MC tidningar

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag har det, med stor sannolikhet, inte väldigt unika intresset att vilja läsa hoj-tidningar då och då men tycker att de svenska har blivit tråkiga teknikfokuserade skapelser. BIKE är ju inte lika kul och rebellisk som på det ljuva 80-talet längre.
Så jag har börjat läsa engelska och funnit att engelska BIKE är den jag gillar bäst. Kul, informativ och med roliga artiklar. Nu senast när man lät Ron Haslam köra bl.a. med en bakbunden hand på Donnington bara för att konstatera att han fortfarande är snabbare än alla gatknuttar.
Men även Performance Bikes tycker jag kan vara ok.
Frågan är bara vad ni andra läser och vilka man kan tipsa om.

Bike
Mc-Folket
Allt Om Mc

Å de står samma skit i allihopa. De e inte ens en helkvälls läsning i dem:tummenner

Bike var bättre förut tycker jag, men nu e den inge vidare... (dock bättre än de andra 2 fortfarande)

MC-folket e mest rolig för de brukar vara folk man känenr igen i den tidningen :)

Engelska SMM e grymt underhållande, speciellt om du gillar lite lagom mycket skitsnack å roligheter blandat med teknik, nyheter och racereportage.
Dock är den ju rätt fokuserad på SM-hojar å det kanske inte tilltalar alla ;)

Jag brukar läsa Race, handlar visserligen inte om sporthojar utan mer om motard, cross & enduro.

Supermotard Magazine (SMM)
Performance Bikes (var iofs bättre för några år sen)
Mc-Folket

TWO

De engelska tidningarna är över lag alltid bättre än de svenska tycker jag.

Amerikanska har jag inte läst så många, mest reklam och sånt i dem tyckte jag.

bonny skrev:
Jag har ... bakbunden hand på ... alla gatknuttar. Men även ... tycker jag kan vara ok.
Frågan är bara .... vilka man kan tipsa om.

Ursäkta min förkortning inlägget! Men... efter att i många år prenumererat på fyra av våra svenska MC-tidningar är jag nu benägen att avslute de flesta.

Varför? Hur intressant är det att exempelvis ständigt behöva läsa om custom och HD? Dessutom står ju tidningarna/journalisterna i beroendeställning till MC-märkena så om det nu är så att en tillverkare (exempelvis HD) tillverkar ren skit vad avser bromsarna så är artiklarna mycket försiktiga med negativa omdömen. Alltså, de värnar mer om en god relation med MC-märket än om åkarnas risker.

Dessutom rena struntreportage som verkar minst sagt konstruerade plus fjortisspråk. Inte f.n har väl en båga själ: " den riktigt längtar efter att sträcka ut på en snabb o kurvig väg".

Nä fy f-n.

Busafreak skrev:
...om det nu är så att en tillverkare (exempelvis HD) tillverkar ren skit vad avser bromsarna så är artiklarna mycket försiktiga med negativa omdömen...

Läste en gång ett tillägg i en sådan test. Minns inte citatet ordagrannt, men betydelsen var ungefär:

Man måste vara medveten om att när vi säger att en HD har bra bromsar, är det i relation med liknande modeller. Detta innebär inte att HD:n har, vad man egentligen menar med "bra bromsar". :)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8