Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sharpedge skrev:Hej på er alla...
Jag som är rätt ny på detta med MC skulle gärna vilja lära mig mer om MC-termerna som finns.
Jag har en vag aning om vad Lowside och Highside betyder men skulle vilja ha en förklaring..
//A
Zilversurfer skrev:Lowside= frmhjulet släpper, och hojjen lägger sig Bild 1
Highside: Bakhjulet släpper, men får fäste. Dämparna klarar inte att dämpa upp kattapult effekten. Bild 2
Jag uteslöt aldrig i mitt inlägg ovan att lowsider kan vara baktofflan!Gulsnabbtrajja skrev:Fast ska man va petig så är alla allt skrivet härovan bara exempel.
Definitionen är:
Lowsider: Gå omkull åt din "insida" (högersidan om det svänger höger)
Highsider: Gå omkull åt din "utsida" (vänstersidan om det svänger höger)
Man kan ju även lowsida med bakhjulsläpp, t.ex om du spinner ur helt så kommer du ju lägga dig på "insidan". ...
Nä du skötte dig fint, jag skrev ju att det var ett petigt inlägg.Robban_C skrev:Jag uteslöt aldrig i mitt inlägg ovan att lowsider kan vara baktofflan!![]()
Jag har fått en "highsider" endast en gång å då hade jag bara tur att jag hamnade i sadeln igen, oftast hinner man inte vara med alls när det händer, man får träna att inte få det att hända helt enkeltVillee skrev:Ja, då till något mer nyttigt.. vad är det man ska försöka göra när man börjar märka att det går åt helvete. Hur gör man att få till en lowside om man måste lägga sig.. som ni påpekat brukar highside göra mer ont.
Nä, det ska luta sådär. Japp, jag kör.Robban_C skrev:Din avatar skulle nästan ha kunnat sluta med en lowsider. Är det du som kör?
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |