Mc-tjuven som greps på bar gärning fick sitt straff

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Från Arbetarbladet:

GÄVLE
Kvinnan som blev fasthållen och gripen i samband med en mc-stöld på Brynäs i slutet av augusti fick i går sin dom i Gävle tingsrätt. Hon får en månads fängelse, skyddstillsyn och krav att genomgå en behandling för sitt missbruk.

Malin Gunnarsson blev något av en hjälte i motorcykelkretsar när hon envist höll fast en av mc-tjuvarna tills polisen kom. Hon släppte inte taget om kvinnans ben, trots att hon blev både sparkad och slagen.
Kvinnan och en man stal Malins killes motorcykel tidigt en morgon. En granne såg att mannen försvann på mc:n medan kvinnan gick åt ett annat håll.
Malin och grannen följde efter kvinnan och hamnade båda i slagsmål med henne. Kvinnan döms nu att betala dem 15 000 kronor var i skadestånd.

Bra jobbat :tummenupp

väldigt bra!.. :tummenupp
Tyvär så vågar man kanske inte göra något mot brotslingar då man riskerar att åka dit på så mycket skit själv.. De va min första tanke när de höll fast brotslingen.

Suck

1 månads fängelse för att stjäla en hoj och slå och sparka ägaren. Helt sjukt, nästan så man ger fan i att köpa grejer längre, bara ut och sno dom istället.
Pinsamt!!

FUBAR skrev:
1 månads fängelse för att stjäla en hoj och slå och sparka ägaren. Helt sjukt, nästan så man ger fan i att köpa grejer längre, bara ut och sno dom istället.
Pinsamt!!

Du är inte riktigt i huvet va?
Tycker straffet var helt i ordning med brottet.

Synd bara att det inte var jag som fick tag på tjuven.....

FUBAR skrev:
Pinsamt!!

Jag förstår ditt resonemang!!

FUBAR skrev:
Pinsamt!!

Jag förstår ditt resonemang!!

Mavve skrev:

Haha, ok. :tomten Du tycker inte ens att straffet var lite i underkant? Att stjäla och misshandla någon är ett ganska grovt brott och borde ge högre straff än en månad. Säger samma sak att det var tur att inte det var jag som fick tag på tjuven eller bestämde straffet. :mad:

Mavve skrev:

Vadå e du inte riktigt klok `? klart som fan att dom skulle sitta inne längre, pundar svinen borde avrättas, :död

tur inte det inte var jag som tog någon på bar gärning

:näsblod

Det är nog rätt kännbart för den killen också som kom undan att känna att tjejen får sitta av hans brott också så att säga medan han fegar undan.

Mavve skrev:

Helt rätt?!?!?! är du galen!? borde fan få mycket mer! är arg bara på detta. Tycker det är grymt lågt straff för allt som hade hänt.

/Cel

CeltaniC skrev:
Helt rätt?!?!?! är du galen!? borde fan få mycket mer! är arg bara på detta. Tycker det är grymt lågt straff för allt som hade hänt.

/Cel

Tror du hon blir bättre av att sitta inne 6mån istället för 1mån?

Mavve skrev:

Typisk Mavve-kommentar. Men vem är förvånad över att en person som brukar springa omkring och pryla folk (understundom utan skäl som det synes) tycker att stöld i kombination med misshandel inte bör förskylla mer än en månad på kåken....

För er som inte vet det, så skickade vi "ett gäng sporthoj.com:are" blommor till henne.

Synd att hon inte fick mer stålar bara. Jag blev knivhotad av en pundare som viftade med en 30cm lång kniv. Det fick jag 10.000:- för.

Reb0

mackyfr skrev:
kan man inte skilja på ditt å mitt har man allvarliga problem
gunnar_gt750 skrev:
Det är nog rätt kännbart för den killen också som kom undan att känna att tjejen får sitta av hans brott också så att säga medan han fegar undan.
Men kom in i matchen nu!

En missbrukare av narkotika gör i princip vad som helst för att få tag på sin dagliga dos.
Mitt och ditt kan de mycket väl skilja på men det saknar betydelse i deras värld.
Att killen skulle tycka synd om tjejen tror jag inte en sekund på, finns massor av pundare vars flickvänner horar ihop stålar till gemensamt knark och så gör man ju knappast om man bryr sig speciellt mycket.

1 månad på kåken för stöld och misshandel är enligt mig lågt men bättre än ingenting.

Jason skrev:
Från Arbetarbladet:

GÄVLE
Kvinnan som blev fasthållen och gripen i samband med en mc-stöld på Brynäs i slutet av augusti fick i går sin dom i Gävle tingsrätt. Hon får en månads fängelse, skyddstillsyn och krav att genomgå en behandling för sitt missbruk.

Malin Gunnarsson blev något av en hjälte i motorcykelkretsar när hon envist höll fast en av mc-tjuvarna tills polisen kom. Hon släppte inte taget om kvinnans ben, trots att hon blev både sparkad och slagen.
Kvinnan och en man stal Malins killes motorcykel tidigt en morgon. En granne såg att mannen försvann på mc:n medan kvinnan gick åt ett annat håll.
Malin och grannen följde efter kvinnan och hamnade båda i slagsmål med henne. Kvinnan döms nu att betala dem 15 000 kronor var i skadestånd.

Bra jobbat :tummenupp

Synd att hon fick så kort straff bara... Och 15 000:- Tycker hon skulle få betala en helt ny hoj till henne istället!!! Plus försäkrings pengarna, För den andra stack väl med hojen eller :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT