MC utan skyddskläder?

Idag fegade jag och skippade badbrallorna och tog allvädersstället. Handskar tog jag också på mig.

jag vet jag är en mes...:rodnar

Idag fegade jag och skippade badbrallorna och tog allvädersstället. Handskar tog jag också på mig.

jag vet jag är en mes...:rodnar

Ja ska allti va värst...jag är så feg idag att ja inte ens tog hojen !

Slå den om du kan !:rock

Mja, en snubbe med burn-marks a la asfalt efter en tur till kiosken eller var fan har var på väg är ju lika sexigt som en vuxen man på en Puch Dakota...

Mja, en snubbe med burn-marks a la asfalt efter en tur till kiosken eller var fan har var på väg är ju lika sexigt som en vuxen man på en Puch Dakota...

Coolt, äntligen en kvinna som vågar uttala sig om sexigheten i MC-skador. Det är ju precis det vi män funderat på! Jag går på pokalen direkt - hur sexigt är det med en vuxen man som frontar med en bil på väg till kiosken och ligger stendöd? Snackar vi lika sexigt som en vuxen man på en Honda MB-5 då?

Förresten... var finns hela listan?!? :fakta

Coolt, äntligen en kvinna som vågar uttala sig om sexigheten i MC-skador. Det är ju precis det vi män funderat på! Jag går på pokalen direkt - hur sexigt är det med en vuxen man som frontar med en bil på väg till kiosken och ligger stendöd? Snackar vi lika sexigt som en vuxen man på en Honda MB-5 då?

Förresten... var finns hela listan?!? :fakta

Beror väl på om han hade skinnställ på sig. Då är det sexigt att fronta med en bil.

När jag har skinnstället på mig så kör jag betydligt fortare än när jag inte har det. Så i mitt fall tror jag det är säkrare att köra utan.

Som jag sagt i tidigare inlägg har jag ju börjat köra igen efter ett antal års uppehåll. I början åkte ALLTID stället på, men nog sjutton händer det efter ett tag att det blir en tur till kiosken i jeans och kortarmat. Är det inte så att vi alla VET att det är farligt men att man helt enkelt gör sitt val?
Men ärligt ska jag nog säja att bilderna här ovan, ger åtminstone MIG en tankeställare. Kan nog vara värt besväret att kränga på sig för att undvika det. Ser ut att göra rätt ont!
/Magnus

Visby2.JPG

Tjör ijäl mig DiReckT :D Tyvärr är det så att det finns få nöjen som är så najs som att köra knarr lättklädd en supervarm sommardag. Ibland är det värt att ta risken !

Fast handskar får man inte glömma asg ;), vem fan vill ha svettiga händer ?

Visst är det så att man kör mycket, mycket försiktigare när man inte är påbyltad. Pungt.

Upp till var och en tycker jag at the end of the day !

Nu har jag inte läst hela tråden, men varför skulle en MC ha skyddskläder? :7peta

Nakenhojar har det inte per definition ..så det är inte alla MC som ska ha det.

Det börjar bli kallt att åka i shorts...:(

Shorts & Reflexväst is da shit.

Vänta bara tills du får barn, då blir du en trygghetsnarkoman du med! :banana
Not me.... :fakta
Eller fresten...har ju blivit både ryggskydd och riktiga
mcstövlar i stället för schletna Lundhagskängor. :rolleyes:
Men det beror nog mer på att nu har man ju råd.

Plus att ryggskyddet inte ens var uppfunnet dåförtin.
Fanns bara en smal ficka i ryggen på skinnjackan.
Där kunde man sticka in en ryggskena.
Någon som vet hur den såg ut? :va
Regel_45-45.JPG

Bajk med kläder:
Leather-Bike.jpg
:crash
lika sexigt som en vuxen man på en Puch Dakota...
Beror väl på vad det är för man?
Och om har har 70cc-cylle? :tuttar

:hej

/e

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show