Mc till Tjej????

Triumphrider skrev:
För den sportiga damen finns ju Kawa ZXR400 som är låg å definitivt sportig.

Så hemskt låg är den inte heller. Det kom en dam från malmö som skulle köpa min en gång och hon var runt 160-165 och nådde knappt ner.

Jag är 172 och kan ha båda fötterna i marken. Tror inte det är helt bra att studsa på tå när man står vid rödljusen :va

ZXR400 är jävligt sportig ;)

Hoj till tjej

Märker att endel lägger till "snäll" och "lättkörd" när de beskriver bra tjejhojar. Kunde inte bli mer fel; en tjej är oftast mycket mjukare på gashanden och kör i regel på ett säkrare sätt än killar så därför borde en riktigt svårkörd/hetsig hoj vara bättre för en tjej än för en kille.

Sen är det ju en annan sak att de flesta sporthojar kräver en förare som är iaf över 170 cm. Synd, synd, mycket synd. Konstrukörerna borde få smisk :fatta! Smisk ska de ha.

Edit: ännu mer smisk :fatta!

Last edited:
Tja!!

Är själv väldigt kort, (155 cm) och började med en szr660, vilken jag tröttnade på rätt fort... Kör nu en CBR600fs, som är sänkt. Kan VERKLIGEN rekommendera det!!

Kain skrev:
Tjo, har en tjejpolare som tog kortet förra året och nu är på jakt efter egen moppe.

Hon letar efter en typ 600 sportigare modell upp till 40k - 50k klassen skulle jag tro.

Nu så frågar hon givetvis mig vad hon ska kolla på när hon letar beggad hoj. Och jag som i sann kapitalistanda (freppitalist) köper ju bara nytt och lämnar i regel in hojen när det behövs.. Eller vänta Freppa köper ju bara beggat och meckar själv... hmm Freppa är lite av en arbetar ändock (gråsosse)??

Så till henne.. hon är inte längst över backen runt 155- 160 och måste förmodligen sänka hojen..

Så skriv gärna lite tipps och förslag på hojar till henne.. Vem vet hon kanske reggar sig här själv tillslut?

anja skrev:
min cbr är snyggare än din bixxer. :D

cbr är lite hög asså. jag är 164 cm och har lite svårt med detdära med att parkera. fast det kanske mer beror på att jag är klen än att jag är kort.

Och min gixxer är snabbare och snyggare än din cbr :tuttar

aline skrev:
Tja!!

Är själv väldigt kort, (155 cm) och började med en szr660, vilken jag tröttnade på rätt fort... Kör nu en CBR600fs, som är sänkt. Kan VERKLIGEN rekommendera det!!

har du problem med att det tar i när du svänger eller är det ingen skillnad?

Ace Niki skrev:
Hon kan väl köpa högre dojjor och sen köpa vilken hoj som helst antar jag. Förresten, är inte din busa ganska låg? Har för mig att jag når ner bra på den tom i mina "mockasin-stövlar".

Hur lång är du? tänkte eftersom du nästan når ner från en busa...

aline skrev:
Tja!!

jaa!!! äntligen en i min längd!! ;-)
hur har du sänkt den? har du tex höjt upp stövlarna och tunnat ur sadeln ngt?

Hårding skrev:
Min syrra(163cm) hade en suzuki RF600:a som hon tyckte mycket om...lättkörd och röd som hon sa, sen axla hon om tillr6:a som hon tyckte ännu bättre om

nådde hon ner bra från både rf600'an och r6'an?

RFen är trevlig, men så låg är den inte. Dock lägre än gixxer 600an...

Kain skrev:
Tjo, har en tjejpolare som tog kortet förra året och nu är på jakt efter egen moppe.

Hon letar efter en typ 600 sportigare modell upp till 40k - 50k klassen skulle jag tro.

Nu så frågar hon givetvis mig vad hon ska kolla på när hon letar beggad hoj. Och jag som i sann kapitalistanda (freppitalist) köper ju bara nytt och lämnar i regel in hojen när det behövs.. Eller vänta Freppa köper ju bara beggat och meckar själv... hmm Freppa är lite av en arbetar ändock (gråsosse)??

Så till henne.. hon är inte längst över backen runt 155- 160 och måste förmodligen sänka hojen..

Så skriv gärna lite tipps och förslag på hojar till henne.. Vem vet hon kanske reggar sig här själv tillslut?

Har själv en Yamaha szr 660, den är låg och sportig
är också ganska kort så den passar säkert alldeles utmärkt! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma