Mc-träning vid datorn ska minska olyckorna

Honda hade den på display på mässan. Kul maskin som jag testade för ett tag sedan. Det GÅR att gasa mycket, men det är ju inte säkert. Så det ska man inte göra :)

Den vill jag lira MotoGP-4 på PS2 med! Hell yeah

/Joakim

Swedie skrev:
Honda hade den på display på mässan. Kul maskin som jag testade för ett tag sedan. Det GÅR att gasa mycket, men det är ju inte säkert. Så det ska man inte göra :)

Kul.. men bra? Ger den någon uppfattning om verkliga risker?

Körde ju ur i varenda kurva i pc-spelet MotoGP 3 också den första halvtimmen också, men nu tar man kurvorna på ställ och åker om Rossi. Knappast verkligt :rolleyes:

Olof Eriksson skrev:
Frågan är, funkar motstyrning? :rolleyes:

Exakt.

Har aldrig sett maskinen annat än på bild men generellt bidrar simulatorträning till olyckor om det görs fel, antingen maskinen i sig eller simulering av fel saker. Och fel vid simulatorträning som bidrar till olyckor görs även av flygbolag.

Om man till 100% simulerar verkligheten så är det naturligvis bra. Ju större avsteg man gör från verkligheten desto större problem blir det. I princip, om man tränar en handling eller strategi som i simulator ger positivt resultat men inte stämmer överens med verkligheten så kommer denna kunskap, trots det, återkallas per automatik vid liknande tillfällen i verkligheten. (Det räcker inte med att någon står brevid och påpekar "..ignorera att det inte stämmer på den punkten.)

Jag antar att styrning fungerar enligt samma principer som i verkligheten, om inte - så är det katastrof, den blir direkt farlig och borde självklart inte användas. (Swedie kan nog svara på det)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN