev:
"heltäckande ryggskydd (ej ryggskena)" hur ser respektive skydd ut? har nåt av dem men vilket?? vill juh inte bli nekad körning pga. det, varken nu eller senare.

Det räcker inte med det som finns i skinnstället, det skall vara ett separat skydd i hårdplast.

/HW

HW skrev:
Japp, det är lite nytt. Det är oklart om det kommer läggas ut på deras sida alls, det är i första hand tänkt som en lokal insats.

/HW

Lokalt eller får man haka på om tillfälle ges?

HW skrev:

/HW

Är detta då enda infon? det är säkert många som har klass 7 hojar utan att läsa sporthoj.com ....

enhjuling skrev:
Är detta då enda infon? det är säkert många som har klass 7 hojar utan att läsa sporthoj.com ....

Detta är nog enda infon, det har blivit lite missförstånd så den här dagen har glömts bort till nu.

Det går bra att anmäla sig även om man bor en bit bort, tokholmen är väl lokalt för ni har ju ingen bana närmare!

Detta fick jag till svar när jag frågade TH om jag fick köra bana:

Trygghandsa skrev:
SMC och Trygg-Hansa har ett par fortbildnings kurser i Stockholmstrakterna
under sommaren. Du kan om du vill ringa till SMS och anmäla dig till någon
av dessa. Telefonnumret till SMC:s Stockholms Kansli är 08-649 08 78.
Välkommen att återkomma om du har fler frågor eller funderingar

Kan detta vara en av kurserna de syftar på?

RuffRyder skrev:
Undrar samma sak.
Har du nåt svar HW?
/RuffRyder

Nej jag har inget svar, jag inväntar svar från Herr Larsson. (eazyliving)

Jag tror inte det behövs men jag vet inte säkert. Anmäl er på listan så länge så får vi väl se hur det slutar. Jag är ganska säker på att ni är välkommna.

/HW

wima skrev:
Måste man vara medlem i SMC för att få deltaga?

Eftersom SMC har en överenskommelse med TH för dessa kurser så är det väl troligt att det bara är för medlemmar även på denna kurs. De andra kurserna har SMC medlemskap som krav..

Jag är mä - ska bli kul..

Gissar det det var "Kalle Viking" från SMC jag pratade mä på telefon - han konfirmerade att det är en SMC Trafiksäkerhets dag - Broms & Kurvteknisk Övning - sålunde funkar det bra med min försäkring :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul