Mc Teori?

snurbo

Gasa tills det rasar!!!!!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
Honda 400TRX
Undrar om nån har ett bra program inför uppskrivning =)
Eller vart man kan hitta sådana.... Börjar bli lite skakis inför skrivningen =(

Mvh Magnus

Jag har, tror dock inte att det är några mc-frågor med!

/ Hannes

snurbo skrev:

Mvh Magnus

Mitt tips är att läsa boken och använda den studieteknik som passar just dig bäst, för att komma ihåg det du läser.
Skivorna (dom jag testade) är inte mycket att ha.

Tjena Hannez....

Tror du inte det e mc frågor ?.... Vet du nåt bra program ???

Tja tjenna

HanneZ skrev:
Jag har, tror dock inte att det är några mc-frågor med!

/ Hannes

MC-frågorna kan man läsa sig till i mc-boken om man är osäker (den är inte många sidor lång). Missar man nån av dom så ska man nog ta sig en funderare på vad man sysslar med.

Är rätt säker på att det inte är mc-frågor. Det finns ju gratistest på nätet, korkort.com eller nåt liknande fanns när jag tog kortet iaf. Vet inte vilka som är bra och dåliga, har hört att bonniers inte va så bra iallafall!

/ Hannes

Mang0 skrev:
MC-frågorna kan man läsa sig till i mc-boken om man är osäker (den är inte många sidor lång). Missar man nån av dom så ska man nog ta sig en funderare på vad man sysslar med.
Äsh, va e de för snack, klart man kan missa nån fråga o kunna köra bra hoj ändå. Finns flera löjliga o dubbeltydiga frågor!

HanneZ skrev:
Äsh, va e de för snack, klart man kan missa nån fråga o kunna köra bra hoj ändå. Finns flera löjliga o dubbeltydiga frågor!

Ja, jag säger inte att man är en dålig förare bara för att man missar en sån fråga. Jag anser dock att mc-frågorna är idiotfrågor.
Bilder på däck, stötdämpare o.s.v med hjärndöda frågor, man ska vara bra uppe i det blå för att bomma någon av dom. Men men, även den bäste kan göra fel ;)

Mang0 skrev:
Ja, jag säger inte att man är en dålig förare bara för att man missar en sån fråga. Jag anser dock att mc-frågorna är idiotfrågor.
Bilder på däck, stötdämpare o.s.v med hjärndöda frågor, man ska vara bra uppe i det blå för att bomma någon av dom. Men men, även den bäste kan göra fel ;)
fick du 65 eller ??

Rudis skrev:
fick du 65 eller ??

nej, 60.

EDIT:
Men jag tycker fortfarande att de frågor jag fick på just motorcykeln va de frågor som var lättast.

Typ:
Vilket däck lämpar sig bäst för körning på asfaltsväg:
1. En bild på ett crossdäck.
2. En bild på ett hojdäck.
3. En bild på ett moppedäck.

Last edited:
sätt dig bara på skolan och rulla igenom proven 3 ggr/st så ska de inte va några probs.. jag gjorde bara dom 1 gång/st vissa 2, så jag hade inte sett många av frågorna på provet :) men det gick bra ändå! e inte så svårt.. rock on :yoparty

Behöver också program, vad heter mc-boken förresten, var och letade i stadsbibliotek idag men hittade knappt några böcker gällande MC. Kanske får dra in te sthlm stads, de lär väl ha?

snurbo skrev:

Mvh Magnus

Ähhh din gammle sumprunkare! inte behöver väll du plugga :tungan
Du är ju grymmer :yoparty

Ska allt förhöra dig i veckan med både läderhatten/läderlinne och tighta läderbrallor (dom med hål för skinkorna)
Tar även med mig pekpinnen, :7peta

Finns dock lite krav! du ska ha på dig blöja,napp och någon snygg mössa :rullandeu

:lol

skulle också vara väldigt tacksam om nån hade ett sånt program och kunde skicka det.... :)
inte riktigt min grej det där med böcker....

Gratis kostar inte så mycket

på nätet (DC-Hubbar) hittade jag flera stycken olika program.

sök efter:
Bonniers.Trafikskola.v4.0.SWEDiSH.ISO-OKTAN
Körkortsfrågorna MC
STR Körkortstest 2.11 (1994-2002)
Trafikskolan.TEO.2004.SWEDiSH-FRiHET

Så är du en bra bit på vägen! :banana

PS: har du en 100 mbit lina och 500 gig att dela ut så borde du komma in på massa fina hubbar. :Bugar

Mark skrev:
på nätet (DC-Hubbar) hittade jag flera stycken olika program.

sök efter:
Bonniers.Trafikskola.v4.0.SWEDiSH.ISO-OKTAN
Körkortsfrågorna MC
STR Körkortstest 2.11 (1994-2002)
Trafikskolan.TEO.2004.SWEDiSH-FRiHET

Så är du en bra bit på vägen! :banana

PS: har du en 100 mbit lina och 500 gig att dela ut så borde du komma in på massa fina hubbar. :Bugar

Har inte DC och vet inte hur det funkar, skulle du kunna ladda ned och sen skicka via MSN eller liknande? Behöver inte bilfrågorna (bonniers?) men allt som har med MC att göra.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna