MC-tjuv ihjälskjuten av polis

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
fast inte i Sverige.

Police shoot and kill motorcycle thief

Police shoot and kill motorcycle thief
The Jakarta Post, Jakarta | Fri, 06/08/2012 12:06 PM | Jakarta

Bantar Gebang Police in the city of Bekasi shot dead a motorcycle thief late on Thursday night.

The thief, Muhammad Oki Saputra, died after a bullet pierced his chest. Police managed to capture his accomplice, Jamaludin and are now holding him in custody.

Both Oki and Jamaludin are residents of Melinting district in East Lampung.

Police were initially patrolling the area when they noticed two people riding a motorcycle in a suspicious manner.

Police tailed the two until they suddenly began firing at the police, the latter claimed. No police officer was harmed during the shootout.

Police seized as evidence a revolver, a knife, a Yamaha motorcycle and four T-shaped keys, tribunnews.com reported on Friday. (png/swd)

Haha, vi snackar Jakarta här. Den som varit där blir inte särskilt förvånad.
Maken till rövhål har jag aldrig sett tidigare.

Killen ska ju uppenbarligen inte vara snut när han har impulskontroll stabilitet som en skogspundare.

Han som klarade av att köra av blev jag också imponerad av :tummenupp

Jag tycker polisen i Sverige ska få använda sina vapen mer än vad de för idag UTAN att det ska bli ett jävla liv i massmedia.

Jag tycker polisen i Sverige ska få använda sina vapen mer än vad de för idag UTAN att det ska bli ett jävla liv i massmedia.

Det är ju bara att läsa det "öppna brevet" från den skadeskjutna knivmannens mamma Aftonbladet idag...
Där menade hon på att det var vansinne att poliserna fick skjuta hennes son och att de kommer klara sig utan repressalier i vanlig ordning.
Ja, tacka fan för det. Idioten knivhotade flertalet människor och lyssnade inte på polismännen som sköt honom tre gånger. Morsan missade tydligen den delen av det hela, och kanske skulle hon ta sig en funderare på om det inte är henne det är fel på när hennes son har över 30 punkter i belastningsregistret :huvet

Det skjuts för lite helt enkelt.

Igår var jag och hämtade en hyrfilm och skulle plocka upp några pizzor och hamnade mitt uppe i ett handgemäng på Coop här i stan, en känd pundare i staden skulle åka på stryk av en random 50-åring som tydligen hade tröttnat på fanskapet som härjade inne i butiken. Han var dock så påtänd att han inte kunde försvara sig och jag gick emellan och fick ut pundaren i väntan på polis.
När väl polisen dyker upp (personalen hade ringt 3 gånger på 3 timmar då han hade stört dem tidigare) så är det två små blonda tjejer som står där tafatta och pratar lite lojt med väktaren som hade fått överfallslarmet och var där 5 minuter före polisen.
Jag sticker inte under stol med att jag är lite av en manschauvanist i vissa fall och just det här är ett sådant fall.
Normala människor har respekt för uniformen och inte individen men hur ofta har polisen att göra med normala människor? Och om man nu ska ha små tjejer jobbandes som poliser, kan man åtminstone inte dela upp dem så att de samåker med en stor jävla robocop istället för två små flickor i samma bil?

Eller så lär man dem skjuta ordentligt istället, då kan även små blonda söta tjejer jobba som poliser :fakta

tog du ingen bild på de?

Jag? Nej, jag hade 4 pizzor som kallnade i baksätet och så fort polisen dök upp så drog jag som en avlöning. Jag stannade kvar i bakgrunden mest för att hålla koll på den ensamma väktaren, en ung kille i 20års-åldern som kunde tänkas få problem med den storväxte pundaren. Sistnämnda är dessutom känd att gå omkring och skuggboxas hög på både det ena och det andra och jag visste inte om han skulle gå från skuggboxning till riktig boxning...

Jag fick åtminstone ett glatt hejdå från pundaren när jag åkte, han ansåg att jag hade räddat honom från att få stryk och jag sa att polisen var på väg dit för att haffa 50-åringen som hade varit lite brysk mot honom :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park