MC-träff i Mårdudden/Mårdsel 11/8-07

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös
Mårdudden/Mårdsel 11/8
Hej alla hojåkare, nu är det dags igen!
På mångas begäran är det snart dax för repris på fjolårets succeutflykt till i Mårdudden. Lördag den 11 augusti finns äta och fika framdukat från kl 12.00 i Träffpunkten Mårdudden/Mårdsel (ni minns byn där asfalten slutar). För Er som vill ha en längre tid med oss finns det husvagnsplatser, tältplatser men också sängplatser att hyra. Förutom grillning kommer vi att ha några aktiviteter till fots. Området erbjuder även fina fiskevatten.
Ps Om Ni hittar en trubadur på vägen - ta med honom.
Välkommen önskar vi i Mårdudden/Mårdsel.
Funderingar? Ring 070-5631024 eller 0925-31016
OM dåligt väder dvs ösregn ställer vi in.

O dra åt...
Ja, kommer dit gör man väl, sen om det blir båge eller bil och bara vara avis på de som kör dit får man väl se.

:tummenupp

tja...nå satan då kanske man måste ta och köra dit :) kanske kör med dig
?

Låter ju intressant.. Om vädret håller i sig så åker jag och ev några polare upp.

Har konstigt nog aldrig varit till Mårdudden, fast det har varit på tal många gånger från familjen Skytt/Silverplats.

Skall Jörgen(storebror) vara där i helgen eller har han annat för sig?

Låter ju intressant.. Om vädret håller i sig så åker jag och ev några polare upp.

Har konstigt nog aldrig varit till Mårdudden, fast det har varit på tal många gånger från familjen Skytt/Silverplats.

Skall Jörgen(storebror) vara där i helgen eller har han annat för sig?

Min käre Storebror tror jag ska vara hemma och hålla koll på sina slynglar, fast det vet man ju aldrig. Kan ta och fråga han om han hade tänkt kolla förbi :D

VARNING!!!

Inte för att vara den som är den och skrämmas men när man åkt förbi gunnarsbyn och ca 2-3 mil norrut så har vägverket varit så klyftiga att på 3 ställen skalat bort asfalten på va 10-20 meter väg. Det mest briljanta i det hela är att första stället är i en skarp kurva just bakom ett krön:mad: :huvet så kommer man i för hög hastigheter så kan det vara svårt, inga skyltar var uppsatta när jag senast var jag rekade men vi har ringt vägverket och bett dem sätta upp skyltar.

Detta är ju självklart ingen anledning att stanna hemma för resten utav vägen är helt okey :tummenupp

Last edited:
Min käre Storebror tror jag ska vara hemma och hålla koll på sina slynglar, fast det vet man ju aldrig. Kan ta och fråga han om han hade tänkt kolla förbi :D

VARNING!!!

Inte för att vara den som är den och skrämmas men när man åkt förbi gunnarsbyn och ca 2-3 mil norrut så har vägverket varit så klyftiga att på 3 ställen skalat bort asfalten på va 10-20 meter väg. Det mest briljanta i det hela är att första stället är i en skarp kurva just bakom ett krön:mad: :huvet så kommer man i för hög hastigheter så kan det vara svårt, inga skyltar var uppsatta när jag senast var jag rekade men vi har ringt vägverket och bett dem sätta upp skyltar.

Detta är ju självklart ingen anledning att stanna hemma för resten utav vägen är helt okey :tummenupp

Ok! Ser på SMHI att det skall bli bra väder på lördag(om det nu håller i sig).

Är vägen över Gunnarsbyn den bästa eller går det lika bra att åka via 97:an genom Lakaträsk?

Ok! Ser på SMHI att det skall bli bra väder på lördag(om det nu håller i sig).

Är vägen över Gunnarsbyn den bästa eller går det lika bra att åka via 97:an genom Lakaträsk?

Över 97an går ej om du inte vill köra grusväg ca 45 km eller mo du har en enduro går det bra :tummenupp

Men jag skulle starkt rekommendera över gunnarsbyn, som sporthoj åkare ser jag det själv som enda alternativet:tummenupp

Jag kommer åka grusväg, båda vägarna. Dock inte från 97, utan från Gullträsk dit jag åker redan på Fredag em.

Förra året var det många som kom via Gunnars och sen höll ner mot 97. Det blir asfalt... hm, strax efter Laka. Kanske 10Km. Dock är grusvägen bra väg, som är väl nerkörd, inte rullgrus direkt. :tummenupp

Har förresten lagt av 28 mil idag.
Stack från jobbet 9.30 och kom hem vid 14.20.
Ner Unbyn, Kallax, Ersnäs, Antnäs, dom där byarna utanför Pite, Sikfors, Äbyn, Brännberg, Boden, Smedsbyn, Persön, Gammelstan, Sunderbyn, Boden.

Bra väder hela tiden. :tummenupp

Last edited:
Synd att man har natthelg på jobbet... Kanske går att klämma in ändå.

Förresten Skytt, när ska du komma och träna?!? Vi drar igång i slutet av Augusti;)

//
Stefan

Synd att man har natthelg på jobbet... Kanske går att klämma in ändå.

Förresten Skytt, när ska du komma och träna?!? Vi drar igång i slutet av Augusti;)

//
Stefan

Det går alltid att klämma in :tummenupp

Hehe ja du bra fråga, är det karate då eller? Flyttar till Luleå till helgen så det kan bli tungt att lyckas klämma in det :näsblod

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan