Mc tidningar

Mattias skrev:
Finns ingen bra, svensk MC-tidning. Så illa är det. De svenska tidningarna ska vara allt för alla, och blir bara skit för det.

MCM är ok. Men det är ingen sporthojstidning. (HD-baserade byggen o europeiska cyklar, både gamla o nya)

/

Last edited:
Kay skrev:
Lyfter gammal tråd då jag lämnat svenska tidningarna och tänkte köra engelskt/amerikanskt.

Vilken tidning är nr1 när man vill läsa långa goa tester om hur bågarna är o köra osv, och inte en halv sida om deras bränsleförbrukning så att säga?
Helst inte reklam på 50% i tidninten heller. Författningen får ju gärna vara underhållande också, och inte torrt och hel-informativt.
Kay, kolla in Pressbyrån på stationen (Malmö). Där har dom ett enormt sortiment på tidningar o där hittar du alla tidningar som nämns här. Obs, det är den stora pressbyrån inne på stationen du ska till, inte den lilla utanför pågatågen.

CorbenDallas skrev:
Kay, kolla in Pressbyrån på stationen (Malmö). Där har dom ett enormt sortiment på tidningar o där hittar du alla tidningar som nämns här. Obs, det är den stora pressbyrån inne på stationen du ska till, inte den lilla utanför pågatågen.

Jepp! Tänkte göra det när jag blir frisk. Tack för tipset.

CorbenDallas skrev:
Det blir till att vänta länge... :tungan

Tidningar ska man ju ha om man är sjuk, skicka ner nån att handla :)

SAnning. Gah, tar mig dit efter sjukhusbesöket idag.

I Malmö har dom Bike, MC Nytt, Allt om MC, MCM o nån amerikansk på bibblan.
Jag har försökt få dom att byta den amerikanske mot en engelsk, men dom gillar inte brudarna tror jag. Kolla edert lokala bibliotek!
Jonas

Det fick bli Engelska BIKE. Såg ut att vara mest tidning för pengarna, och inte massa fruntimmer och reklam o skrikiga artiklar om onödigt tjaffs.
Verkar välskriven och faktaspeckad, fina bilder osv.
Gjorde jag rätt val nu då? :gnissla

Du kan väll ge en recension efter första numret.

/Bike (S) prenumerant

Nu kan man även prenumerera Superbike Magazine digitalt/elektronisk
Länk

Hvis noen av dere kunne gjøre dette og så legge opp bladet på Sporthoj DC-hubben hadde det vert veldig fint :tungan

Gillar man riktiga sporthojar som körs på bana så är Motorcycle Racer oslagbar. Insatta och kunniga intervjuer, historia, tester av racehojar från nu och då, racereprtage, nyheter och artiklar om allt som har med racing att göra, lite väl mycket BSB dock.

Jag har köpt en del lösnummer av brittiska tidningar (PB, SB, m m) och tycker att layout och språk är vedervärdigt. Layouten känns som en MTV-video och språket är fullt av slang som bara är jobbigt att läsa. Dessutom glorifierar de sina egna klotningar. Porrannonserna hör hemma i andra tidningar tycker jag.

Är det någon som har några åsikter om amerikanska Sport Rider? Det var länge sedan jag läste något av deras nummer men om man kollar innehållsförteckningarna för de olika numren så verkar det intressant. Web sajten i sig är också full med intressanta saker som fjädring, däck, körteknik, m m.

Sedan är amerikanska tidningar väldigt billiga också, särskilt inom USA men även till Sverige är det bra priser. 8 nummer (1 år) kostar $27. Svenska Bike t ex kostar 439 för 10 nummer.

http://www.sportrider.com

Fattar inte vad dom på Bike sysslar med. Dom tar upp flera är gamla artiklar som motstyrning och så stavar dom som krattor. Är det så jävla jobbigt att korekturläsa? Ledaren har ALLTID en jävla massa störande stavfel. Kass

P@trik skrev:
Skulle säga att till det priset som du får den så håller den hög klass...
Håller med, man är ju inte med i SMC för tidningens skull men jag tycker den blir allt bättre, sista numret t ex var det nästan bara sporthojstester. SMC:s gubbstämpel består trots att de har föryngrat sig både i styrelsen och tidningsredaktionen.

Man behöver ju en bred tidning för försäkring, resor, m m och då är ju MC-folket bättre än t ex Bike tycker jag. Man behöver också en smal tidning för det man är mest intresserad av och då duger inte Bike eftersom de har massa krom i den. Har nyss beställ Sport Rider för ynka 200:-. De två kommer nog att komplettera varandra bra. :)

Vet inte om jag kan bidra med sådör supermycket men jag har iallafall köpt Fast Bikes ett antal gånger och den tidningen får mig att garva så jag håller på att pissa ner mig varje gång. För något nummer sedan hade de "Top 10 Hooligan Bikes Ever" där man kunde läsa följande hårresande roliga formuleringar:

Om Yamaha RD500 Gamma
... And you wouldn't be dissapointed. Get the Gamma spinning above 7000rpm, the thing disc valves fully open and the thing just fuckes off....

...You soon learned to avoid RG riders you happened across. Any attempt to race one usually ended in embarrassment, as it dissapered in a hze of blue smoke and a frenzied scream...

Om Yamaha R1 -1998
Of course, in it's day, it was the ultimate hooligan tool. It had that 'final nail in the coffin' reputation because it was the first sports bike to claim 150bhp...

... Scores of 'born-agains' rushed down Motorcycle City and got themselves the latest hardcore look machine, took it out once, emtied the content of their bowels into their immaculate Dainese leathers and sold the fucker straight away...

...It scared the shit out of most people who bought it. But the reputation was so strong that you could rock up at the pub and have free drinks all night while every mortal worshipped at your feet for just getting there alive...

Vet inte vad ni tycker men jag garvade som en bäng när jag skrev ner texten nu ur tidningen! :rofl Deras språkbruk är suveränt. Dock en varning. De använder väldigt mycket brittiskt-engelsk slang som kanske inte tilltalar folk flest. Inget ur texten jag citerat nödvändigtvis men det är säkert stor killnad mellan amerikanska tidningar och engelska. Jag kommer idagarna själv att prenumerera på FB. De har en hemsida också på www.fastbikesmag.com, för de som är intresserade.

Hoppas det löser sig! :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Vad är det ni vill läsa om i tidningarna då?
Om folk som kraschar med motorcyklar och slår sig som fan. Och så vill jag se bilder på nakna tjejer i dem. Hell yeah, sån är jag :Rockbanan

Bingo skrev:
Om folk som kraschar med motorcyklar och slår sig som fan. Och så vill jag se bilder på nakna tjejer i dem. Hell yeah, sån är jag :Rockbanan
Då passar ju valfri brittisk hojtidning bra då. Själv tycker jag amerikanska Sport Rider är bättre, mycket för att den saknar det du nämnde. :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park