MC tjuv tagen i Helsingborg

Fluffig skrev:
Hej

I dag berättade en kollega att polisen plockat en tjuv som tillsammans med två kollegor höll på attbära bort en MC. Som tur är var någon smart och kontaktade en vakt somkunde plocka idioten.

http://tidning.hd.se/05/hd0021.htm

Kanske har det något med dett ainlägg att göra

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=90919

2005-08-06 kl 15:08

HELSINGBORG. En man som togs på bar gärning med en stulen motorcykel natten till i torsdags häktades på lördagen.

Den 21-årige mannen greps på sjukhusområdet, medan två andra män lyckades undkomma väktare och polis.
Mannen misstänks även för ytterligare en stöld av en motorcykel som ännu är försvunnen. Mannen erkänner medverkan till stöld av den påträffade motorcykeln, dock inte den som är försvunnen. Skälet till häktningen är att mannen inte ska kunna skaffa undan den saknade motorcykeln eller kontakta de båda andra misstänkta som ännu är på fri fot.

Last edited:
D e så jääävla trist!!

Snuten ringde mig kl 6 på morgonen i Torsdags då va jag på semester så fort jag la på luren ringde jag brorsan som fick gå ner i garaget för att kolla... jag hade inte samma tur, hojen va stulen :huvet ...ett securitasbevakat garage, fetekätting som satt i en expansionsbult i betonggolvet o låst med fett abuslås + skivbromslås o styrlåset så klart...kättingen va tom o abuslåset va jackat o uppbrutet.
Jag e så jävla trött på såna inavels- halvfabrikat- till pungbråcksungar d e andra hojen på två säsonger...tur för både mig o honom att jag inte tog honom på bar gärning. :död

Hur

Spritslav skrev:
...ett securitasbevakat garage, fetekätting som satt i en expansionsbult i betonggolvet o låst med fett abuslås + skivbromslås o styrlåset så klart...kättingen va tom o abuslåset va jackat o uppbrutet.

Hur i hela friden har de lyckats göra det utan att någon upptäckt det. De borde ha behövt en hel verkstad för att få loss din hoj.

Det börjar kännas som om det är fullblodsproffs som verkligen vet vad de vill ha och var det finns. Tur man inte har en racinghoj så man kan vara lite lugnare även om de snodde Skotern från mig.

Nä skicka tjyvarna på vaärstingresa till sibirien eller mongoliet.

Fluffig skrev:
Hur i hela friden har de lyckats göra det utan att någon upptäckt det. De borde ha behövt en hel verkstad för att få loss din hoj.

Det börjar kännas som om det är fullblodsproffs som verkligen vet vad de vill ha och var det finns. Tur man inte har en racinghoj så man kan vara lite lugnare även om de snodde Skotern från mig.

Nä skicka tjyvarna på vaärstingresa till sibirien eller mongoliet.

Skärbränna låter inte såå överdrivet mkt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...