MC tjuvar på väla hbg

• Thread starter Thread starter Sniper
  • Start date Start date
Jag vill också ha regnumret. Kom igen nu.
Att hänga ut folk när inget tvivel föreligger är jättebra på alla sätt, minskar stöld på sikt och skapar ett sunt samhälle.
Regnummer och förnamn på slynglarna duger gott och är inte olagligt väl?
PM:a åtminstone.

Gott jobbat men varför bjöd ni på spagetti och köttfärssås? Borde inte en ordentligt mörad köttbit varit på sin plats? :hihi

Tycker att det borde polisanmälas också. Solklart fall av stöld och enda straffskalan är då fängelse.

Polisanmälan kanske inte är så smart efter detta, risken är ju att dom åker på misshandeln istället. Sen polisanmälde man ju inte folk på medeltiden.

Det finns ju två sidor av det här med polisanmälan.
Om "hembesöket" innehöll "inslag av våld" så kan det väl vara bra att INTE sammanknytas vid det av polisen (eftersom misshandel betraktas liiite olika gentemot stöldförsök (eller missuppfattning som killarna själva kommer att hävda)?

Om inte så skulle det ju vara bra för polisen att veta, det kan ju vara så att det försvunnit/er fler hojar på den parkeringen vilket det kan vara nyttigt för HarryHaffa att veta om.

Tyvärr utgår jag ifrån att polisen skiter i såna "struntsaker" som fordonsstöld att man känner sej bra likgiltig för att över huvudtaget engagera sej i att koppla in myndigheterna.

Edit: Ser att Tysken var i samma tankebanor som jag :tummenupp

Last edited:
Sniper skrev:
Ja i dom södra delarna i hbg...
Söder? va som fan, trodde direkt björka.. där snor dom fan fälgarna på bilen om du kör under 20km/h :skrämd

Bra jobbat att ni fick fast dem iaf, tänk om ni hade stannat 5min längre på en glass eller nått!

Ozzian skrev:
Det finns ju två sidor av det här med polisanmälan.
Om "hembesöket" innehöll "inslag av våld" så kan det väl vara bra att INTE sammanknytas vid det av polisen (eftersom misshandel betraktas liiite olika gentemot stöldförsök (eller missuppfattning som killarna själva kommer att hävda)?

Hypotetiskt :rolleyes: kan man ju börja med att polisanmäla dessa snorisar, så det hamnar i rätt juridiskt "fack", efteråt så kanske man har några "bekanta" som inget annat vill än att lägga vantarna på några klåfingriga för att prata lite "gammeldags allvar"

Skillda personer, olika rubriceringar, ett statuerande resultat med syfte att lära skillnaden mellan mitt och ditt och vilka konsekvenser handlandet inneburit, samband? tja det kan ju åklagarn grunna på.. :tummenupp

Varför skall man polisanmäla när man kan lösa problemet själv?
Visst är en polisanmälan det bästa alternativet om praktiken stämt med teorin. Men nu har polisen inte resurser eller tid. Dessutom har vi ett rättsväsende som skiter i vad som är rätt eller fel.
Här är ett purfärskt exempel: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,675013,00.html

Nej, ta hand om saken själv om något skall bli gjort. Tjuvarna är garanterat mer rädda för oss än för polisen.

Mike skrev:
Hypotetiskt :rolleyes: kan man ju börja med att polisanmäla dessa snorisar, så det hamnar i rätt juridiskt "fack", efteråt så kanske man har några "bekanta" som inget annat vill än att lägga vantarna på några klåfingriga för att prata lite "gammeldags allvar"

Skillda personer, olika rubriceringar, ett statuerande resultat med syfte att lära skillnaden mellan mitt och ditt och vilka konsekvenser handlandet inneburit, samband? tja det kan ju åklagarn grunna på.. :tummenupp

Jodå, självklart tycker jag att det är bra att myndigheterna får reda på vad "de små gynnarna" "roar sej med" men jag utgick ifrån det som hänt i just detta fallet.

