Mc-tur slutade med fasadklättring.....

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Kawa Z800-13
Klev upp i lördags, tidigt...solen skiner, vilken höstdag för en mc sväng!
Jag och sambon bestämmer oss för att åka till Gränna o köpa lite randiga grisar! :)

Första stoppet blev i Söderköping, fika på Statoil! Därefter vidare mot Linköping, för att sen luncha i Motala hamn! Sen bär det vidare mot Gränna via Vadstena/Ödeshög...när dom vit/röda grisarna är inhandlade och en sväng i "stan" bär det av hemåt igen!

Ca 19.30 landar vi hemma, trötta och frusna! Det ända som återstår innan en varm dusch och soffan är att ställa hojen i garaget. Kör upp framför garaget, kommer av hojen om än lite stappligt! :) ca 60 mil känns i rumpan :)

Ska ta fram nycklarna och låsa upp....Var f-n är nycklarna?? Finns inte någonstans, har alltså tappat dom någongång på vägen!!! :huvet

Sambon hade inga nycklar med sig heller, så där står vi trötta, frusna o kommer varken in i garaget eller hemma( ja, den nyckeln försvann oxå) Dock hade vi bilnyckel kvar, alltid nåt!

Försöker ringa jour nr till hyresvärden och securitas för att få hjälp med låsöppning hemma. Men det visar sig att ingen kan hjälpa oss, då vi har säkerhetsdörrar som måste ställas i "serviceläge" om huvudnyckel skall kunna användas! SHIT vad gör vi NU!

Alternativet var att ringa en låssmed som först skulle komma idag(måndag), kändes inte så kul! Så vi började spåna....kom på att balkongdörren stod öppen, dock så bor vi på 3 våningen (ca: 7 m upp)

Då ingen av oss är utbildade fasadklättrare, så funderade vi länge hur vi skulle komma upp dit! Klockan har nu hunnit bli ca 21.30, jag sätter mig i bilen åker till Statoil hyr ett släp. Åker därefter till min bror (ca: 10 min bort) och lånar en stege som är ca 6 m. Tillbaka hem...

Upp med stegen mot väggen, (borde ha varnat grannarna innan) men ähh ville ju bara in NU! Dock kom ena grannen ut och var på väg o gå till attack,:kulspruta trodde vi var inbrottstjuvar eller nåt!

Sen var det bara för sambon att klättra upp, OBS iförd skinnställ och mc stövlar, såg rätt kul ut faktiskt. Uttrycket "smidig som ett järnspett" ger en bra bild av hur det såg ut!

Upp till slutet på stegen gick fint, (inglasad balkong med skjutfönster) dock så fattades det ca 1-1,5 m så det var bara huvudet in före som gällde. Snacka om snygg syn!!:D

Till slut kom vi alltså hem klockan han bli 23.15! Snacka om att somna ovaggade!!

Rätt så kul så här i efterhand, dock mindre kul i lördags!

Kram på er alla!

PS, Håll fickorna stängda när ni är ute o far! Ds

hahah roligt men endå inte,

förra v handlade jag kedje klister och en pensel,la det i jackfickan,

kommer hem . dem har åkt ur, fan va ja lacka,,har inte köpt nytt ännu ,grinig fortfarnade:)

Rätt kul historia, men låter lite omständigare än att ringa efter en låssmed.
Själv skulle jag fan aldrig klättra efter fasaden om jag glömde nycklarna.
Men det kanske beror på att jag bor på 7:e våningen iof...
:tummenupp

Man ska inte ha nycklar i fickorna överhuvudtaget!
Kan bli otäcka sår vid vurpa.
Läste om olycka på SMC forum där tjejen fick
sy 27 stygn i låret efter en marksyning pga nycklar i fickan:skrämd

Rätt kul historia, men låter lite omständigare än att ringa efter en låssmed.
Själv skulle jag fan aldrig klättra efter fasaden om jag glömde nycklarna.
Men det kanske beror på att jag bor på 7:e våningen iof...
:tummenupp

Låssmed= Komma in hemma måndag, 2500 spänn

Klättra själv= Samma kväll, 185 kr (lån av släp) Lite spänning förhöjer ju tillvaron! :D

Man ska inte ha nycklar i fickorna överhuvudtaget!
Kan bli otäcka sår vid vurpa.
Läste om olycka på SMC forum där tjejen fick
sy 27 stygn i låret efter en marksyning pga nycklar i fickan:skrämd

Det är ju helt sant, hade den dock i överdragsjackan ovanpå skinnstället!

:)

Otroligt dumt att ni inte hade med er bådas nycklar! Man ska aldrig lita på att kvinnor håller rätt på grejer :mattias

Hörru du! Passa dig! :)

Last edited:
jag fick sova på altanen en gång då jag tappat nycklarna vid en vurpa..

Klättra själv= Samma kväll, 185 kr (lån av släp) Lite spänning förhöjer ju tillvaron! :D

Tycker det var mkt initiativrikt av er att komma på idén med släp & stege. :tummenupp Själv hade jag nog som bäst kommit på idén att åka förbi brandstationen & gråta mig till hjälp av stegbilen...

Synd bara att du inte fick ngr bilder på det hela.. Hade garanterat blivit "månadens bild" i Expressen eller dyl.

Jo det kan jag förstå, lite förvånad att det kostar så mycket. Har aldrig låst mig själv ute, trodde det kostade runt 800kr.

Nåväl, eftersom jag bor på sjunde våningen så är inte klättring ett alternativ. Men jag har en kusin som jobbar på brandkåren här i Lund, de ska ha en maffig stegbil har jag hört...

Förlåt att jag asgarvar, men det var en riktigt kul historia, klättra på husfasaden iförd skinnställ, ja jäklar, men ni var kreativa alla fall...

Hade varit kul att se filmen..

:rofl:lol:3freak

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing