Mc till Tjej????

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Tjo, har en tjejpolare som tog kortet förra året och nu är på jakt efter egen moppe.

Hon letar efter en typ 600 sportigare modell upp till 40k - 50k klassen skulle jag tro.

Nu så frågar hon givetvis mig vad hon ska kolla på när hon letar beggad hoj. Och jag som i sann kapitalistanda (freppitalist) köper ju bara nytt och lämnar i regel in hojen när det behövs.. Eller vänta Freppa köper ju bara beggat och meckar själv... hmm Freppa är lite av en arbetar ändock (gråsosse)??

Så till henne.. hon är inte längst över backen runt 155- 160 och måste förmodligen sänka hojen..

Så skriv gärna lite tipps och förslag på hojar till henne.. Vem vet hon kanske reggar sig här själv tillslut?

Kain skrev:
Tjo, har en tjejpolare som tog kortet förra året och nu är på jakt efter egen moppe.

Hon letar efter en typ 600 sortigare modell upp till 40k - 50k klassen skulle jag tro.

Nu så frågar hon givetvis mig vad hon ska kolla på när hon letar beggad hoj. Och jag som i sann kapitalistanda (freppitalist) köper ju bara nytt och lämnar i regel in hojen när det behövs.. Eller vänta Freppa köper ju bara beggat och meckar själv... hmm Freppa är lite av en arbetar ändock (gråsosse)??

Så till henne.. hon är inte längst över backen runt 155- 160 och måste förmodligen sänka hojen..

Så skriv gärna lite tipps och förslag på hojar till henne.. Vem vet hon kanske reggar sig här själv tillslut?

...monster 600a

Kain skrev:

Hon letar efter en typ 600 sportigare modell upp till 40k - 50k klassen skulle jag tro.

Titta på Yamaha SZR 660. Den har låg sitthöjd, väger inte så mycket och ser relativt sportig ut.

SV650 låter det som, helt klart. Monster 600:an ska ju vara tråkigt slö (dvs, den gamla, 620ie är lite roligare) o saknar dessutom kåpa. Personligen tycker jag att SV:n är snyggare också. Borde inte vara omöjligt att hitta en fin i 50k-klassen.

Jag hade oxå funderingar på Monstern. Det är nog ett bra val. Låter bra dessutom! :)

Mc till tjej

En zzr 600, el gpz 500 s, jag är 1.62 och kör zx9r nu och det går även fast jag inte har så långa spiror!! Tips, prova innan hon slår til kan det vara nåt?? Lycka till :tummenupp

Hon kan väl köpa högre dojjor och sen köpa vilken hoj som helst antar jag. Förresten, är inte din busa ganska låg? Har för mig att jag når ner bra på den tom i mina "mockasin-stövlar".

sege skrev:
CBR600F verkar ju vara populär. Lättkörd säger ryktet.

Damn ugly bara.

min cbr är snyggare än din bixxer. :D

cbr är lite hög asså. jag är 164 cm och har lite svårt med detdära med att parkera. fast det kanske mer beror på att jag är klen än att jag är kort.

jag letar också hoj :)
Är inte lång heller 168 cm

Tittar på Kawasaki zzr 600 eller Suzuki gsx 750 F elr 600

zzr har bra motor samma med gsx samt de är super för längre turer .
Hojarna är inte gättehöga finns sänksatser att köpa till om det behövs.

De här är ju inte sporthojar mer sporttourer fast grymma ändå har jag hört
Allså nöta knäpuckar är ingen idee det skrapar i här och där på båda hojarna.

Last edited:
Tja! Sv650 tycker jag! Brorsans tjej har en sänkt sådan med devil high pipe. Skitnice! :tummenupp

Jaa.. vad säger man. Jag har en polare som skall sälja sin Ducati SS600.

Funkar skitnajs fast hon är kort. ORDENTLIGT kort. Goda justeringsmöjligheter på höjdnivå, bra väghållning, lätt och enkel att köra. Inte världens snabbaste direkt... För att vara diplomatisk..

Funkar perfekt som första hoj. Kan reggas som strypt.

Kain skrev:

Monster 620

Lagom stor/tung, gött ljud och definitivt roligare än Monster 600..

SZR660 är det självklara valet om man vill ha en sportig hoj som är billig att försäkra (om man inte måste ha brutal effekt).

770mm hög och smal sadel gör att de flesta borde nå ner.

Av någon underlig anledning ses sv650 som en tjejhoj... Det är betydligt lägre sitthöjd på en FZR1000 än på en sv650!
Finns dock sänkningssatser till sv.

Monster 620i, senare än -00 då har den insprutning. Om den är någonting som min 900 så är den GRYM!. Eller kanske en Ninja 600, finns ju strypta om man inte vill ha den effekten?

Back