mc tidning?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Hade tänkt prenumerera på någon trevlig mc tidning...
Vilken tidning kan ni rekommendera? får gärna vara lite tester osv samt ombyggda hojjar. Samt att den bör vara på svensk text
/mvh Tim

jag läser Motorrad och Sporthoj. jag tycker den känns mer seriös och lite mer sportintiktad än tex MCN eller Bike. Bra artiklar och bra skrivet. Sen, enligt mig, är egentligen deras 5000mil tester på olika bågar. Mycket intressant läsning

Ska man ha en svensk tidning med byggen i så är det i stort sett MCM som gäller. Det är en mycket bra tidning. Men tyvärr så handlar den mest om hojar med amerikansk V-Twin. Eventuellt någon båge ibland med brittisk parallelltwin.

Bike, MC-Nytt, Allt om MC och någon till tidning kanske kan ha med något hemmabygge ibland. Annars så är det mest tester av nya hojar som gäller för de flesta svenska tidningarna.

Jag prenumererar på bike, tycker det är en kanontidning.
De kör begtest med olika "teman" i varje tidning.
De testar däck, utrustning, och såklart nya hojar.
Saknar du något så kan du skriva ett mail till dem ;) (så kanske du får se en ändring)
Som jag har fattat det tar de med byggen så ofta de kan, dvs när någon skickat in tips om ett bygge och de tycker att det verkar värt att skriva om.
Resereportagen är jag oftast inte så intresserad av men det finns också med.
De kör även lite olika artiklar om t.ex. miljö, försäkringar, framtid etc. och skriver självklart om de nyheter inom hojvärlden som dyker upp.
Finns massor med kul läsning :)

Motorrad är också bra, mer fakta (Mmmm)

Jag kör just nu en provprenumeration på Bike och är ganska nöjd med den... har sedan i höstas köpt lösnummer av bike, Allt om MC, MCnytt och någon Motorrad... de tre första känns väldigt likadana och det har inte varit helt sällan som man hittar i stort sett samma reportage i alla tre.

Det jag fastnat för i Bike är deras sköna stil, bredden på en och samma tidning där de testar dels nya R1, test av skyddsprodukter och även lite begtest och resereportage i en och samma tidning.
De andra två har även med lite touring och customhojar som Bike inte tycks fokusera särskilt mycket på.

Motorrad är mer sporthojsfokuserad och klart torrare läsning om än förmodligen mer matnyttig, men faktum är att fakta finns på nätet... tidningen tar jag med mig på muggen och myser med.

Hmmm ... om man begränsar sig till svenska tidningar så tar man automatiskt bort de bästa MC-tidningarna. De engelska tidningarna är, förutom svenska Classic Bike, de enda jag köper.

Hmmm ... om man begränsar sig till svenska tidningar så tar man automatiskt bort de bästa MC-tidningarna. De engelska tidningarna är, förutom svenska Classic Bike, de enda jag köper.

precis, engelska MCN och svenska "sporthoj" är dom enda tidningarna jag köper :)

Håller med dig till fullo. Om jag köper en MC- tidning kommer de nästan uteslutande från England. Detsamma gäller biltidningar. Artiklarna är välskrivna med en större inlevelse. Man får inte glömma att det även finns bra magasin publicerade på nätet idag att tillgå. Ett utmärkt sådant har kommit på bilsidan. Känner inte till om något liknande kommit på MC- sidan än. Titta på någon av testerna för exempel: http://www.drivers-republic.com/index.cfm

Ni som prenumererar på Bike, har ni fått nr 4 än? Jag nappade på deras erbjudande (exemplar av Bike, Automobil och en pannlampa), men har bara fått en Automobil-tidning än så länge.

Varför inte köpa några lösnummer av de tidningar du är intresserad av och bilda dig en egen uppfattning.:tummenupp

Ni som prenumererar på Bike, har ni fått nr 4 än? Jag nappade på deras erbjudande (exemplar av Bike, Automobil och en pannlampa), men har bara fått en Automobil-tidning än så länge.

Japp nr 4 dök upp för lite över en vecka sen om jag inte minns fel. Bike är förövrigt den tidning jag gillar mest av de jag provar, sen får man ju som medlem i SMC deras tidning MC-Folket som inte är helt tokig regniga dagar.

Beror väl på vad man är intresserad av.
Generellt, så vill jag påstå att alla allmängiltliga tidskrifter är trista.
Vill man passa alla, så passar man ingen.
Motorad är bra på nya hojjar, Classic bike är bra på gamla, MCM är bra på byggen (dessutom skriven så att man kan läsa den som rent nöje utan att vara intresserad av ämnet).

Engelska fast bikes är helt suverän!

Bara sporthojar som testas,moddas och testas igen!

Performence bikes och Superbikes är bra också!

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna