MC-trafikskola, väster om stan?? Sthlm

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Hejsan!

Tänkte höra om någon har en trafikskola att rekommendera att ta A-kortet hos. Där man verkligen får valuta för sina pengar och med bra instruktörer.

I västra delen av stan - Solna, Sundbyberg, Vällingby, Alvik etc. etc.

Så tips tack! :)
Så jag kan fixa det där kortet någon gång :banana

Ha en bra dag! :tummenupp
 
The_FacultyGirl skrev:
Hejsan!

Tänkte höra om någon har en trafikskola att rekommendera att ta A-kortet hos. Där man verkligen får valuta för sina pengar och med bra instruktörer.

I västra delen av stan - Solna, Sundbyberg, Vällingby, Alvik etc. etc.

Så tips tack! :)
Så jag kan fixa det där kortet någon gång :banana

Ha en bra dag! :tummenupp

framtidens trafikskola, deras MC avdelning håller till nedanför johannelundstippen (vällingby), Ernst heter läraren, riktigt bra tyckte jag iaf.
 
semper skrev:
framtidens trafikskola, deras MC avdelning håller till nedanför johannelundstippen (vällingby), Ernst heter läraren, riktigt bra tyckte jag iaf.

Är de bra då? :)
Gångväg från mig så det vore ju perfekt ;)

ninja_1 skrev:
Vällingby trafikskola..tog mitt där

Vet att det finns 2 skolor i Vällingby och att någon av dem har fått massor med kritik... minns aldrig vilken av dem de är..
Ifs är det väl bara att prova sig fram..
 
Framtidens trafikskola har ruggigt bra stat. på sina uppkörningar. Ligger prexis vid Råcksta T-bana. "Har för mig" att de som jobbar där är trevliga! :) De kommer ha nya fina hojar till våren.
Rekomenderas!

( :hej Hej Tette! Äntligen!! :tungan )

/FW
 
Ett tips är att kolla att dom har en körgård i anslutning till skolan så att du slipper lägga tid på transporter till/från körgården.
 
The_FacultyGirl skrev:
Är de bra då? :)
Gångväg från mig så det vore ju perfekt ;)



Vet att det finns 2 skolor i Vällingby och att någon av dem har fått massor med kritik... minns aldrig vilken av dem de är..
Ifs är det väl bara att prova sig fram..

ja, jag tyckte dom va bra, Ernst är en riktig gammal räv i MC skole sammanhang, och som watson sa har dom en av dom högsta % på godkända elever, körgården vid johannelundstippen, kontor vid råcksta tunnelbana.
Tror att det är den andra som har dåligt rykte isf, inget jag har hört talas om dock.
 
Herneteg skrev:
Ett tips är att kolla att dom har en körgård i anslutning till skolan så att du slipper lägga tid på transporter till/från körgården.

Ja för det är ju dumt att köra i trafiken! Där lär man sig ju inget!! :kocko

/FW
 
semper skrev:
framtidens trafikskola, deras MC avdelning håller till nedanför johannelundstippen (vällingby), Ernst heter läraren, riktigt bra tyckte jag iaf.
Jag kan inte göra annat än att hålla med :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top