Om ingen "prygling" har skett så är det ju fritt fram att polisanmäla fast det kommer ju inte automatiskt att peka ut dem som tjuvar eftersom det blir problem med bevisningen.
Det kan dock vara så att de redan är kända av polisen och då blir det ju lite annorlunda.

SFB skrev:
Du måste polisanmäla dom, vittna och försök få dom dömda. Dom kommer ju bara att sno igen!

Och du tror att de kommer sluta sno bara för att de har blivit polisanmälda? :rolleyes:
Tyvärr är samhällsproblemet större än så....

Neeeeeeeeeeeeeeeej! ANMÄL! NU!

Inte en chans på miljonen att de slutar sno. Punkt.

Jag har haft en del "busiga" kompisar i den åldern, det finns inga personer i hela världen som är lika bra på att ljuga och förklara att
"Jag ville inte egentligen men....."
"Jag är verkligen ledsen att det blev så"
"Nu förstår jag, tack för att du pratade med mig"
"Jag rycktes med, det bara blev så"
"Förlåt, jag skall aldrig göra det igen"
"Jag har mått dåligt över det som har hänt"
"Det var inte planerat, det bara blev så"
"Nu i efterhand så skäms jag"
Osv i all oändlighet. De är proffs på det.

Som någon skrev tidigare, även polisen inte gör något om de får en anmälan (till) så har de iallafall deras namn. Jag är ingen åklagare men ett regnr, tid&plats borde räcka för åtal. Försök hitta en polis som du "connectar" med. Även om de inte blir dömda så får de ev skäll av sina föräldrar. Tro inte att det är en engångföreteelse, de kommer att sno igen, men med nystulen bil&släp nästa gång.

Snälla snälla du anmäl dom!

Tysken skrev:
Polisanmälan kanske inte är så smart efter detta, risken är ju att dom åker på misshandeln istället. Sen polisanmälde man ju inte folk på medeltiden.
VWAOOU en som har fattat :tummenupp :Bugar

"Järnrör är hårda,mc-tjuvar är mjuka"

Sniper skrev:
Alla ska få en chans och bil en bättre person så det vill jag inte,
men vi förklarade så fort det händer något med någons hoj så e de dom
vi kommer till först, så dom skärper nog till sig :)
Parkerade själv utanför IKEAs entre´ígårkväll.tänkte de är lugnt.men det verkar som dom jävlarna inte har ngn skamm i kroppen.Bor själv på söder gatan,hat hojjen på inner-gården kanske bara är en tids fråga innan den är borta,men o andra sidan brukar dom inte stjäla på sin egen bak-gård :fatta! :fatta! :smasha :kryckor

Sniper skrev:
Jag och min bror parkerade utanför väla köpcenter för att gå in och
köpa en skiva, hojarna var parkerade ca 10 m från entren ,när vi kom ut
efter ca 15 min va min hoj borta och brollans var där två killar som asade
i väg med, vi smög efter för att se var dom tog vägen några parkeringar
längre bort hade dom sin bil med släp.
Knappade in regnr på deras bil och sen sa jag ni måste tagit fel bågar
dessa e våra,
dom blev något långa i synen och sa ja vi måste tagit fel ,så kom det
en klen ursäkt sen drog dom.
Var sugen på och klippa dom på platsen men där va många vittne,
på kvällen hälsade vi på dom hemma hos den ena killen till vår glädje
va båda där, vi pratade gammeldags allvar med dom jag låvar dom
kommer inte att röra så mycket som en trehjuling denna sommaren :tummenupp

:D Lysande,,,,

Sniper skrev:
VWAOOU en som har fattat :tummenupp :Bugar

Vadå en som fattat sa du inte förut att du inte har misshandlat dom :confused: Tror nog du hittat på hela historien annars kan det väl inte va så svårt att läga ut regnummret eller :confused:

Köp en teleskopbatong och ha i bältet. Blir det "diskussioner" så får argumenten mycket mer substans om man har en batong i näven.

Tycker du ska polisanmäla detta. För att de ska fatta att det är allvar. Även om de inte kommer åka dit för det kan det vara nog så skrämmande för en 16-åring att sitta på polishuset och bli förhörd.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show